Od redaktora:

Red. nacz. Jacek Ociepko

Rozwiń

Zanim zacznie się sezon ogórkowy

Już za miesiąc wakacje, a wraz z nimi jak bumerang powraca temat: Jadę na wakacje, jakie opony mam założyć do swojego motocykla? Ponieważ nie lubimy zostawiać rzeczy na ostatni moment, już dziś przygotowaliśmy dla ciebie test najnowszych opon turystyczno-sportowych.

Ten test jest ogromnym wyzwaniem zarówno od strony technicznej, jak i logistycznej. Kilkadziesiąt kompletów opon, kilka motocykli, setki litrów spalonej benzyny i tysiące kilometrów nawinięte na koła. To właśnie ogromne nakłady powodują, że dzięki współpracy (czyt.: kasa, kasa, kasa...) na takie przedsięwzięcie może sobie pozwolić zaledwie kilka redakcji w Europie. Jesteśmy szczęściarzami, bo jesteśmy jednymi z nich. W tym roku pod lupę trafiło 6 kompletów opon, które tradycyjnie męczyliśmy na wiele sposobów. Test na zwykłych choć bardzo krętych ale niezwykle przyczepnych drogach Korsyki. Subiektywne wrażenia z jazdy przez 600 kilometrów w strumieniach deszczu zweryfikowaliśmy na torze testowym, na którym sprawdziliśmy, gdzie leży granica poślizgu. Podsumowaniem była precyzyjna robota z dokładnymi pomiarami zużycia bieżnika. Efekt pracy czytaj na stronie 90. Dla nas najważniejsze jest to, że ułatwiamy wam wybór i podnosimy bezpieczeństwo zabawy  z motocyklami. Nie będę ukrywał – to ostatnie szczególnie leży nam na sercu.

Bezpieczeństwo jak żaden inny temat łączy się z dobrymi (cokolwiek to znaczy) ciuchami motocyklowymi. W poprzednim numerze zamieściliśmy testy dwuczęściowych motocyklowych ubrań skórzanych i butów sportowych. Żeby zestaw był kompletny, w tym numerze mamy dla ciebie test rękawic skórzanych. Rozrzut cenowy jest ogromny. Od produktów za niecałe 500 do takich za niemal 1500 zł. Czy w tym przypadku najdroższy znaczy najlepszy? Nie mówię już nic więcej. Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na stronie 102.

Bezpieczeństwo to również szkolenia motocyklowe, takie jak te organizowane przez Motocykl Action Team. Jak wyglądała edycja z 6 maja dowiesz się, zaglądając na stronę 112. Jeśli skusiła cię nasza propozycja  i chcesz poprawić swoje umiejętności, możesz jeszcze zapisać się na jedno z nich. Ale lepiej się pospiesz, bo ostatnie wolne miejsca są wyłącznie 12 sierpnia. Wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy znajdziesz na www.motocykl-online.pl w zakładce „szkolenia motocyklowe”.

Polecamy:

Fun Factory
Kultowa przełęcz motocyklistów Grossglockner Hochalpenstrasse i budząca niesamowite emocje trzykołowa Yamaha Niken. Taka mieszanka wróży znakomitą zabawę!

Strefa testów
Tradycji musi stać się za dość - początek lata zawsze przynosi u nas testy opon. W tym numerze sprawdzamy, jak spisują się nowe gumy do popularnych motocykli drogowych. Sześć motocykli, sześć kompletów i opon i jeden cel – sprawdzić, jak radzą sobie w długiej trasie, na mokrym i co najważniejsze jak szybko się zużywają.
To jednak nie koniec. Pod lupę bierzemy też sześć wzmacnianych karbonem i tytanem par rękawic sportowych z najwyższej półki.

Motocykl Online 07/2018 - Spis treści

TEST + TECHNIKA

18 Fun Factory

Oto najbardziej kontrowersyjna maszyna tego sezonu – Yamaha Niken.

24 Tydzień na Speedzie

Anglicy twierdzą, że najnowszy Triumph Speed Triple to najlepszy Speed w historii marki. Prawda czy fałsz?

30 Cikemna strona mocy vol.4

Po 5 latach od debiutu Yamaha MT-09 trochę wydoroślała, nie tracąc przy tym łobuzerskiego charakteru. Nasz test.

36 Nie rozmiar lecz technika

Mimo niewielkich pojemności jazda nimi daje mnóstwo frajdy, szczególnie wtedy, gdy zabierzesz je na tor.

48 Prawie jak Kałasznikow

Kymco AK 550i z siłą karabinu walczy z konkurencją. Czy włoscy styliści i połączenie komfortu ze sportem zagwarantuje zwycięstwo?

52 Bulwarówka

Moto Guzzi V7 Carbon świetnie sprawdzi się podczas chilloutowych wyjazdów w weekendy i nocnych wypadów do miasta.

56 Mikromachines

Tanie nie są, za to są najpopularniejszymi motocyklami enduro. Do testu stają Honda CRF 400 RX, Husqvarna FE 350, KTM 350 EXC i Sherco 300 SEF Factory

66 Korkociąg do miasta

Co zrobić, by oszczędzać cenne minuty i nie stać w korkach? Kup zwinną „125”. Peugeot Belville 125 RS to nasze lekarstwo na zatłoczone miasta.

SERWIS

68 Afrykańska królowa

O nowej Africe Twin napisano już prawie wszystko. Nikt jednak nie pokusił o przetestowanie jej na dystansie 50 000 km. Nikt oprócz nas.

74 Demony prędkości

Do pojedynku stają jedne z najmocniejszych i najszybszych motocykli seryjnych – Suzuki Hayabusa i Kawasaki ZZR 1400.

90 Podróż na 6

Sześć motocykli, sześć kompletów i opon i jeden cel – sprawdzić, jak spisują się w długiej trasie, na mokrym i co najważniejsze jak szybko będę się zużywały.

102 Chroń swą dłoń

Kiedyś rycerzy chroniła stalowa zbroja, dzisiaj ulicznych wojowników rękawice wzmacniane karbonem i tytanem. Testujemy 6 par rękawic sportowych.

MAGAZYN

108 Skuter na minuty

W dużych miastach wypożyczalnie skuterów są coraz popularniejsze. Podpowiadamy, jak szybko wynająć skuter i ile kosztuje taka zabawa.

112 Coraz lepsi motocyklisci

Piękna pogoda, fajni ludzie, znakomity tor i fajni instruktorzy – oto przepis na sukces szkoleń Motocykl Action Team.

116 Problem w pigułce

To jasne, że jak choroba, to leki. Niestety, czasami możesz przez nie stracić prawo jazdy.

120 Strzeż się buałej damy

Na weekend zabieramy was w trasę prowadzącą szlakiem Orlich Gniazd.

122 Afryka w pigułce

Wystarczy przepłynąć 14 km promem, by znaleźć się w innym świecie – Afryce. Jacyś chętni na wyjazd do Maroka?

SPORT

130 Koszmar Ducati

To miały być rundy, w których Ducati pokaże swoją moc. Tymczasem wyścigi z cyklu MotoGP w Jerez i na Le Mans okazały się katastrofą dla tej marki.

136 Latający Holender

Po 6. rundzie WSBK Jonathan Rea jest na czele klasyfikacji ze sporą przewagą nad drugim Chazem Daviesem. Czyżby czwarty z rzędu tytuł dla Johnny’ego nabierał realnych kształtów?

140 Mocny początek

Za nami pierwsze dwie rundy Orlen MX MP. Także w tym sezonie nie ma miejsca na miękką grę.