Następca Z750 będzie nosił nazwę Z800 od większej pojemności wynoszącej teraz 806 cm3. Głównym założeniem takiej zmiany było oczywiście poprawienie charakterystyki silnika i osiągów. Kolejne zmiany to zwiększone kanały wtryskowe ko 34 mm (wcześniej 32mm), wydłużone doloty powietrza (z 36,5 do 41,5 mm) wzmocnione cylindry o konstrukcji otwartej (lżejsze o kilogram), zmniejszona wysokość tłoka z 47,2 mm do 40,2 mm, zwiększona średnica kanałów olejowych do 1,2 mm aby przyśpieszyć i ułatwić chłodzenie tłoków, zmodyfikowana miska olejowa, łańcuch rozrządu i nowe zawory ssące mają przyczynić się do zwiększenia trwałości silnika. Nowy jest też układ wydechowy. Rama choć zmodyfikowana pochodzi od modelu Z750, podobnie jak nieco wydłużony wahacz. Przedni widelec USD Kayaba ma regulację tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny (tylko wersje Z800 A/B). Tylny amortyzator Kayaby z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego został przesunięty 20 mm w lewo od osi motocykla żeby zrobić więcej miejsca dla puszki wydechu i zapewnić lepszy balans (wcześniej był przesunięty 38 mm w prawo). Tarcze hamulcowe są teraz większe (310 zamiast 300 mm), a ABS będzie dostępny w opcji.
Wejście do galerii: klik w zdjęcie
Silnik | chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy |
Pojemność | 806 cm3 |
sśrednica x skok tłoka | 71,0 x 50,9 mm |
stopień sprężania | 11,9 :1 |
moc maksymalna | 113 KM (83 kW) / 10 200 rpm |
maksymalny moment obrotowy | 83 Nm / 8000 rpm |
rozrząd | DOHC 16 zaworów |
zasilanie | wtrysk paliwa ø34 mm |
smarowanie | mokra miska olejowa |
skrzynia biegów | 6-biegowa |
napęd | łańcuchem |
sprzęgło | wielotarczowe mokre |
rama | stalowa grzbietowa z ramą pomocniczą silnika |
zawieszenie przód | widelec USD 41 mm, skok 120 mm, regulacja tłumienia odbicia i napięcia wstępnego |
zawieszenie tył | centralny amortyzator gazowy Uni-Trak z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego, skok 137 mm |
opona przód | 120/70ZR17 |
opona tył | 180/55ZR17 |
kąt główki ramy/wyprzedzenie | 31 stopni |
hamulce przód | dwie półpływające tarcze o średnicy 310 mm, czterotłoczkowy zacisk |
hamulce tył | pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, jednotłoczkowy zacisk |
długość/szerokośc/wysokość | 2,100 mm x 800 mm x 1,050 mm |
rozstaw osi | 1445 mm |
prześwit | 150 mm |
wysokość siedzenia | 834 mm |
masa | 229 kg |
zbiornik paliwa | 17 l |
Komentarze