[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Dirt Zone - Aprilia RXV 450/550

Dwucylindrowe Aprilie RXV 450 i 550 mają więcej mocy niż amator off-roadu potrzebuje podczas wypadów w teren.

W średnim zakresie obrotów silniki obu RXV-ów podchodzą do sprawy bardzo serio. To fajna cecha, ale nie wolno zapominać, że utrudnia wychodzenie z nawrotów. Nowością tegorocznej wersji jest to, że charakterystyk ę silnika można przestawiać z „hard” na „soft”. Różnica między oboma trybami pracy jest bardzo wyraźna.

Podwozia RXV-ów charakteryzują się typową dla enduro miękkością. Wygładzają one nawet największe nierówności w czasie hamowania i trzymają kurs na zrytych prostych. Podczas skoków lub śmigania po wielkich jak kratery wulkanu dziurach widelec Marzocchi dochodzi do granic możliwości. Tu przydałaby się większa progresywność. Na szczęście łatwo ją uzyskać –wystarczy wlać do widelca kilka cm3 oleju więcej.

REKLAMA






Przy jeździe na wprost obie Aprilie zachwycają. Wiraże stanowią dla nich jednak wyzwanie; przynajmniej póki jeździec nie pozna sprzętów. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy przesiedli się na RXV z jednocylindrowych czterosuwów. Moment hamujący dwucylindrowca jest tak słaby, jak w dwusuwie, precyzyjna gra gazem i sprzęgłem wymaga dużego doświadczenia. Jeździec fabryczny Antoine Letellier zademonstrował, jak to się robi: pełen gaz i lekki ślizg. Łatwiej to jednak powiedzieć, niż zrobić. Pewien wpływ na to mia- ło chyba niezwykłe ustawienie podwozi maszyn testowych. Obni żenie tyłu o 50 mm nie ma chyba wpływu na własności prowadzenia, przednie koło ma ma- ło trakcji. Przyzwyczajenia wymaga duża prędkość obrotowa na luzie, wynosząca prawie 3000 obr/min.

zobacz galerię

Zobacz również:
W Triumphie Speed Triple’u walczą ze sobą dwa wilki. Czy oblicze dobra będzie w stanie przysłonić oblicze zła? 150 KM i rzędowa trójka sugerują, że niekoniecznie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij