Yamaha XSR 125 2021. Dane techniczne, wyposażenie, cena

XSR 125 to najmłodsza z rodzeństwa neoklasyków Yamahy. Motocykl, przeznaczony głównie dla posiadaczy kategorii B, kontynuuje elegancką linię stylistyczną rodzeństwa i zapewnia maksymalną dozwoloną dla 125 moc – 11 kW (14,9 KM).

  • XSR 125 to najmniejsza z rodzeństwa XSR, ale z pewnością urody jej nie brakuje.
  • Motocykl oparto na sztywnej ramie deltabox, a silnik ma zmienne fazy rozrządu.
  • Cenę trudno uznać za okazję, ale piękno kosztuje.

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczas w rodzinie Heritage były dwa modele – XSR 900 i XSR 700. Wraz z wejściem w życie normy Euro 5 zniknął ten pierwszy, ale Yamaha postanowiła uzupełnić ofertę o motocykl dla posiadaczy kategorii B, którzy oprócz mobilności poszukują także nienagannego stylu.

XSR 900 pełnymi garściami czerpie z doświadczeń większego rodzeństwa, zapewniając przy tym zwinność jednośladu 125 cm3. Mamy tutaj zatem charakterystyczny dla serii XSR zbiornik paliwa, duży okrągły reflektor, szeroką kierownicę, kanapę w stylu retro i 10-ramienne aluminiowe felgi, nadające motocyklowi wrażenia lekkości.

XSR 125, inaczej niż większe siostry, oparta została na ramie typu deltabox, stosowanej przez producenta na przykład w motocyklach sportowych. Do napędu zastosowano udany silnik jednocylindrowy o pojemności 124,7 cm3, znany z R125 i MT-125. Jednostka napędowa wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu, co poprawia przebieg momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Maksymalna moc generowana przez ten silnik to 11 kW, czyli 14,9 KM.

Z przodu zastosowano widelec upside-down o średnicy 37 mm. Z tyłu pracuje centralny amortyzator. Rozstaw osi to 1330 mm, co wprawdzie ogranicza miejsce dla pasażera, ale zapewnia znakomitą zwrotność. XSR 125 dostępny będzie w trzech zestawieniach kolorystycznych: Redline (czerwony), Impact Yellow (żółty) i Tech Black (czarny).

Producent przewidział do tego modelu szereg akcesoriów, między innymi torbę za tył, ozdobne naklejki na felgi, czy uchwyt na telefon. Yamaha XSR 125 dostępny będzie w salonach Yamahy od czerwca. Cena motocykla to 19 999 zł.

Przeczytaj także: Yamaha MT-125 - test

REKLAMA

 

Yamaha XSR 125

Silnik: jednocylindrowy, chłodzony cieczą, SOHC, 4-zaworowy, wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu: skrzynia 6-biegowa, mechanicznie sterowane sprzęgło mokre, łańcuch O-ring.
Śr. cylindra x skok tłoka 52 x 58,6 mm
Pojemność skokowa 124,7 cm3
Moc maks. 15 KM (11 kW) przy 9000 obr/min
Maks. moment obr. 11,5 Nm przy 8000 obr/min
Rama: stalowa, grzbietowa, deltabox.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 37 mm, tył – centralny amortyzator.
Hamulce: przód – 1 tarcza pływająca, śr. 292 mm, zacisk 4-tłoczkowy, tył – 1 tarcza, śr. 220 mm, zacisk 1-tłoczkowy.
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1330 mm
Skoki zawieszeń p/t 130/110 mm
Wysokość kanapy 815 mm
Masa w stanie gotowym do jazdy 140 kg
Poj. zbiornika paliwa 11 l
Cena 19 999 zł

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Speed Triple 1200 RR, mimo zadziornego przydomka, nie będzie raczej typowym sportbike'iem – tę cechę producent pozostawia nowej Daytonie. Częściowa owiewka i okrągły reflektor nadadzą motocyklowi sznytu retro.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA