Główna siedziba firmy mieści się w Akurdi. To tu znajdują się biura zarządu, siedziba działu marketingu. Na najbardziej jednak interesowały miejsca, gdzie produkowane są motocykle.
Bajaj ma w Indiach trzy fabryki. Pierwsza w Waluj produkuje przede wszystkim motocykle przeznaczone na rynek Indyjski. Są to proste motocykle z silnikami o pojemności 125 cm3. Niech nie zdziwią Cię jednak mutacje o pojemności 170, 200 czy 220 cm3. Żeby zarabiać firma musi spełniać potrzeby rynku. A te potrzeby są ogromne. W samych Indiach sprzedaje się rocznie prawie 17 000 000 motocykli. Bajaj jest jednym z ich największych producentów. W Waluj produkowane są również trzykołowe ryksze zwane w Azji tuk-tuk. Prosta konstrukcja, możliwa do naprawienia w najprostszych warunkach gwarantuje rynkowy sukces i sprzedaż... na poziomie 500 000 egzemplarzy.
Nas najbardziej zainteresowała fabryka w Chakan. Dlaczego? Bo jest to najnowocześniejsza z fabryk i tu tu produkowane są motocykle z logo KTM-a; Duke 125, 200, 250 i 390, oraz nieco mniej znany Dominar 400, którego test mogłeś przeczytać w listopadowym wydaniu Motocykla z ubiegłego roku. Co więcej w Chakaan już niebawem produkowane będą nowe modele Triumpha, lada moment wystartuje też produkcja Husqvarny.
Jak duże są możliwości produkcyjne fabryk, ile motocykli zjeżdża w ciągu minuty z taśm montażowych, w jaki sposób są testowane motocykle tego będziecie mogli się dowiedzieć kupując kwietniowe wydanie Motocykla, które w kioskach pojawi się już dziewiątego marca.