Cztery dekady temu Yamaha wprowadziła na rynek napędzany 4-suwowym, chłodzonym powietrzem singlem model XT500. Motocykl szybko zyskał sławę i stał się jedną z popularniejszych maszyn w Europie. Kluczem do sukcesu była jego niesamowita wszechstronność, spora jak na owe czasy moc i miły dla oka choć prosty design. Do tych cech nawiązuje zaprezentowany właśnie nowy scrambler XSR700 XTribute, czyli stylowa wariacja Yamahy XSR 700 mocno inspirowana wyglądem legendy.
![]() |
![]() |
Nowy XSR700 XTribute ma więc czarną ramę i silnik, srebrny zbiornik paliwa, białe błotniki i złote koła, a do oryginalnego wykończenia XT nawiązują nawet pomarańczowe klosze migaczy. Ten wzór malowania nazwano „rocznik 1981", a jednym z jgo elementów jest charakterystyczną jest logo modelu XSR700 inspirowane modelem XT500.
-8552e5aa356466cc2369c3866dc3c6b8.jpg)
Kolejnym elementem nawiązującym do przeszłości jest szeroka, pozwalająca na zajęcie wyprostowanej pozycji kierownica w stylu enduro oraz solidne podnóżki w off-roadowym stylu.
W celu podkreślenia agresywnego charakteru, nowy miejski scrambler dostał lekkie, 10-ramienne, 17 calowe obręcze, na które nawleczono kostkowane opony Pirelli MT60RS. Obrazu dopełnia płaska kanapa i nawiązujące do pierwowzory gumowe harmonijki na lagach widelca.
![]() |
Klasyczny styl nie ujmuje jednak nowoczesności XSR700 XTribute. Mocny, trwały i oszczędny silnik oraz zwinne podwozie zapewniają świetną zabawę i masę wrażeń podczas jazdy. Z kolei elementy takie jak małe tylne światło LED czy kokpit LCD tworzą wspaniały kontrast z kolorystyką i wykończeniem w stylu retro.
![]() |
Napędzana rzędowym dwucylindrowcem maszyna waży zaledwie 186 kg i może być wyposażona w opcjonalny układ wydechowy 2-w-1 Akrapoviča.
![]() |