Zupełnie nowy YZ450F!

Przyszedł czas na poważne zmiany. Yamaha wzięła sobie to powiedzenie do serca i zbudowała całkowicie nową YZ450F. Nie brakuje w niej eksperymentalnych i nowatorskich rozwiązań. Zobacz co takiego wymyśliła Yamaha.

Topowa crossówka od kamertonów ma zupełnie nowy silnik. Konstruktorzy Yamahy poszli po bandzie i i nowy singiel będzie zasilany wtryskiem. Aby zapewnić mu lepszą  wydajność pochylili cylinder do tyłu zamiast do przodu i zamienili kanały dolotowe z wydechowymi. Dzięki temu dopływ mieszanki znajduje się teraz z przodu i w linii prostej prowadzi do cylindra. Dzięki jego pochyleniu do tyłu zmieniło się również rozłożenie mas motocykla, a środek ciężkości został przesunięty w kierunku tylnej osi maszyny. Przekonstruowano również cylinder.Przede wszystkim zrezygnowano z piątego zaworu. Oprócz tego zwiększono średnicę cylindra i zmniejszono skok tłoka. Dzięki temu zabiegowi stopień sprężania wzrósł z 12,3:1 do 12,5:1.
Lżejsza aluminiowa rama oraz magnezowe pokrywy sprzęgła, filtra oleju i głowicy obniżyły masę crossówki. Zmiany w zawieszeniu objeły przedni widelec. Jego skok został wydłużony o 10 mm. Wszystko zostało zapakowane w nowe plastiki. Dodatkiem do motocykla jest urządzenie sterujące mapami zapłonu i wtrysku. 15 ustawień mapy wtrysku i 14 ustawień map zapłonu to naprawdę duże pole do popisu. Spokojnie można więc dostosować motocykl do swoich potrzeb i możliwości. Cena nie jest jeszcze znana.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy czterosuw o pojemności 449,7 cm3, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder, stopień sprężania 12,5:1, sucha miska olejowa, zasilanie wtryskiem paliwa, kickstarter.

Skrzynia: pięciobiegowa
Przełożenia:
1)  1.929(27/14)
2)  1.533(23/15)
3)  1.278(23/18)
4)  1.091(24/22)
5)  0.952(20/21)

Hamulce:
przód - tarcza Ø 250 mm
tył - tarcza Ø 245 mm

Opony:
przód - 80/100-21 51M
tył - 110/90-19 61M

Wymiary:
długość/szerokość/wysokość: 2191/825/1311 mm
wysokość siedzenia: 999 mm
masa: 111,9 kg (gotowy do jazdy)
zbiornik paliwa: 6 litrów
zbiornik oleju: 1,2 litra

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również:
Tuareg może nie być jedynym motocyklem adventure Aprilii, wykorzystującym silnik 660 cm3. Cristian Barelli, manager włoskiej marki zdradził, że rozważany jest powrót modelu Pegaso.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA