REKLAMA

Zawieszenia motocyklowe Bilstein - nowy gracz na rynku

Produkcja na potrzeby rynku motocyklowego nie jest dla firmy Bilstein całkiem nowym doświadczeniem. Od lat firma produkuje amortyzatory do starszych modeli motocykli oraz amortyzatory do motocykli z wózkami bocznymi. W najbliższym czasie Bilstein chce namieszać w segmencie zawieszeń do motocykli sportowych.

Pierwszymi w ofercie mają być nowe widelce motocyklowe. Jak zapowiada fabryka, te podzespoły mają mieć możliwość pełnej regulacji, a golenie będą pokrywane w zależności od wersji chromem albo azotkiem tytanu. Rury nośne będą wykonywane z aluminium, a łożyska i uszczelniacze mają zagwarantować jak najniższe tarcie. To  powinno przełożyć się na precyzję pracy zawieszeń. Pokrętła do regulacji tłumienia znajda się na lewej goleni.

Również tylne amortyzatory będą miały możliwość rozbudowanej regulacji. Napięcie wstępne będzie zmieniane za pomocą nakrętki na amortyzatorze lub hydraulicznie. Informacja prasowa wspomina, że amortyzatory będą mogły być montowane w dowolnej pozycji. W ten sposób zagwarantowany będzie dobry dostęp do pokręteł regulacyjnych .

Jako pierwsze na rynek trafią elementy zawieszeń dedykowane do sportowych motocykli produkowanych przede wszystkim we Włoszech, Japonii i Niemczech. Dostawy mają rozpocząć się od jesieni 2020 r. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.

 

Polecamy:  dlaczego wtrysk paliwa jest lepszy od gaźnika? Wyjaśniamy!

 

Historia firmy Bilstein

Nie każdy wie, ale historia firmy Bilstein liczy sobie prawie 150 lat!. Firma został założona w 1873 roku w Altenvoerde (obecnie Ennepetal) w Niemczech. Początkowo firma wytwarzała okucia okienne, które zagwarantowały jej reputację i odpowiedni zastrzyk gotówki. Żeby utrzymać najwyższą jakość produkcji w 1919 roku firma buduje własną walcownię a powracający ze Stanów Zjednoczonych syn właściciela zamierza poszerzać profil firmy o procesy niklowania i chromowania. 

W 1927 roku przy współpracy z Levator-Hebezeug-Fabrik z Berlina, Bilstein dostarczyła pierwszy chromowany zderzak, rozpoczęła produkcję podnośników i wyprodukowała pierwszy lewarek. Te wynalazki nie były jednak tym co pozwoliło firmie dotrzeć na szczyt. W latach 50-tych firma, zauważyła spory potencjał w odkryciu Francuza Bourciera de Carbon. Dowiódł on, że gaz zawarty w każdym oleju w ilości do dziesięciu procent wiąże się pod stałym ciśnieniem. To odkrycie miało zrewolucjonizować technologię produkcji amortyzatorów. Inżynierowie firmy Bilstein wykorzystali francuski wynalazek do produkcji amortyzatora gazowego, zastosowanego po raz pierwszy w seryjnym Mercedesie w 1957.

Od tego momentu rozpoczyna się nowy etap w historii firmy, a amortyzatory gazowe Bilstein trafiają do praktycznie wszystkich czołowych marek samochodów. Dzisiaj spotkasz je w Bugatti Veyron i Lamborghini Gallardo lub modelach Porsche: 911, Boxster i Cayman. 

Amortyzatory Bilstein w sporcie

Historia sukcesu rozpoczęła się około 50 lat temu, kiedy firma Mercedes-Benz po raz pierwszy zamontowała amortyzatory gazowe Bilstein samochodzie biorącym udział w Rajdzie Monte Carlo, a debiut zakończył się  zwycięstwem załogi Mercedesa. Od tej pory sporty motorowe są dla firmy Bilstein wizytówką wysokiej jakości wykonania polem do dalszego rozwoju. Samochody wyposażone w podzespoły tej firmy, zwyciężają w rajdowych mistrzostwach świata, biorą udział w wyścigach 24-godzinnych, zwyciężają w Formule 1. Od dziś Bilstein wkracza do świata jednośladów, a my trzymamy kciuki za udany sukces. 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Jeśli chcesz żeby w twoim garażu zawitał włoski motocykl to dobry moment na decyzję. Do końca kwietnia możesz kupić Aprilie, Piaggio i Vespę oraz Moto Guzzi w okazyjnych cenach z darmowymi dodatkami...
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA