[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

AJP PR4 Enduro Pro - easy to ride

Ma 20 koni mocy, jest lekki i ma ogromne aspiracje. Nasz test lekkiego enduro - AJP PR4 Enduro Pro.

AJP PR4 Enduro Pro

Na początku AJP uśpi twoją czujność rozmiarami. Choć Pro w nazwie sugeruje, że masz do czynienia z maszyną wyczynową, przerzucenie nogi nad kanapą nie będzie problemem, ponieważ jest ona na niewielkiej, jak na enduro, wysokości 920 mm. Na dodatek miękko ustawiona sprężyna spowoduje, że gdy tylko posadzisz tyłek na motocykl, sprzęcik mocno przysiądzie. Jeśli więc ważysz 80 kg lub więcej, bez obowiązkowej regulacji zawieszeń się nie obejdzie.

Gdy już wygodnie się rozsiądziesz, zobaczysz, jak bardzo zwartym motocyklem jest AJP PR4. Rozstaw osi (tylko 1380 mm) powoduje, że można porównać go do KTM Freeride (rozstaw 1418 mm) niż rasowymi endurakami EXC (1482 mm). Kanapa jest krótka, więc podczas stromych zjazdów licz się, że twój tyłek nie raz i nie dwa wyląduje na błotniku.

Gdy przyciśniesz guzik rozrusznika, zasilany gaźnikiem silnik zagada błyskawicznie bez względu na to, czy jest właśnie środek lata czy wokół trzaska mróz. Jeździłem tym motocyklem, gdy termometr pokazywał poniżej –10O i nic. Rozrusznik budzi do życia stado 20 koni, jadących na sporej dawce relanium. Ostre dodanie gazu na pewno nie wyrwie ci więc bike’a spod tyłka, a strzał ze sprzęgła nie katapultuje cię z bandy. Wszystko będzie odbywać się w nieco zwolnionym tempie, co na początek będzie zaletą, a nie wadą. Za to bardzo krótka, pięciobiegowa skrzynią zagwarantuje ci przejazd niemal w każdym terenie. Ostre podjazdy? Do momentu, gdy nie zabraknie mocy, wszystko jest OK.

REKLAMA
Kilka kontrolek i prosty wyświetlacz, czyli standard w motocyklu off-roadowym. Gdy zabraknie prądu, uratuje cię kopka. Wydech BelParts tylko za dopłatą.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Tym, co docenisz, ucząc się jazdy w off-roadzie, jest to, że AJP wykazuje dużą gleboodporność. Chłodnica oleju jest schowana głęboko, akumulator rów- nież. Zbiornik paliwa trafił pod kanapę i jest przezroczysty. Rzut oka i już wiesz, czy nadeszła pora na tankowanie. 7-litrowy zbiornik paliwa nie może zaimponować, niemniej w terenie wystarcza na przejechanie dobrych 150 km.

Argumentem na korzyść niewielkiej mocy jest ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Teoretycznie olej powinieneś wymieniać co 3000 km, podobnie jak świecę, i po tym samym czasie wyregulować zawory. Przyznasz, że to wynik naprawdę znakomity, jak na motocykl jeżdżący w off-roadzie.

„Easy to ride” to chyba najkrótszy opis PR4. Moc 20 KM w zupełności wystarcza na początek zabawy w off-road. Gdy zaczniesz jeździć szybciej, poczujesz pewien niedosyt. To będzie znak, że czas rozejrzeć się za kolejną maszyną.

Miejsce pod kanapą przeznaczono na 7-litrowy przezroczysty zbiornik paliwa.

REKLAMA

Dane techniczne AJP PR4

REKLAMA
Silnik jednocylindrowy, rozrząd OHC, dwa zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, gaźnik, średnica gardzieli 30 mm.
Przeniesienie napędu wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 5-biegowa.
Śr. cyl. x skok tłoka 69, x 62,5 mm
Poj. skokowa 233 cm3
Moc maksymalna 20 KM (14,7 kW) przy 8000 obr/min
Maks moment obrotowy 18 Nm przy7000 obr/min
Rama stalowo-aluminiowa
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy Marzocchi, średnica goleni 40 mm, pełna regulacja, tył – centralny amortyzator ZF Sachs, pełna regulacja.
Hamulce przód – 1 tarcza, średnica 260 mm, tył – 1 tarcza, średnica 220 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający.
Rozmiar opon p/t 90/90 ZR 21 / 120/90 ZR 18
Rozstaw osi 1380 mm
 Skoki zawieszeń p/t 260/300mm
Wysokość kanapy 920 mm
Masa (z paliwem) 115 kg
Poj. zbiornika paliwa 7 l
Cena 19 400 zł
Zobacz również:
Honda VFR ma już 28 lat. Od pierwszego sportowego VFR-a 750 motocykl ten szedł w kierunku sportowego turystyka. Dziś po Europie wciąż jeździ 75 000 VFR-ek, a model ten ma status kultowego. Czy szósta generacja jest godna poprzednich?  
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij