REKLAMA

Yamaha Tenere 700 World Raid - test na 4 kontynentach [FILM]

Podczas gdy my czekamy na oficjalną premierę Tenere 700, Yamaha testuje jej prototypową wersję w podróży po 4 kontynentach. Zobacz film z testów w Australii i Maroko. 

Prototypowa Yamaha Ténéré 700 WR podczas zeszłorocznych, mediolańskich targów EICMA zrobiła wokół siebie ogromne zamieszanie. Zanim jednak motocykl trafi do salonów, Yamaha postanowiła wysłać go w podróż po 4 kontynentach: Ameryce Południowej, Australii, Afryce i Europie. Projekt ten otrzymał nazwę World Raid i podzielony został na 4 etapy. To aż 4450 km w trudnym terenie, a wszystko po to by sprawdzić T7 w ekstremalnych warunkach zanim trafi do sprzedaży.

I etap

World Raid rozpoczął zawodnik startujący w rajdzie Dakar - Rodney Fagotter.
Kontynent
: Australia
Dystans: 1200 km
Trasa: Hervey Bay - Dubbo

II etap

Kontynent: Afryka
Dystans: 600 km
Trasa: Merzuoga - Merzuoga
Zawodnik: Stephane Peterhansel - 13-krotny zwycięzca Dakaru (6-krotny w klasie motocykli)

 

... ale to nie wszystko. Już wkrótce Tenere weźmie udział w kolejnych etapach, które sprawdzą jej możliwości:

III etap

IV etap

Kontynent: Ameryka Południowa
Dystans: 800 km
Trasa: Odcinek argentyńskiej części rajdu Dakar
Zawodnik: Adrien Van Beveren - zawodnik biorący udział w Dakarze

Kontynent: Europa
Dystans: 1850 km
Zawodnicy: Nick Sanders (podróżnik, który okrążył świat motocyklem w 27 dni), Alessandro Botturi, David Fretigne, Herbert Schwartz, Cristòbal Guerrero

ZOBACZ TEŻ: Wyczekane smakuje najlepiej: TOP 5 prototypów

Oficjalna premiera Tenerki odbędzie się podczas najbliższych targów EICMA w Mediolanie (6-11 listopada 2018 roku). Ciekawe jak Tenere 700 wypadnie w starciu z Hondą Africa Twin Adventure Sport, Triumphem XCa, BMW F 850 GS i KTM-em 790 Adventure R. Szykuje się zatem niezły test porównawczy! Już nie możemy się doczekać!

Tenere 700 WR napędza dwucylindrowy silnik CP2 o pojemności 689 cm3, dysponujący mocą 75 KM znany z Yamahy MT-07. Wąska kanapa, przedni zawias USD, poczwórny soczewkowy reflektor, ogromna aluminiowa płyta ochronna pod silnikiem, carbonowe owiewki, aluminiowy bak i wydech Acrapovica sprawiają, że T7 wygląda niczym wyczynówka. Mamy wielką nadzieję, że wersja sprzedażowa będzie równie wypasiona co prototyp. 

Yamaha T7 Tenere WR

zobacz galerię

Zobacz również:
Za sprawą ciekawej wizualizacji, przygotowanej przez włoski magazyn InMoto, dyskusja na temat możliwego następcy Hondy Transalp rozgorzała na nowo. Podsumowujemy dotychczasowe informacje na temat tego motocykla.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA