BMW F 800 R - zawsze numer dwa
F800 R to niemiecka wariacja na temat lekkiego seryjnego nakeda. Z tego powodu do promocji zatrudniono stunterów – na świecie był to Chris Pfeiffer, a w Polsce erkę upalał Hubert Dylon „Raptowny”. Dzisiaj ten motocykl nie szokuje ani wyglądem, ani osiągami. Imponują za to jego trwały i trudny do zajechania silnik oraz radość z jazdy. To naked, więc jeśli szukasz motocykla do dalekiej turystyki, który obładujesz zestawem kufrów, lepiej zdecyduj się na bazującego na tych samych rozwiązaniach F 800 ST. Kosztuje porównywalne pieniądze, a ma owiewkę, wygodniejszą kanapę i napęd tylnego koła paskiem zębatym.
![]() |
![]() |
Komputer za dopłatą. W modelach z pierwszych lat produkcji komputer (po prawej) był dostępny wyłącznie za dopłatą, ABS również. | Przełączniki do poprawki. Przełączniki na kierownicy to słaby punkt F 800 R, dlatego doczekały się akcji serwisowej. Nieoficjalnej, ale jednak. |
![]() |
![]() |
Amortyzator skrętu... jest za sztywny podczas wolnej jazdy, natomiast docenisz go w czasie szybszych przelotów. | Bajerancka nakładka... na miejsca dla pasażera jest charakterystyczna dla Chris Pfeiffer Edition, wydech Akrapoviča również. |
F 800 R pochwalisz za pozycję za kierownicą. Siedzisz wyprostowany, z dłońmi mocno rozstawionymi na szerokiej kierownicy. Jeśli jesteś wysoki, będziesz narzekał na zbyt mocne ugięcie nóg w kolanach. Podczas przymiarek do kupna używanego F 800 R, szczególnie pochodzącego z zagranicy, zwróć uwagę na to, jaką ma założoną kanapę: BMW miało ich kilka w ofercie, a dziewczyny często zamawiały jej obniżane wersje.
Silnik to dobry znajomy, z drobnymi zmianami montowany w kilku wersjach efki. Mimo że jest rzędową dwójką, brzmi jak bokser; oba tłoki poruszają się jednocześnie w tym samym kierunku. I wtedy, gdy piec jest zimny, i rozgrzany, płynnie reaguje na gaz, z tym że niestety na wyższych obrotach irytująco wibruje. Można z niego wycisnąć 87 KM przy 8000 obr/min, po czym do akcji wkracza odcięcie zapłonu.
Historia BMW F 800 R |
![]() |
2009 Debiut modelu. 2010 Limitowana edycja „Chris Pfeiffer”: wydech Akrapovič, kierunkowskazy na LED-ach, nakładka na miejsce pasażera, specjalne malowanie. 2012 Na nowo zaprojektowane boczne owiewki w kolorze motocykla, czerwona sprężyna amortyzatora, błotnik przedniego koła i szyba w kolorze motocykla, białe szkła kierunkowskazów montowane seryjnie, nowy zbiorniczek płynu hamulcowego. 2013 Seryjny ABS, nowe kolory, nowe pakiety wyposażenia: Dynamik i Touring. 2015 Pojawia się nowy model: ma mocniejszy silnik (90 KM), zmienioną skrzynię biegów i zawieszenia. Całkiem nowy jest również design. |
Komentarze
~Żemięń, 2020-11-30 23:43:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?