REKLAMA

Yamaha R-07? Sportowa wersja MT-07 może pojawić się jeszcze w tym roku!

Losy modelu R6 w Europie są już przesądzone, co oznacza, że Yamaha staje przed koniecznością wyboru następcy. Najbardziej prawdopodobny scenariusz przewiduje, że rolę średniego sporta przejmie model MT-07 w specjalnej wersji.

Yamaha R-07 MCN
  • Informacje o sportowej wersji MT-07 pojawiały się już od dawna.
  • Istnieje motocykl sportowy na bazie MT-07.
  • Sportbike na bazie MT-07 będzie konkurencją dla Aprilii RS660 i Hondy CBR 650 R.

REKLAMA

REKLAMA

W styczniu pisaliśmy o hipotezach dotyczących sportowej wersji MT-07. Jak się okazuje motocykl taki istnieje i jeździ po torze, choć nie jest to konstrukcja Yamahy, a autorski projekt Andy'ego Palmera – pasjonata wyścigów.

Przeczytaj również: Yamaha MT-07 w wersji sportbike.

Coraz więcej źródeł potwierdza jednak domysły, że Yamaha może być zainteresowana stworzeniem takiego motocykla. Tym bardziej że do gry weszły już Aprilia RS660, a wcześniej Honda CBR 650 R. Problem w tym, że oba te motocykle dysponują mocą około 95 KM, a zatem MT-07 ze swoimi 74 KM nie miałaby do nich startu. Być może to właśnie powstrzymywało dotąd  Yamahę przed prezentacją sportowej wersji MT-07.

Dziennikarze portalu motorcyclenews.com, powołując się na tajemnicze źródła w Japonii twierdzą, że Akashi pracuje jednak nad następcą modelu R6 i to dość intensywnie. Ich zdaniem motocykl pojawi się jeszcze w tym roku. Może to oznaczać, że inżynierowie Yamahy postawili sobie za cel podkręcenie jednostki CP2 do mocy, która mogłaby konkurować z motocyklami Aprilii i Hondy. Wydaje się, że zadanie to powinno się udać – w końcu w silniku tym drzemie spory potencjał, a sportbike może mieć moc i moment obrotowy dostępne wyżej niż naked.

Mało prawdopodobne, by producent zdecydował się na większe modyfikacje podwozia. Baza w postaci MT-07, jako bardzo udana, pozostanie niezmieniona, spodziewamy się raczej drobnych modyfikacji – na przykład wyżej umiejscowionych setów, czy kierownicy clip-on. Minimalizm przy dostosowaniu konstrukcji nakeda do formy spotbike'a przełoży się na finalną cenę motocykla, a to może okazać się kluczem do sukcesu.

Zastanawia nas jak Yamaha nazwie swój motocykl. Litera R w połączeniu z cyfrą zastrzeżona jest dla rasowych sportbike'ów, mało prawdopodobne, by producent zdecydował się nazywać tak rekreacyjnego sporta o mocy poniżej 100 KM. Nakedy nazywane są MT, neoklasyki XSR, jak może brzmieć zatem przydomek nowego motocykla? RS zastrzeżone jest dla Aprilii, więc może R-07 jako nawiązanie do modelu R7, wyścigówki z homologacją WSB? Zobaczymy.

Zobacz również:
Siedem wersji GSX-R1000R, nawiązujących do siedmiu mistrzowskich tytułów w wyścigach, zaprezentuje Suzuki swoim fanom. Do wielka gratka dla kolekcjonerów.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA