Yamaha Tenere 700 World Raid - test na 4 kontynentach [FILM]

Podczas gdy my czekamy na oficjalną premierę Tenere 700, Yamaha testuje jej prototypową wersję w podróży po 4 kontynentach. Zobacz film z testów w Australii i Maroko. 

Prototypowa Yamaha Ténéré 700 WR podczas zeszłorocznych, mediolańskich targów EICMA zrobiła wokół siebie ogromne zamieszanie. Zanim jednak motocykl trafi do salonów, Yamaha postanowiła wysłać go w podróż po 4 kontynentach: Ameryce Południowej, Australii, Afryce i Europie. Projekt ten otrzymał nazwę World Raid i podzielony został na 4 etapy. To aż 4450 km w trudnym terenie, a wszystko po to by sprawdzić T7 w ekstremalnych warunkach zanim trafi do sprzedaży.

I etap

World Raid rozpoczął zawodnik startujący w rajdzie Dakar - Rodney Fagotter.
Kontynent
: Australia
Dystans: 1200 km
Trasa: Hervey Bay - Dubbo

II etap

Kontynent: Afryka
Dystans: 600 km
Trasa: Merzuoga - Merzuoga
Zawodnik: Stephane Peterhansel - 13-krotny zwycięzca Dakaru (6-krotny w klasie motocykli)

 

... ale to nie wszystko. Już wkrótce Tenere weźmie udział w kolejnych etapach, które sprawdzą jej możliwości:

III etap

IV etap

Kontynent: Ameryka Południowa
Dystans: 800 km
Trasa: Odcinek argentyńskiej części rajdu Dakar
Zawodnik: Adrien Van Beveren - zawodnik biorący udział w Dakarze

Kontynent: Europa
Dystans: 1850 km
Zawodnicy: Nick Sanders (podróżnik, który okrążył świat motocyklem w 27 dni), Alessandro Botturi, David Fretigne, Herbert Schwartz, Cristòbal Guerrero

ZOBACZ TEŻ: Wyczekane smakuje najlepiej: TOP 5 prototypów

Oficjalna premiera Tenerki odbędzie się podczas najbliższych targów EICMA w Mediolanie (6-11 listopada 2018 roku). Ciekawe jak Tenere 700 wypadnie w starciu z Hondą Africa Twin Adventure Sport, Triumphem XCa, BMW F 850 GS i KTM-em 790 Adventure R. Szykuje się zatem niezły test porównawczy! Już nie możemy się doczekać!

Tenere 700 WR napędza dwucylindrowy silnik CP2 o pojemności 689 cm3, dysponujący mocą 75 KM znany z Yamahy MT-07. Wąska kanapa, przedni zawias USD, poczwórny soczewkowy reflektor, ogromna aluminiowa płyta ochronna pod silnikiem, carbonowe owiewki, aluminiowy bak i wydech Acrapovica sprawiają, że T7 wygląda niczym wyczynówka. Mamy wielką nadzieję, że wersja sprzedażowa będzie równie wypasiona co prototyp. 

Yamaha T7 Tenere WR
Zobacz również:
REKLAMA