Od redaktora:

Rozwiń

Macie to jako pierwsi!

Tym razem mieliśmy sporo szczęścia. W tym numerze jako pierwsi testujemy dla was trzy gorące nowości, które niebawem pojawią się w salonach.

Pod względem nowości przyszły rok zapowiada się całkiem nieźle. Już dziś wiem, że w sezonie 2022 Honda odświeży kultową Africę Twin, a Triumph pokaże nowego Tigera 1200. Słyszałem też, że jest spora szansa na pojawienie się nowego Transalpa, ponadto na drogi powinien wyjechać Tiger 660. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że w klasie średnich turystycznych enduro nareszcie zacznie coś się dziać. A to dopiero początek długiej listy. Niemniej, jak to z plotkami bywa, zapowiedzi mogą się sprawdzić albo nie.

W tym miesiącu trafiły w nasze ręce motocykle, które mamy okazję przetestować dla Was jako pierwsi. To Yamaha R7, która w polskich salonach pojawi się dopiero jesienią tego roku. Z powodu zamieszania spowodowanego COVID-em i nie tylko nim, prezentacja tego modelu odbyła się wyłącznie w USA. Ale od czego ma się kumpli, którzy mieli szansę przejechania się tym motocyklem i chętnie podzielili się wrażeniami! Pierwsze opinie znajdziesz na stronie 22. Uchylając rąbka tajemnicy, mogę powiedzieć, że ten motocykl ani nie będzie następcą
YZF-R7, ani też będącej ciągle w sprzedaży zawodniczej wersji R-szóstki. Ma być on kompromisem między motocyklem wyglądającym na supersporta a maszyną dla zwykłego Kowalskiego. Czy Yamasze udało się połączyć te sprzeczne cechy?
Gdy trzymasz w rękach ten numer, do salonów BMW powinien wjeżdżać R 18 B, czyli nowy bagger spod znaku biało-niebieskiej szachownicy. Tym modelem BMW pokazuje, że ma chęć zerwać z własną tradycją. Zresztą nie tylko beemki to dotyczy. Także Harley-Davidson zaczyna rozglądać się za nowymi klientami, prezentując maszynę typu adventure. Natomiast BMW idzie w przeciwnym kierunku, stawiając na cruisera. Niemieckiej firmie mniej chodzi o kultowość i charyzmę, więcej o chęć połączenia nowoczesnych technologii opakowanych w bardzo klasycznym stylu. Jak im się to udało, wyjaśniam na stronie 16.
Najsmakowitszym kąskiem tego wydania jest Aprilia Tuareg 660, która ma wejść do sprzedaży w przyszłym sezonie. Jako jedna z nielicznych redakcji zostaliśmy zaproszeni na prezentację połączoną z jazdami maszynami przedprodukcyjnymi. Doświadczenie podpowiada, że zmiany w wersji produkcyjnej będą co najwyżej kosmetyczne. Chciałoby się, aby dotyczyły one stylu i wzorów malowania, bo przez pewien czas, przyglądając się zdjęciom, myliłem ją z Africą Twin. Podczas pierwszych jazd Tuareg 660 spisał się znakomicie, jestem więc pewien, że będzie to twardy orzech do zgryzienia dla pozostałych średniaków adventure. Więcej na stronie 48.
O tym, które z plotek dotyczących nowych motocykli potwierdzą się, będziemy wiedzieli pod koniec listopada. To wtedy po covidowej przerwie powrócą najważniejsze targi motocyklowe – EICMA w Mediolanie. Do tego czasu pozostaje nam tylko pomarzyć.

Polecamy:

Do góry nogami!

Świat zwariował! Podczas gdy Harley-Davidson wypuszcza na drogi turystyczne enduro, BMW – dotychczas kojarzone bardziej z motocyklami adventure – atakuje rynek cruiserów. Jego bronią w walce o nowego klienta jest R 18 B.

Inwazja mocy

W Kawasaki Z H2 od początku chodziło przede wszystkim o moc. Potężny doładowany silnik produkował ponad 200 KM i hektolitry niutonów. W H2 SE do mocarnego silnika dołożono wypasione półaktywne zawieszenia i potężne hamulce. Czyżby naked doskonały?

Motocykl 10/2021 - Spis treści

Test + technika

16 BMW R 18 B

Świat zwariował! Podczas gdy Harley-Davidson wypuszcza na drogi turystyczne enduro, BMW – dotychczas kojarzone z motocyklami typu adventure – atakuje rynek cruiserów. Nową bronią w walce o klienta jest R 18 B.

22 Yamaha R7

Nie daj się zwieść! Nowa Yamaha R7 to motocykl, który tylko na pierwszy rzut oka wygląda na supersporta. Pod jego owiewkami kryją się sprawdzone rozwiązania i dobrze znany silnik. Oto nasze wrażenia z jazdy.

26 Indian Super Chief Limited

Okrągłe rocznice są idealnym momentem do świętowania. W tym roku mija dokładnie 100 lat od debiutu Indiana Chiefa. Hołdem dla tej kultowej maszyny jest nowy Indian Super Chief Limited.

32 Ducati Monster

Kratownicowa rama, silnik V2, rozrząd desmo i charakterystyczna sylwetka – fani Monstera zawsze go rozpoznają. Potwór jest dla Ducati ikoną, ale nie świętością. Sprawdzamy, jak jeździ nowy Ducati Monster.

40 Kawasaki Z H2 i Z H2 SE

Spodziewaliśmy się, że dzięki nowym zawiasom i hamulcom Kawasaki Z H2 SE będzie jeszcze ostrzejsze niż Z H2. Nasze modły nie zostały wysłuchane.

48 Aprilia Tuareg 660

Po sportowym RS-ie 660 i nakedzie Tuono 660, w ofercie Aprilii pojawił się bike typu adventure. Mieliśmy możliwość zapoznania się z Tuaregiem 660 jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Jak wypadł?

54 Triumph Trident 660 kontra Suzuki SV 650

Pojedynek tych dwóch motocykli ma w sobie coś z walki starego wojownika i wyrywnego młodzika. Ten pojedynek dowiedzie, czy nadszedł już czas, by stary mistrz odszedł...

60 Yamaha XSR 125

Młodość musi się wyszaleć! Najlepiej, gdy zabawa z motocyklami rozpocznie się od „125”. Testujemy najnowszy model Yamahy – to XSR 125.

Serwis

62 Motocykl używany Kawasaki GTR 1400

Kawasaki GTR 1400 to prawdopodobnie jeden z najlepszych motocykli turystycznych. Na rynku motocykli używanych jest tylko jeden problem z tym modelem – cena. Jeśli chcesz kupić tę Kawę, zapomnij o promocji.

78 Wash and go

Do naszego testu trafiły myjki wysokociśnieniowe zasilane akumulatorami. To fajny patent, czy drogi gadżet? Dla nas liczyło się tylko jedno – jak te urządzenia radzą sobie z brudem.

Magazyn

84 Wojenne pogranicze

Oprócz popularnych tras, obleganych przez dziesiątki motocyklistów, w Kotlinie Kłodzkiej znajdziesz wiele dróg, na których czekają spokój, zapierające dech widoki i niezwykłe pamiątki z przeszłości. Polsko-czeskie pogranicze jest doskonałą alternatywą dla zatłoczonej Drogi Stu Zakrętów.

86 Ziemia nieznana

Per noga – tak większość motocyklowych podróżników traktuje Serbię. Postanowiliśmy odczarować ten piękny kraj i odkryć choć część jego atrakcji.

Sport

92 Narodziny gwiazdy

W MotoGP walnęło kilka bomb. Np. Valentino Rossi ogłosił, że z końcem sezonu 2021 kończy ze ściganiem.