REKLAMA

BMW K 1600 GT [MOTOCYKL UŻYWANY]

Takich silników nie produkuje nikt oprócz BMW. Każdy z sześciu cylindrów silnika BMW K 1600 GT to jeden powód, aby go kupić.

Wyobraź sobie, że po ciężkim dniu pracy siadasz na wygodnej kanapie, wyciągasz przed siebie ręce, włączasz radio i... odjeżdżasz. Takie rzeczy są możliwe tylko w świecie najbogatszych maszyn turystycznych, do jakich należy BMW K 1600 GT.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska

 

To pierwszy motocykl beemki (równolegle w roku 2011 zadebiutowały GT i bliźniaczy GTL), w którym zastosowano całkiem nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy. W samochodach BMW takie rozwiązanie było wówczas dość popularne, natomiast w motocyklach nie. Innym samochodowym akcentem jest jedna przepustnica w układzie dolotowym, a wtryskiwacze znajdują się tuż przy zaworach dolotowych.

Niemcy zaprojektowali silnik o tak niesamowitej elastyczności (od 1800 obr/min masz do dyspozycji 85% maksymalnego momentu obrotowego), że po mieście możesz tym motocyklem jeździć tylko i wyłącznie na najwyższym biegu, i to bez łamania przepisów oraz przekraczania dopuszczalnej prędkości. Jeśli wolisz szybszą jazdę, do czego zachęcają skuteczne hamulce i całkiem niezła poręczność, postaw na wersję z quickshifterem. Jego działanie nie jest idealne, ale też nie przysparza problemów.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska
BMW K 1600 GT Motor Presse Polska
Pomiędzy analogowymi zegarami umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz. GPS jest mocowany osobno, za zaślepką z charakterystycznym logo. Bieg wsteczny jest dostępny w modelach produkowanych od sezonu 2018. Wcześniej trzeba było solo radzić sobie z ważącym prawie 350 kg motocyklem.

 

REKLAMA

REKLAMA

 

Pochylony pod kątem 55O silnik osadzono w grzbietowej ramie z aluminium, do której dokręcono typowe dla beemki zawieszenia, czyli Duolever i Paralever. Działają one dobrze, jeśli zostanie spełniony jeden warunek – będą regularnie i precyzyjnie serwisowane.

Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli w ogłoszeniu o sprzedaży jest choćby ślad informacji o stłuczce. Jeśli go nie ma, zwróć uwagę na wyposażenie. BMW miało w ofercie mnóstwo pakietów, była również możliwość zamówienia pojedynczych dodatków.

 

Zobacz również: do takiej maszyny przyda się porządny zestaw opon. Zaufaj nam, a pomocą przy  wyborze niech będzie nasz test.  

 

Sporo o historii dowiesz się, oglądając gumy. Zużyte boki bieżnika świadczą raczej o niekontrolowaniu ciśnienia niż o sportowej jeździe. Pamiętaj, że K 1600 GT i jest niesamowicie czuły na stan i jakość opon, tym bardziej że można nim podróżować z prędkością do 250 km/h! W motocyklach z pierwszych lat produkcji narzekano na głośną pracę skrzyni biegów. Nie ma to na szczęście wpływu na trwałość. K 1600 GT jest bardzo mocno napakowany elektroniką, dlatego unikaj maszyn, w których poprzedni właściciel samodzielnie zmieniał coś w instalacji. Komputer bardzo nie lubi grzebania w kablach i często wariuje.

Mimo długich poszukiwań, nie trafiłem na informacje o usterkach mechanicznych. Podobno od momentu debiutu do dzisiaj żaden z sześciocylindrowych silników nie trafił do serwisu w stanie wymagającym remontu. Jeśli tak, to czapki z głów!

Szukasz wypasionego motocykla do szybkiej turystyki? Oto K 1600 GT! Mocny i elastyczny silnik plus precyzyjne zawieszenia – ten zestaw da mnóstwo frajdy z jazdy, nawet jeśli droga będzie tak zakręcona, jak wjazd na Stelvio.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska

Charakterystyczny wydech oznacza, że masz do czynienia z modelem AD 2018. Wcześniejsze wersje tego modelu miały tłumiki ze srebrnymi zakończeniami.

 

REKLAMA

 

Historia BMW K 1600 GT

2011 Debiut modelu.
2014 Pojawia się nowa wersja GT Sport.
2015 Od tego roku kontrola trakcji jest seryjna.
2016 ABS Pro i światło stopu pulsujące podczas hamowania awaryjnego.
2018 Pojawia się bieg wsteczny.

 

Dane techniczne BMW K 1600 GT (2011 r.)

Silnik: chłodzony cieczą, sześciocylindrowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z suchą miską olejową, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 52 mm, regulowany katalizator.
Przeniesienie napędu:   hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, napęd wałem.
Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 67,5 mm
Pojemność skokowa 1649 cm3
Moc maks. 161 KM (118 kW) przy 7750 obr/min
Maks. moment obr. 175 Nm przy 5250 obr/min
rama:  grzbietowa, z aluminium.
Zawieszenia:  przód – Duolever, elektronicznie regulowane napięcie wstępne sprężyn oraz tłumienie od- i dobicia, tył – jednoramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, elektronicznie regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia.
Hamulce:  przód – dwie tarcze, śr. 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 320 mm, zacisk 2-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 190/55 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1618 mm
Kąt główki ramy 62,2º
Wyprzedzenie 106 mm
Wysokość kanapy 800–830 mm
Masa z paliwem 342 kg
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa 26,5/4 l
osiągi  
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h  2,9 s
Elastyczność 60–100 km/h  3,7 s
Średnie zużycia paliwa  5,3 l/100 km

 

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Kawasaki ZX-10 R przeszło do historii jako piekielnie mocna maszyna nie dla żółtodziobów. Ogromna moc i wściekły sposób jej przekazywania potrafiły onieśmielić. A Jakie wady miał ZX-10R?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA