[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
35


OCEŃ
4.3

Yamaha Tenere 700 - oficjalna premiera 2019

Yamaha Tenere XTZ 700 - jedna z najbardziej i najdłużej wyczekiwanych premier wreszcie jest! Oto najnowsze dzieło Japończyków - wszechstronne turystyczne enduro. 

Ténéré 700 - T7

Na ten motocykl czekaliśmy z wielką niecierpliwością!

Nowe turystyczne enduro Yamahy wyglądem przypomina rajdową maszynę z Dakaru.

Nową Yamahę napędza silnik CP2, czyli rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 689 cm3 znany z MT-07. XTZ 700 rozwija dzięki niej 73,4 KM przy 9000 obr/min i 68 Nm przy 6500 obr/min. 

REKLAMA

Duży rozstaw osi wynoszący 1590 mm (to o prawie 5 cm więcej niż ma BMW R 1200 GS!) ma zapewnić dobrą stabilność zarówno na asfalcie jak i w terenie. Oprócz tego spore pole do popisu w terenie daje duży prześwit 240 mm. Kanapę umiejscowiono na wysokości 880 mm. Cechy takie jak kompaktowe nadwozie, wąski zbiornik paliwa i pionowo ustawiony wyświetlacz w kokpicie poprawiają wygodę podczas jazdy na stojąco. Sam zbiornik ma pojemność 16 litrów - to mega mało jak na maszynę typu Adventure. Według obietnic gości z Yamahy oszczędny silnik CP2 pozwoli na przejechanie 350 km bez tankowania



REKLAMA

 

W terenie największą rolę odgrywa jednak waga - musi być jak najniższa. Zatankowana do pełna Yamaha waży 205 kg, czyli mniej niż konkurencja (BMW F850GS waży 229 kg). 

REKLAMA

Przedni układ hamulcowy składa się z dwóch tarcz typu wave o średnicy 282 mm, a tylny z tarczy o średnicy 245 mm. Fanów bezdroży z pewnością ucieszy możliwość wyłączania ABS-u (tylko w trakcie postoju).

Rajdówka rodem z Dakaru

Tenere w wersji sprzedażowej jest wyposażona w wąską kanapę, przednie zawieszenie upside-down, poczwórny soczewkowy reflektor LED i płytę aluminiową pod silnikiem. Jak na rajdową maszynę przystało całość uzupełniają handbary i wysoka przednia szyba. Wyświetlacz LCD dostarcza kierowcy tylko najpotrzebniejsze informacje takie jak zasięg, średnie spalanie, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik biegu, prędkość i obroty na minutę. 

Tylne zawieszenie z lekkimi, aluminiowym wahaczem ma skok 200 mm. Istotną funkcją jest możliwość jego regulacji w trakcie jazdy (napięcie wstępne). Przedni zawias to upside-down o średnicy 43 mm i długim skoku - 210 mm. Nie tylko zawieszenia, ale również szprychowane koła o średnicy 21 i 18-cali wyraźnie pokazują, że ten motocykl jest stworzony z myślą off-roadzie. Fabrycznie maszyna obuta jest w opony Pirelli Scorpion Rally STR.

Motocykl z pewnością przypadnie do gustu każdemu kto lubi dalekie podróże i jest uzależniony od off-roadu. 

Zobacz też: Gorąca premiera! Ducati Panigale V4 R 2019 [GALERIA I FILM]



REKLAMA

 

Testowana przez zawodników

W ciągu ostatnich lat Yamaha testowała T7 w morderczej podróży po czterech kontynentach. Projekt ten otrzymał nazwę World Raid i liczył ponad 4400 km. Podczas testów maszyną jeździli światowej sławy motocykliści - Rodney Fagotter, Adrien Van Beveren, Stephane Peterhansel czy Nick Sanders. Wszystko po to by udoskonalać Tenerkę i sprawdzić jej możliwości. Nowy model dzięki temu został dopracowany pod każdym względem. Chyba sami przyznacie, że efekt jest powalający.

REKLAMA

XTZ 700 dostępna będzie w trzech wersjach kolorystycznych - niebieskiej, czarnej i białej (patrz: zdjęcia niżej).

Terenowa Tenere wjedzie do salonów najprawdopodobniej w 2019 roku. Trzymamy kciuki za jak najniższą cenę. Jeśli T7 będzie jeździć tak samo dobrze jak wygląda to może okazać się hitem sprzedażowym.

Jesteśmy mega ciekawi jak Tenere 700 wypadnie w starciu z konkurencją taką jak: Honda Africa Twin Adventure Sport, Triumph XCa, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R. Czy najnowsze japońskie dzieło rzuci konkurencję na kolana? Poczekamy, zobaczymy! 

Zobacz też: Nowy FTR 1200 - flat trackowy Indian



REKLAMA

 

REKLAMA

Film -> https://www.youtube.com/watch?v=yNiz6DxNPUA&feature=youtu.be

 

 

Dane techniczne:

Silnik

dwucylindrowa, rzędówka, DOHC, 698 cm3

Średnica x skok

80 x 68,6 mm

Moc

73,4 KM przy 9000 obr/min

Moment obrotowy

68 Nm przy 7500 obr/min

Skrzynia

manulana, 6 biegów

Zawieszenie

Przód: widelec upside-down 43 mm, skok 210 mm

Tył: monoshock z regulacją zdalną, skok 200 mm

Hamulce

Przód: dwie tarcze typu wave 282 mm

Tył: tarcza typu wave 245 mm

ABS z możliwością wyłączenia

Bak paliwa

16 l

Rozstaw osi

1590 mm

Wysokość siedziska

880 mm

Prześwit 

240 mm

Masa z płynami

205 kg

zobacz galerię

Zobacz również:
Targi w Mediolanie to chyba najbardziej oczekiwana impreza tego roku. Na salonach pojawi się wiele nowych modeli najpopularniejszych marek motocykli. Wśród nich edzie można znaleźć również mniej znane ale nie mniej efektowne motocykle.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA