![]() |
Jazda na motocyklu to dla niego życie. W barwach sekcji motocyklowej Automobilklubu Karkonoskiego jeździ od 1987 roku, w siodle wyczynowych enduro spędzając jakieś 260 godzin rocznie. |
Wśród zadań, jakie postawiono przed inżynierami KTM-a projektującymi SX-y na sezon 2019, jednym z głównych było poprawienie ergonomii i zapewnienie jak największej swobody ruchów, co miało poprawić prowadzenie. Do tego doszły zmiany w silnikach 2T i 4T polegające na podwyższeniu mocy i płynniejszym jej oddawaniu. Wszystkie dwu- i czterosuwowe SX-y nowej generacji otrzymały jeszcze bardziej zaawansowaną technicznie ramę ze stali chromowo-molibdenowej, która zyskała na sztywności, gwarantując lepszą zwrotność i stabilność.
Nowe plastiki o poprawionym wyglądzie i ergonomii oraz nowe kanapy z paskami żelowymi dają jeźdźcowi lepszą przyczepność i wyczucie motocykla. Ponadto układ chłodzenia zyskał na wydajności. Udało się to uzyskać, zwiększając o 4 mm średnicę kanałów cieczy chłodzącej i montując o 12 mm niżej niż dotychczas większe chłodnice. W ten sposób jeszcze bardziej obniżono środek ciężkości maszyny. Nowe KTM-y z serii SX mają zmienioną obudowę airboxu, zapewniającą lepszą ochronę filtra i lepszy przepływ powietrza.
W dwusuwach i czterosuwach udoskonalono układy wydechowe, co zwiększyło moc i poprawiło charakterystykę momentu obrotowego. Przednie zawieszenie to teraz widelec WP AER 48 o średnicy goleni 48 mm. Amortyzator WP opracowano, uwzględniając cechy nowej ramy i wahacza.
![]() |
Nowe układy wydechowe trafiły do silników i dwu-, i czterosuwowych. Najwięcej frajdy daje jazda na akcesoryjnych Akrapovičach albo FMF. |
Zobacz również test crossowych 250 4T - www.motocykl-online.pl/testy/Test-Crossowek-KTM-Husqvarna-Yamaha-Honda-Kawasaki,10704,1