Yamaha MT-07 w wersji sportbike. Czy zastąpi odchodzącą R6?

Sportbike na bazie MT-07 zastąpi odchodzącą R6? To bardzo możliwe – niższa cena i parametry zbliżone do Aprilii RS 660 i Hondy CBR 650 R mogłyby przynieść Yamasze gigantyczny sukces.

Yamaha MT-07 Sportbike FZ07R, 2015 David Swarts, Roadracing World

Po latach chwały Yamaha R6 musi w końcu ulec przeciwnikowi, którego nikt wcześniej nie doceniał – ekologii. Supersport znika z europejskiego rynku, pozostawiając w ofercie producenta pustkę akurat wtedy, gdy segment 600 powoli zaczyna się odradzać.

Z drugiej strony – owo odrodzenie trudno uznać za powrót do korzeni tej klasy. Zamiast obsesyjnego wyścigu zbrojeń z lat 80., objawiającego się windowaniem mocy w obszary zarezerwowane dziś dla litrów, producenci ugładzili sześćsetki, zmieniając wściekłe pitbulle w łagodne labradory. Czy to źle? Dla rosnącej liczby nabywców, którzy, zamiast piorunujących osiągów, szukają po prostu frajdy i łatwego prowadzenia, z pewnością nie.

Na tym tle R6 z mocą prawie 120 KM była, razem z Kawą ZX–6R, dinozaurem, ostatnim sprawiedliwym w tym segmencie. Czy producent zrezygnuje ze średniej pojemności, pozostawiając swoim fanom niedosyt? Niekoniecznie – w arsenale Yamahy jest motocykl, który łatwo można zaadaptować do formy sportbike'a i dobrze sprzedać – to MT-07.

Taki sprzęt z łatwością nawiązałby walkę z Hondą CBR 650 R, Aprilią RS 660, czy Kawasaki Ninją 650. Owszem, Honda i Aprilia dysponują większą mocą, ale MT-07 w sportowej szacie pewnie przekonywałaby ceną, znacznie niższą niż ta, którą trzeba dziś zapłacić za R6. Tym sposobem producent zamknąłby także paletę wersji powstałych na bazie silnika CP2 – do nakeda, turystyka i retro-nakeda dołączyłby motocykl o sportowym charakterze.

Przeczytaj również: Honda CBR 650 R czy CB 650 R?

O tym jak mogłaby wyglądać taka sportowa MT-07, możemy przekonać się już dziś. W Stanach Zjednoczonych motocykl taki zbudował Andy Palmer, by ścigać się w zawodach. Krążą plotki, że Yamaha pójdzie tym tropem, będziemy śledzić ten temat. 

Zdjęcie tytułowe pochodzi ze strony http://www.fz07r.com/

Zobacz również:
Wygląda na to, że pierwszy seryjnie produkowany hybrydowy jednoślad Yamahy będzie skuterem. Producent złożył w urzędzie patentowym dokumentację dotyczącą modelu T-Max wyposażonego w taki właśnie napęd.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA