[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.4

Yamaha Tenere 700 - oficjalna premiera 2019

Yamaha Tenere XTZ 700 - jedna z najbardziej i najdłużej wyczekiwanych premier wreszcie jest! Oto najnowsze dzieło Japończyków - wszechstronne turystyczne enduro. 

Ténéré 700 - T7

Na ten motocykl czekaliśmy z wielką niecierpliwością!

Nowe turystyczne enduro Yamahy wyglądem przypomina rajdową maszynę z Dakaru.

Nową Yamahę napędza silnik CP2, czyli rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 689 cm3 znany z MT-07. XTZ 700 rozwija dzięki niej 73,4 KM przy 9000 obr/min i 68 Nm przy 6500 obr/min. 

REKLAMA

Duży rozstaw osi wynoszący 1590 mm (to o prawie 5 cm więcej niż ma BMW R 1200 GS!) ma zapewnić dobrą stabilność zarówno na asfalcie jak i w terenie. Oprócz tego spore pole do popisu w terenie daje duży prześwit 240 mm. Kanapę umiejscowiono na wysokości 880 mm. Cechy takie jak kompaktowe nadwozie, wąski zbiornik paliwa i pionowo ustawiony wyświetlacz w kokpicie poprawiają wygodę podczas jazdy na stojąco. Sam zbiornik ma pojemność 16 litrów - to mega mało jak na maszynę typu Adventure. Według obietnic gości z Yamahy oszczędny silnik CP2 pozwoli na przejechanie 350 km bez tankowania



REKLAMA

 

W terenie największą rolę odgrywa jednak waga - musi być jak najniższa. Zatankowana do pełna Yamaha waży 205 kg, czyli mniej niż konkurencja (BMW F850GS waży 229 kg). 

REKLAMA

Przedni układ hamulcowy składa się z dwóch tarcz typu wave o średnicy 282 mm, a tylny z tarczy o średnicy 245 mm. Fanów bezdroży z pewnością ucieszy możliwość wyłączania ABS-u (tylko w trakcie postoju).

Rajdówka rodem z Dakaru

Tenere w wersji sprzedażowej jest wyposażona w wąską kanapę, przednie zawieszenie upside-down, poczwórny soczewkowy reflektor LED i płytę aluminiową pod silnikiem. Jak na rajdową maszynę przystało całość uzupełniają handbary i wysoka przednia szyba. Wyświetlacz LCD dostarcza kierowcy tylko najpotrzebniejsze informacje takie jak zasięg, średnie spalanie, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik biegu, prędkość i obroty na minutę. 

Tylne zawieszenie z lekkimi, aluminiowym wahaczem ma skok 200 mm. Istotną funkcją jest możliwość jego regulacji w trakcie jazdy (napięcie wstępne). Przedni zawias to upside-down o średnicy 43 mm i długim skoku - 210 mm. Nie tylko zawieszenia, ale również szprychowane koła o średnicy 21 i 18-cali wyraźnie pokazują, że ten motocykl jest stworzony z myślą off-roadzie. Fabrycznie maszyna obuta jest w opony Pirelli Scorpion Rally STR.

Motocykl z pewnością przypadnie do gustu każdemu kto lubi dalekie podróże i jest uzależniony od off-roadu. 

Zobacz też: Gorąca premiera! Ducati Panigale V4 R 2019 [GALERIA I FILM]



REKLAMA

 

Testowana przez zawodników

W ciągu ostatnich lat Yamaha testowała T7 w morderczej podróży po czterech kontynentach. Projekt ten otrzymał nazwę World Raid i liczył ponad 4400 km. Podczas testów maszyną jeździli światowej sławy motocykliści - Rodney Fagotter, Adrien Van Beveren, Stephane Peterhansel czy Nick Sanders. Wszystko po to by udoskonalać Tenerkę i sprawdzić jej możliwości. Nowy model dzięki temu został dopracowany pod każdym względem. Chyba sami przyznacie, że efekt jest powalający.

REKLAMA

XTZ 700 dostępna będzie w trzech wersjach kolorystycznych - niebieskiej, czarnej i białej (patrz: zdjęcia niżej).

Terenowa Tenere wjedzie do salonów najprawdopodobniej w 2019 roku. Trzymamy kciuki za jak najniższą cenę. Jeśli T7 będzie jeździć tak samo dobrze jak wygląda to może okazać się hitem sprzedażowym.

Jesteśmy mega ciekawi jak Tenere 700 wypadnie w starciu z konkurencją taką jak: Honda Africa Twin Adventure Sport, Triumph XCa, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R. Czy najnowsze japońskie dzieło rzuci konkurencję na kolana? Poczekamy, zobaczymy! 

Zobacz też: Nowy FTR 1200 - flat trackowy Indian



REKLAMA

 

REKLAMA

Film -> https://www.youtube.com/watch?v=yNiz6DxNPUA&feature=youtu.be

 

 

Dane techniczne:

Silnik

dwucylindrowa, rzędówka, DOHC, 698 cm3

Średnica x skok

80 x 68,6 mm

Moc

73,4 KM przy 9000 obr/min

Moment obrotowy

68 Nm przy 7500 obr/min

Skrzynia

manulana, 6 biegów

Zawieszenie

Przód: widelec upside-down 43 mm, skok 210 mm

Tył: monoshock z regulacją zdalną, skok 200 mm

Hamulce

Przód: dwie tarcze typu wave 282 mm

Tył: tarcza typu wave 245 mm

ABS z możliwością wyłączenia

Bak paliwa

16 l

Rozstaw osi

1590 mm

Wysokość siedziska

880 mm

Prześwit 

240 mm

Masa z płynami

205 kg

zobacz galerię

Zobacz również:
Kilka dni temu Suzuki zamieściło w sieci zagadkowy film. Wszystkie pojawiające się w nim sceny nie pozostawiają jednak żadnych wątpliwości. Powraca następca Suzuki Katany produkowanej w latach 80-tych. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij