Rok 2009 był ważnym momentem dla BMW Motorrad. W tym roku zaprezentowany został model S 1000 RR, który był nie tylko pierwszym supersportowym motocyklem bawarskiej marki, ale również pierwszym tego typu motocyklem wyposażonym w system ABS. Tego samego roku w 24-godzinnym wyścigu w Barcelonie po raz pierwszy zwycięstwo odniósł supersportowy motocykl wyposażony w ABS.
Od wprowadzenia tego wyścigowego ABS-u BMW oferował ten system dostosowany do potrzeb motocykli supersportowych, zapewniający wzrost bezpieczeństwa aktywnego także w tym segmencie.
Funkcja ABS Pro to kolejny krok, który zwiększy bezpieczeństwo poruszania się szybkimi motocyklami. Umożliwia on hamowanie w zakręcie ze wsparciem ABS. Technicznie rzecz biorąc, ABS Pro opiera się w swym działaniu na kalkulacjach dotyczących kąta pochylenia motocykla, kąta znoszenia i przyspieszenia bocznego – danych, które już dziś dostarcza zestaw czujników systemu dynamicznej kontroli trakcji i elektronicznego zawieszenia DDC.
Podczas rozruchu motocykla wyposażonego w ABS Pro kierowca otrzymuje komunikat o funkcjonalności systemu w postaci wyświetlenia napisu ABS Pro z dodatkiem "Rain" i "Sport". System ma jeszcze dwie funkcje - "Race" i "Slick", ale te dwa tryby powinny być użytkowane wyłącznie przez doświadczonych kierowców i tylko na torze, jako że w tych trybach funkcja Pro nie jest wspierana.

ABS Pro oferowany jest jako opcja pozafabryczna, nabywana i montowana w punktach dealerskich BMW Motorrad. Początkowo zarezerwowano ją wyłącznie dla typoszeregu topowego supersportowego BMW HP4. System, dostępny od października, będzie na rynku niemieckim kosztować 380 euro.