Dirt Zone - Aprilia RXV 450/550

Dwucylindrowe Aprilie RXV 450 i 550 mają więcej mocy niż amator off-roadu potrzebuje podczas wypadów w teren.

W średnim zakresie obrotów silniki obu RXV-ów podchodzą do sprawy bardzo serio. To fajna cecha, ale nie wolno zapominać, że utrudnia wychodzenie z nawrotów. Nowością tegorocznej wersji jest to, że charakterystyk ę silnika można przestawiać z „hard” na „soft”. Różnica między oboma trybami pracy jest bardzo wyraźna.

Podwozia RXV-ów charakteryzują się typową dla enduro miękkością. Wygładzają one nawet największe nierówności w czasie hamowania i trzymają kurs na zrytych prostych. Podczas skoków lub śmigania po wielkich jak kratery wulkanu dziurach widelec Marzocchi dochodzi do granic możliwości. Tu przydałaby się większa progresywność. Na szczęście łatwo ją uzyskać –wystarczy wlać do widelca kilka cm3 oleju więcej.






Przy jeździe na wprost obie Aprilie zachwycają. Wiraże stanowią dla nich jednak wyzwanie; przynajmniej póki jeździec nie pozna sprzętów. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy przesiedli się na RXV z jednocylindrowych czterosuwów. Moment hamujący dwucylindrowca jest tak słaby, jak w dwusuwie, precyzyjna gra gazem i sprzęgłem wymaga dużego doświadczenia. Jeździec fabryczny Antoine Letellier zademonstrował, jak to się robi: pełen gaz i lekki ślizg. Łatwiej to jednak powiedzieć, niż zrobić. Pewien wpływ na to mia- ło chyba niezwykłe ustawienie podwozi maszyn testowych. Obni żenie tyłu o 50 mm nie ma chyba wpływu na własności prowadzenia, przednie koło ma ma- ło trakcji. Przyzwyczajenia wymaga duża prędkość obrotowa na luzie, wynosząca prawie 3000 obr/min.

zobacz galerię

Zobacz również:
Jaki jest najprostszy sposób na poprawę humoru? Wiadomo motocykl, najlepiej taki z dużym silnikiem. Bo przecież nic nie zastąpi pojemności. A skoro tak, to zabraliśmy do testu Ducati Monstera 1200 S, Indiana FTR 1200 Carbon, BMW R 1250 R i brytyjskiego klasyka – Triumpha Speed Twina. Tylko co wybrać: V2, boksera czy może rzędową dwójkę?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA