Yamaha Tracer 9 jest napędzana tym samym trzycylindrowym, rzędowym silnikiem, co naked MT-09. Jego pojemność skokowa wzrosła do 890 cm3 dzięki powiększonej o 3 mm średnicy cylindrów. Celem inżynierów było przystosowanie jednostki do normy Euro5. Przy okazji uzyskano niewielki wzrost mocy (o 4 KM do 119 KM) oraz zaoszczędzono na masie 1,7 kg.
Jednak na co dzień ważniejszy jest moment obrotowy - jego maksymalna wartość wynosi 93 Nm i jest osiągana o 1500 obr/min wcześniej. Yamaha poprawiła i tak już mocny środkowy zakres obrotów - świetne posunięcie w przypadku sportowo-turystycznego motocykla.
Zobacz również pozostałe nowości na sezon 2021
Modyfikacje silnika w połączeniu z całkowicie nowymi wtryskiwaczami pozwoliły na obniżenie spalania o 9% - a bardziej konkretnie Yamaha obiecuje zasięg ponad 350 km na jednym zbiorniku o pojemności 18 litrów, czyli 5,1 l/100 km.
Podobnie jak MT-09, również Tracer 9 otrzymał zupełnie nową aluminiową ramę typu deltabox, ale w Tracerze silnik jest zamontowany bardziej pionowo. Yamaha twierdzi, że to zapewni lepsze wyczucie przodu.
Aluminiowy wahacz jest o 60 mm dłuższy, ale przesunięto punkt łożyskowania, więc rozstaw osi pozostał bez zmian (1500 mm). Nowa rama jest sztywniejsza i jednocześnie lżejsza niż w poprzedniku, dlatego całkowita ładowność wzrosła do 193 kg (dla fanów procentów: wzrost o 7%). Jeśli zamierzałeś objuczyć Tracera 9 kuframi i pasażerem, to jest dobra wiadomość.
![]() |
![]() |
Dwa kolorowe wyświetlacze TFT tworzą dość nietypowy kokpit. Na szczęście możesz go obsłużyć bez konieczności odrywania ręki od kierownicy. |
Zmiany nie ominęły elektroniki. Największą zmianą jest zastosowanie sześcioosiowego IMU z nowego MT-09, który oferuje wiele ciekawych opcji. Nawiasem mówiąc niektóre z nich będą zupełnie zbędne dla przeciętnego użytkownika Tracera - mam tu na myśli kontrolę uślizgu tylnego koła (SCS) oraz kontrolę wheelie (LIFt). Oba systemy mają trzy stopnie regulacji i oba można zupełnie wyłączyć.
Bardziej się przyda system kontroli trakcji, tempomat w standardzie oraz 4 mapy silnika D-Mode (jedna więcej niż w poprzedniku). Tryby pracy silnika są dopasowane do typowych warunków jazdy motocyklem sportowo-turystycznym:
- tryb 1 powoduje ostrzejsze i bardziej agresywne reakcje silnika,
- tryb 2 to uniwersalne ustawienie pasujące do różnych sytuacji
- tryb 3 zmienia charakter silnika na łagodny i jest przeznaczony do spokojnej jazdy
- nowy tryb 4 sprawdzi się w czasie jazdy na mokrych i śliskich nawierzchniach
Komentarze
~WWWW, 2020-11-30 21:08:34
~Phobos, 2020-11-18 20:17:05
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?