Jeśli natomiast jesteś fanem amatorskiej jazdy po torze i chciałbyś czasem zabrać swojego nakeda na track day, to postaw raczej na bardziej sportowe S21.
Opony Bridgestone T31 są oferowane również we wzmacnianej wersji GT (dla ciężkich turystyków). Mój plan był prosty – atak ciężkiej kawalerii nie bierze jeńców. Dlatego zacząłem od Yamahy FJR 1300. To niekoniecznie najlepszy wybór na winkle, ale tym większe było moje zdziwienie, gdy stwierdziłem, że neutralność jest na poziomie, stabilność w zakrętach również. A do tego błyskawiczne nagrzewanie się opon (było ok. +18o). Przerzucanie na winklach wymagało użycia mniejszej siły niż się spodziewałem. Rozstaw osi i masa lokomotywy traciły na znaczeniu.
Przesiadka na Yamahę Tracer 700 była szokiem – poczułem się jak na rowerze. Lekki motocykl można agresywniej wrzucać w zakręty. Nawet wtedy opony oferują ogromną przyczepność. Na winklach cierpiały podnóżki, więc przesiadłem się na litrowe Suzuki GSX-S 1000 F. Wyraźnie większa moc przełożyła się na znacznie dynamiczniejsze wyjścia z zakrętów. W przypadku Suzuki prowadzenie nie było perfekcyjne – obstawiam, że sporo by zmieniła korekta ustawienia zawieszeń.
![]() |
Większa powierzchnia styku z podłożem oznacza więcej przyczepności w każdych warunkach: zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i w złożeniach. Zupełnie nowa mieszanka przedniej opony oznacza lepsze wyczucie przodu oraz większe zaufanie. W rezultacie jedziesz szybciej. Nowoczesne technologie. Umiejętność zaingerowania w połączenia na poziomie molekularnym przynosi korzyści w postaci np. szybszego czasu dochodzenia do temperatury roboczej i poprawy właściwości w niskich temperaturach. |