BMW K 1600 GT [MOTOCYKL UŻYWANY]

Takich silników nie produkuje nikt oprócz BMW. Każdy z sześciu cylindrów silnika BMW K 1600 GT to jeden powód, aby go kupić.

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska

Wyobraź sobie, że po ciężkim dniu pracy siadasz na wygodnej kanapie, wyciągasz przed siebie ręce, włączasz radio i... odjeżdżasz. Takie rzeczy są możliwe tylko w świecie najbogatszych maszyn turystycznych, do jakich należy BMW K 1600 GT.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska

 

To pierwszy motocykl beemki (równolegle w roku 2011 zadebiutowały GT i bliźniaczy GTL), w którym zastosowano całkiem nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy. W samochodach BMW takie rozwiązanie było wówczas dość popularne, natomiast w motocyklach nie. Innym samochodowym akcentem jest jedna przepustnica w układzie dolotowym, a wtryskiwacze znajdują się tuż przy zaworach dolotowych.

Niemcy zaprojektowali silnik o tak niesamowitej elastyczności (od 1800 obr/min masz do dyspozycji 85% maksymalnego momentu obrotowego), że po mieście możesz tym motocyklem jeździć tylko i wyłącznie na najwyższym biegu, i to bez łamania przepisów oraz przekraczania dopuszczalnej prędkości. Jeśli wolisz szybszą jazdę, do czego zachęcają skuteczne hamulce i całkiem niezła poręczność, postaw na wersję z quickshifterem. Jego działanie nie jest idealne, ale też nie przysparza problemów.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska
BMW K 1600 GT Motor Presse Polska
Pomiędzy analogowymi zegarami umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz. GPS jest mocowany osobno, za zaślepką z charakterystycznym logo. Bieg wsteczny jest dostępny w modelach produkowanych od sezonu 2018. Wcześniej trzeba było solo radzić sobie z ważącym prawie 350 kg motocyklem.

 

REKLAMA

REKLAMA

 

Pochylony pod kątem 55O silnik osadzono w grzbietowej ramie z aluminium, do której dokręcono typowe dla beemki zawieszenia, czyli Duolever i Paralever. Działają one dobrze, jeśli zostanie spełniony jeden warunek – będą regularnie i precyzyjnie serwisowane.

Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli w ogłoszeniu o sprzedaży jest choćby ślad informacji o stłuczce. Jeśli go nie ma, zwróć uwagę na wyposażenie. BMW miało w ofercie mnóstwo pakietów, była również możliwość zamówienia pojedynczych dodatków.

 

Zobacz również: do takiej maszyny przyda się porządny zestaw opon. Zaufaj nam, a pomocą przy  wyborze niech będzie nasz test.  

 

Sporo o historii dowiesz się, oglądając gumy. Zużyte boki bieżnika świadczą raczej o niekontrolowaniu ciśnienia niż o sportowej jeździe. Pamiętaj, że K 1600 GT i jest niesamowicie czuły na stan i jakość opon, tym bardziej że można nim podróżować z prędkością do 250 km/h! W motocyklach z pierwszych lat produkcji narzekano na głośną pracę skrzyni biegów. Nie ma to na szczęście wpływu na trwałość. K 1600 GT jest bardzo mocno napakowany elektroniką, dlatego unikaj maszyn, w których poprzedni właściciel samodzielnie zmieniał coś w instalacji. Komputer bardzo nie lubi grzebania w kablach i często wariuje.

Mimo długich poszukiwań, nie trafiłem na informacje o usterkach mechanicznych. Podobno od momentu debiutu do dzisiaj żaden z sześciocylindrowych silników nie trafił do serwisu w stanie wymagającym remontu. Jeśli tak, to czapki z głów!

Szukasz wypasionego motocykla do szybkiej turystyki? Oto K 1600 GT! Mocny i elastyczny silnik plus precyzyjne zawieszenia – ten zestaw da mnóstwo frajdy z jazdy, nawet jeśli droga będzie tak zakręcona, jak wjazd na Stelvio.

 

BMW K 1600 GT Motor Presse Polska

Charakterystyczny wydech oznacza, że masz do czynienia z modelem AD 2018. Wcześniejsze wersje tego modelu miały tłumiki ze srebrnymi zakończeniami.

 

REKLAMA

 

Historia BMW K 1600 GT

2011 Debiut modelu.
2014 Pojawia się nowa wersja GT Sport.
2015 Od tego roku kontrola trakcji jest seryjna.
2016 ABS Pro i światło stopu pulsujące podczas hamowania awaryjnego.
2018 Pojawia się bieg wsteczny.

 

Dane techniczne BMW K 1600 GT (2011 r.)

Silnik: chłodzony cieczą, sześciocylindrowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z suchą miską olejową, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 52 mm, regulowany katalizator.
Przeniesienie napędu:   hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, napęd wałem.
Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 67,5 mm
Pojemność skokowa 1649 cm3
Moc maks. 161 KM (118 kW) przy 7750 obr/min
Maks. moment obr. 175 Nm przy 5250 obr/min
rama:  grzbietowa, z aluminium.
Zawieszenia:  przód – Duolever, elektronicznie regulowane napięcie wstępne sprężyn oraz tłumienie od- i dobicia, tył – jednoramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, elektronicznie regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia.
Hamulce:  przód – dwie tarcze, śr. 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 320 mm, zacisk 2-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 190/55 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1618 mm
Kąt główki ramy 62,2º
Wyprzedzenie 106 mm
Wysokość kanapy 800–830 mm
Masa z paliwem 342 kg
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa 26,5/4 l
osiągi  
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h  2,9 s
Elastyczność 60–100 km/h  3,7 s
Średnie zużycia paliwa  5,3 l/100 km

 

 

 

 

Zobacz również:
Partsfinder to sprytna wyszukiwarka części, dająca możliwość prostego i szybkiego zakupu części oraz materiałów eksploatacyjnych do twojego motocykla. Wersja 2.0 wprowadza nowe usprawnienia, które czynią wyszukiwanie jeszcze łatwiejszym i bardziej intuicyjnym.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA