[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Zatankowałeś złe paliwo? Radzimy co zrobić

Chwila nieuwagi wystarczy, żeby do baku zamiast benzyny wlać diesla. Nie wpadaj w panikę - każdy problem ma swoje rozwiązanie. Odpowiadamy na pytanie: co zrobić?

Tego typu pomyłka wśród motocyklistów to rzadkość. Zdarza się jednak, że przez zmęczenie i chwilę nieuwagi kierowcy łapią do ręki nieodpowiedni pistolet i tankują diesla zamiast benzyny. To nie koniec świata - znamy rozwiązanie tego problemu.

 

REKLAMA

Silnik nieuruchomiony

Zorientowałeś się o pomyłce zanim przekręciłeś kluczyk? Jesteś farciarzem. Przede wszystkim nie przekręcaj kluczyka, ani nie odpalaj motocykla. Przekręcenie spowoduje włączenie pompy, a tym samym zassanie niewłaściwego paliwa do układu zasilania. 

Po pierwsze udaj się do obsługi stacji benzynowej i poproś o pomoc. Duże stacje benzynowe wyposażone są często w sprzęt do odpompowywania złego paliwa. Jeżeli tak nie jest, wezwij pomoc z zewnątrz. W sieci znajdziesz masę firm zajmujących się całodobową pomocą. Po prostu wpisz w wyszukiwarkę internetową "wypompowanie paliwa [miasto]". Przez telefon opisz pokrótce sytuację. Firma wyśle do Ciebie mobilny warsztat, który zajmie się odpompowaniem paliwa. Ile to kosztuje? Od 200 do nawet 500 zł (przykład: pomocdrogowa.i-lodz.pl). Wszystko zależy jak daleko znajdujesz się od danej firmy i jaką maszyną jeździsz.

Po odpompowaniu zatankuj bak benzyną. Koniecznie do pełna! Gotowe. 

Uwaga! Zdecydowanie odradzamy wypompowywania paliwa na własną rękę np. za pomocą plastikowej rurki i kanistra. Grozi to bowiem uszkodzeniem pompy i czujnika poziomu paliwa. Ponadto za pomocą rurki nie będziesz w stanie wypompować całej zawartości baku. 

 

 

Silnik uruchomiony

W tym przypadku sprawa wygląda nieco gorzej. Jeśli przekręciłeś kluczyk lub co gorsza odpaliłeś silnik, mogłeś narazić motocykl na uszkodzenia. Wszystko zależy od tego jak długo jednostka napędowa pracowała na złym paliwie. Najważniejsze: jeśli nie chcesz narobić więcej szkód jak najszybciej wyłącz silnik.

Obowiązkowo skorzystaj z pomocy fachowca, który wypompuje paliwo, a następnie wypłucze układ zasilania i wymieni filtr paliwa. Możesz skorzystać z usługi prywatnego warsztatu lub z serwisu ASO. Firmy zajmujące się tego typu naprawami bez problemu znajdziesz w internecie. Do kosztów wypompowania paliwa (200-500 zł) dolicz koszt transportu motocykla (laweta - ok. 100-300 zł na terenie miasta), a także koszt wymiany filtra paliwa (cena zależy od warsztatu i marki motocykla). 

Uwaga! Jeździsz nowym motocyklem i zatankowałeś złe paliwo? Korzystając z usług ASO możesz stracić gwarancję na swoją maszynę, a zapis w historii pojazdów którą dokona serwis utrudni późniejszą sprzedaż motocykla. Plusem jest, że autoryzowany serwis dokona w pełni profesjonalną i kompleksową naprawę. Nie namawiamy do złego, ale zanim zadzwonisz po ASO dobrze przemyśl sprawę. 

zobacz galerię

Zobacz również:
27 właścicieli modelu BMW R1200 RT będzie musiało się stawić w autoryzowanych serwisach bawarskiej marki z powodu możliwej usterki w tylnym amortyzatorze.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA