Zieloni stają się zieloni. Kawasaki kończy z produkcją motocykli spalinowych

Do roku 2035 nasze motocykle będą napędzane wyłącznie elektrycznie lub hybrydowo – oświadczył dyrektor generalny Kawasaki.

kawasaki H2R Kawasaki

Historia Kawasaki nierozerwalnie związana jest z szybkimi motocyklami. Choć firma zaczynała od produkcji statków, a dziś produkuje mnóstwo rzeczy, w tym maszyny budowlane, pociągi i elementy samolotów, to właśnie motocykle kojarzą się z tą marką najmocniej. Modele takie jak H1 Mach III, B8, czy Z1 Super Four ukształtowały pełną sukcesów historię i stworzyły legendę Kawasaki.

Wszystkie produkowane dotąd maszyny napędzane były jednak silnikami spalinowymi, w których produkcji Kawasaki jest niekwestionowanym mistrzem. Najlepszym przykładem jest doładowany silnik z H2, który można uznać za inżynieryjne dzieło sztuki.

Tymczasem dyrektor generalny Kawasaki Motors, Hiroshi Nakatani, podczas przemówienia wygłoszonego w Tokio powiedział, że czasy napędu benzynowego w motocyklach z Akashi się kończą. Do roku 2035 firma będzie mieć w swojej ofercie wyłącznie pojazdy napędzane prądem lub hybrydowe. Od 2025 r., a zatem już za trzy lata, producent zamierza oferować co najmniej 10 takich pojazdów.

Bardzo możliwe, że wśród jednośladów, które oferowane będą w przyszłości w salonach tej marki, pojawi się także pojazd zasilany wodorem. Kawasaki jest jedną z firm, które pracują nad wykorzystaniem tego pierwiastka do zasilania swoich pojazdów. Niewykluczone, że kolejne wcielenia modelu H2 zasilane będą hybrydowo, być może pojawi się wersja H2O, zasilana wodorem, kto wie?

Data 2035 nie jest przypadkowa – od tego roku obowiązywać będzie w Europie zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych.

 

Zobacz również:
Choć wygląda trochę jak dzieło fanatyka militariów, Gunner 100 to prawilny motocykl o wyjątkowej urodzie. Niestety, zła wiadomość jest taka, że zapewne nie zobaczymy go na ulicach europejskich miast. A szkoda.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA