Oczywiście podobnie jak "700" jest oparta o MT-07, tak XSR 900 jest budowany w oparciu o MT-09. Poza tym że jest to model z gamy Sport Heritage, reprezentuje też kierunek zapoczątkowany przez XSR 700 czyli Faster Sons. Na dobrą sprawę to mocno przerobiona MT-dziewiątka, bowiem silnik, zawieszenia, koła i rama to pochodna właśnie tego motocykla. Do tego dołączyły elementy z aluminium które zastąpiły te plastikowe z MT-09: stylowy zbiornik, błotniki, wsporniki lampy. Są też smaczki w postaci klasycznej, okrągłej lampy z przodu i z tyłu i stylizowanego na klasyczny, ciekłokrystalicznego zegara. Siłą XSR-a 900 są jednak nie tylko smaczki stylistyczne i ogromna ilość akcesoriów do customizacji. Mocno bijące trzycylindrowe serce przeszczepione z MT-09 dysponuje mocą 115 KM i 87 Niutonometrami momentu obrotowego, a systemy wspomagające (trzy tryby silnika D-mode, kontrola trakcji TCS, ABS i sprzęgło antyhoppingowe) pozwolą utrzymać w ryzach tego Szybkiego Syna. XSR 900 pojawi się w salonach w lutym 2016. Cena nie jest jeszcze znana.
Dane techniczne XSR900 |
|
SILNIK |
|
Typ silnika |
3-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-suwowy, 4-zaworowy |
Pojemność |
847 cm3 |
Średnica x skok tłoka |
78,0 mm x 59,1 mm |
Stopień sprężania |
11,5 : 1 |
Moc maksymalna |
84,6 kW (115 KM) Ø 10 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
87,5 Nm (8,9 kg-m) Ø 8 500 obr./min |
Układ smarowania |
Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła |
Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania |
Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu |
TCI |
Układ rozrusznika |
Elektryczny |
Skrzynia biegów |
Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy |
Łańcuch |
Zużycie paliwa |
b.d. |
Emisja CO2 |
b.d. |
PODWOZIE |
|
Rama |
Diamond |
Układ przedniego zawieszenia |
Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia |
137 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy |
25° |
Wyprzedzenie |
103 mm |
Układ tylnego zawieszenia |
Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia |
130 mm |
Hamulec przedni |
Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm |
Hamulec tylni |
Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 245 mm |
Układ hamulcowy |
ABS |
Opona przednia |
120/70ZR17M/C (58W) |
Opona tylna |
180/55ZR17M/C (73W) |
Wymiary |
|
Długośc całkowita |
2 075 mm |
Szerokość całkowita |
815 mm |
Wysokość całkowita |
1 140 mm |
Wysokość siodełka |
830 mm |
Rozstaw kół |
1 440 mm |
Minimalny prześwit |
135 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) |
195 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
14 l |
Pojemność zbiornika oleju |
3,7 l |
Dodatkowe cechy |
|
Silnik |
W technologii Crossplane |
Norma emisji spalin |
EU4 |