W nowym modelu spodobała mi się pozycja za kierownicą. Podnóżki są teraz przesunięte wyżej i bardziej do tyłu. W efekcie podczas jazdy leżysz lekko pochylony nad zbiornikiem. Przymierzając się do kupna motocykla, trzeba zwrócić uwagę na wysokość kanapy. W tym modelu może być ona zmieniana w zakresie aż 95 mm (!). Przy moim wzroście 182 cm standardowe ustawienie (815 mm) było zdecydowanie za niskie. Po podkręceniu na najwyższy poziom kanapa wyglądała jak żywcem ściągnięta z turystycznego enduro, za to siedziało się na niej znakomicie.
Motor Presse Polska
Proszę o uśmiech! Charakterystyczny „banan” w lampie to światła pozycyjne. Powyżej światła doświetlające zakręty, dostępne w opcji „headlight pro”.
|
Motor Presse Polska
Klamka hamulca ma prostą, pięciostopniową zmianę ustawienia. Mnie bardziej podobało się poprzednie rozwiązanie – z regulacją za pomocą małej śrubki.
|
Motor Presse Polska
BMW F 900 R daje pole do popisu dla firm produkujących stelaż tylnej lampy i mocowania tablicy rejestracyjnej.
|
Nowy twin nie jest tak spokojny, jak ten z „800”. Na krętych i wąskich drogach Almerii radził sobie świetnie, choć większość trasy prowadzącej w górach przejechałem na wykręconej dwójce i dopiero na dłuższych prostych przebijałem na trójkę. Choć motocykl był wyposażony w quickshifter, w tym modelu działa on tak sobie. Po pierwsze, wymagał mocnego impulsu do zmiany przełożenia. Po drugie, sam moment zmiany biegu nie był tak płynny.
Chrapliwa charakterystyka silnika idealnie pasuje do maszyny, która jest sprinterem, a nie długodystansowcem, i w której od czasu do czasu pojawia się delikatna nerwowość w prowadzeniu. Winę za takie zachowanie zrzuciłbym na wąską kierownicę i kąt główki ramy wynoszący 60,5o. Ze względu na taką geometrię erka traci nieco na zwrotności w porównaniu do XR-a, ale gwarantuje też niezłe wyczucie tego, co dzieje się na styku asfaltu z przednim kołem.
BMW
Quickshifter jest świetnym rozwiązaniem, choć w F 900 R nie działa perfekcyjnie.
|
BMW
Nawet się nad tym nie zastanawiaj. Jeśli masz kasę zainwestuj w zawieszenia Dynamic ESA.
|
BMW
BMW przyzwyczaiło nas wyświetlaczy TFT. Ładne czytelne i dające mnóstwo możliwości wyświetlania informacji.
|
Nie mogło tu też zabraknąć potężnego pakietu elektroniki. Dzięki aplikacji BMW Connected, będziesz mógł nagrywać swoje trasy i przeanalizować dane z jazdy. Turyści docenią opcję nawigacji. Niestety, nie ma ona możliwości wyświetlania dokładnej mapy ani dotykowej obsługi ekranu, lecz pokazuje wyłącznie strzałki wskazujące kierunek jazdy.
Szef zespołu odpowiedzialnego za systemy connectivity, Roman Vilimek, zapytany, dlaczego w samochodach podobne systemy znane są już od dłuższego czasu, a w motocyklach te rozwiązania raczkują, odpowiedział krótko: „Poczekaj jeszcze dwa trzy lata. Nie chcemy wypuścić systemu, który nie będzie dopracowany. Potrzebujemy też nowych technologii, które już niebawem staną się standardem”.
Mocno trzymam kciuki, by nowy F 900 R wywołał szeroki uśmiech na twarzy swoich przyszłych właścicieli, bo to fajny motocykl jest.
Komentarze