[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.3

Jak dobrać wydech do motocykla?

Zdecydowana większość motocyklistów marzy o tym, żeby podnieść moc silnika, a przy okazji poprawić jego brzmienie oraz wygląd motocykla. Nie bez znaczenia jest również obniżenie masy. Najprostszy sposób? Wymiana wydechu motocykla.

Podpowiadamy jak dobrać układ wydechowy do motocykla. Ustaliliśmy, że szukasz wydechu, tylko który będzie najlepszy? Zacznij od ustalenia swoich potrzeb - przy czym koniecznie weź pod uwagę kilka elementów:

  • lepsze brzmienie
  • poprawa osiągów silnika (moc i moment obrotowy)
  • obniżenie masy
  • wygląd, czy jak kto woli design

Przy czym każdy sam powinien określić najistotniejszą dla siebie cechę. Fani chopperów i klasyków zaczną od brzmienia, fani sportu od poprawy osiągów, a właściciele turystycznych enduro od obniżenia masy. Wysoko na liście priorytetów będzie oczywiście wygląd - przecież nikt nie kupi wydechu, który szpeci motocykl... Z drugiej strony producenci motocykli w ostatnich latach często oferują obrzydliwe puszki wydechu, co tylko zachęca do ich wymiany.

Warto zwrócić uwagę na niepozornie wyglądający element, czyli dB-killer. Założenie go nie tylko ułatwi przejście przeglądu okresowego, ale również zapobiegnie kosztownym dyskusjom z patrolem policji. A jeśli wcześnie rano wyjeżdżasz do pracy, to zdecydowanie zmniejszy niechęć sąsiadów.

A kiedy będziesz chciał nasycić uszy ulubioną muzyką, to po prostu go zdejmiesz (to zajmuje tylko chwilę). Niestety, wszystko ma swoją cenę...

 

REKLAMA

Bardzo ważnym kryterium w czasie poszukiwań nowego wydechu z pewnością będzie cena. Tutaj z pomocą przychodzi włoski MIVV, który dbając o wysoką jakość i używając do produkcji wysokiej klasy materiałów oferuje atrakcyjne ceny.

Firma ma bogatą ofertę - ok. 1500 modeli wydechów. I to zarówno samych końcówek, jak i pełnych układów zarówno do najnowszych modeli, jak i do starszych, wciąż u nas popularnych motocykli.

Nowoczesne maszyny używane do produkcji to jedno, a ostateczny sznyt i kontrola jakości to drugie. Za to ostatnie odpowiadają ludzie i w ramach dbałości o wysokie standardy nikt tego nie zamierza zmieniać. W trzech fabrykach Mivva pracuje 150 osób. 


Generalnie MIVV czyli Metal Industria Val Vibrata to włoski koncern zajmujący się produkcją układów wydechowych od 1969 roku. Początkowo były to wydechy wyłącznie do samochodów, ale po 20 latach Włosi z Teramo wzięli pod lupę motocykle.

O tym, że nie wypadli sroce spod ogona świadczy fakt, że produkty MIVV były i nadal są zakładane na pierwszy montaż przez producentów motocykli (OEM). Mowa tu o trzech markach:

1. Aprilia (np. RS 125, RSV 1000, Tuono, Pegaso)
2. Ducati (np. Diavel, Monster 1200, Monster 1100, Monster 695, Monster 600, Super Sport, GT 1000, Multistrada 620 czy 996)
3. Yamaha (Bulldog)

 

Włosi nie byliby sobą, gdyby nie próbowali swoich sił w sporcie. Mivv dostarcza układy wydechowe do Mistrzostw Świata - w tym roku współpracuje ze Snipers Team z Moto3, w którym jeżdżą Tony Arbolino oraz Romano Fenati. Co ciekawe na wydechu Mivva w MotoGP jeździła fabryczna Honda Daniego Pedrosy.

W ofercie Mivva wyróżniają się 3 linie modelowe: Delta Race, Speed Edge oraz Suono.

Mivv Delta Race

Spotkanie designu i technologii - tak najkrócej można scharakteryzować wydech Mivv Delta Race. Sześciokątny kształt, niska masa oraz poprawa osiągów. Dzięki temu idealnie nadaje się do nakedów, sportów, czy turystycznych enduro. Nie bez znaczenia jest też wygląd oraz dbałość o szczegóły - jak np. carbonowa końcówka, czy wypalane laserem logo Mivv.

Końcówki Mivv Delta Race wykonano ze stali nierdzewnej. Całość uzupełniono karbonowym wykończeniem. Są one dostępne w dwóch wersjach.

Mivv Suono

W tłumikach z tej linii Włosi idealnie połączyli odważny kształt z najlepszymi materiałami oraz finezją montażu. Wersja Full Titanium pozwala obniżyć wagę układu wydechowego aż o 45% w stosunku do standardowej wersji ze stali.

Patrzysz na wydech Mivv Suono i zaraz wyobrażasz sobie dźwięk swojego motocykla. Końcówka dostępna w trzech wersjach (tytan, czarna i szczotkowana stal). Jak we wszystkich wydechach Mivv dB killer dostajesz w zestawie.

Mivv Speed Edge

Wąski przekrój pozwala umieścić końcówkę blisko tylnego koła. Puszka jest wyraźnie lżejsza od montowanych seryjnie. Uwagę zwraca profilowany karbonowy wylot oraz wykonana z tego samego materiału obejma mocująca tłumik do ramy.

Puszki wydechu Speed Edge wyróżniają się kształtem. Są dostępne w dwóch wersjach: z czarnej lub szczotkowanej stali nierdzewnej. W obu przypadkach z karbonowymi detalami wykończenia.


Pełną ofertę tłumików Mivv
do motocykli, ceny wydechów oraz szeroką ofertę przeznaczonych do nich części zamiennych znajdziesz na stronie www.mivv.com.pl

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij