Gdy sam serwisujesz i naprawiasz motocykl, klucz dynamometryczny to must have. Dlaczego? Bo jeśli zbyt słabo dokręcisz śrubę, są spore szanse, że pod wpływem drgań po jakimś czasie się ona wykręci.
Z kolei użycie zbyt dużej siły jest gwarancją zerwania gwintu. Szczególnym przypadkiem, którym tym razem nie będziemy się zajmować, są szpilki silnika albo śruby korbowodowe, które podczas dokręcania z odpowiednim momentem ulegają kontrolowanym odkształceniom.
Jeszcze większa jazda zaczyna się, gdy wkręcasz śruby w elementy wykonane z tworzyw, na przykład podczas dokręcania silnika do karbonowej ramy BMW czy Ducati. Tu bez precyzyjnego klucza dynamometrycznego nie zabieraj się do pracy. Jeśli to zlekceważysz, to duże wydatki masz jak w banku.
Zobacz również: 24 narzędzia, które musisz mieć w motocyklowym garażu
Komentarze