[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Ducati Monster 821

Współczesne motocykle nie mają szans bez elektroniki i jeśli nie spełniają coraz ostrzejszych wymagań co do czystości spalin i poziomu hałasu. Strona techniczna zmienia się o wiele wolniej. Czy zatem najnowszy Ducati Monster 821 to efekt liftingu, czy całkiem nowy model? Szukanie odpowiedzi na to pytanie ma coś z badania zawartości cukru w cukrze.

Poprzednią jego wersję wyróżniał niesamowity gang silnika. Od jej premiery minęło jednak kilka lat, więc przyszedł czas na odświeżenie. Choć muzyka współczesnego wydechu wydaje mi się minimalnie cichsza od poprzedniej, nie oznacza to wcale, że straciła ona charakter. Chrapliwe brzmienie, strzały w tłumik podczas jazdy z zamkniętym gazem – to pozostało i ciągle wywołuje mrówki na plecach.

Tylko trzy konie mniej

Dla mnie ważne jest też to, że ofiarą normy Euro 4, której wymagania musi spełniać nowy model, padły tylko 3 koniki silnika Testastretta 11O. Dzisiaj osiąga on moc maksymalną 109 KM przy 9250 obr/min. Spokojnie wystarczy ona, by nie dać się pokonać podczas miejskich sprintów oraz by poszaleć gdzieś za miastem.

Przy około 3000 obr/min bike lubi szarpnąć łańcuchem, a od 6000 daje najwięcej przyjemności z jazdy. Mimo obniżenia mocy, silnik jest dynamiczny i elastyczny, oczywiście jak na widlastego twina. Sprzęgło działa lekko, co spodoba się dziewczynom, skrzynia – precyzyjnie.

Na dodatek możesz mieć quickshifter, i to nie byle jaki, bo działający w obie strony, tzn. zarówno podczas zapinania wyższych przełożeń, jak i podczas redukcji. Jest on dostępny w opcji. Jak działa? Tego niestety nie wiem, bo żaden z testowych motocykli go nie miał. Zawieszenia Monstera zestrojono raczej komfortowo, ale w specyficzny sposób: miękki tył zapewnia komfort na dziurach, przód zaś jest twardszy, co wyczujesz na nierównościach.

Poprzedni 821 był krytykowany za za mało miejsca między podnóżkami jeźdźca i pasażera. W nowym rozdzielono oba sety, a podnóżki pasażera przykręcono do tylnego stelaża ramy. I po problemie.

 

Jak playstation

Obsługa elektroniki Monstera przypomina grę na konsoli. Do dyspozycji masz znakomity, czytelny wyświetlacz TFT, mnóstwo ustawień (3 poziomy ABS-u, 8 poziomów kontroli trakcji, 3 tryby jazdy) i 2 przyciski do obsługi (ten od kierunkowskazów i jeszcze jeden). Po chwili przyzwyczajenia skakanie po rozbudowanym menu przestaje sprawiać trudności, za co specom w Ducati należą się wielkie brawa. Wyświetlacz za pośrednictwem Bluetootha i systemu Ducati Multimedia System połączy się z twoim smartfonem. Gdy zainstalujesz Ducati Multimedia System, uzyskasz z motocykla dostęp do biblioteki mediów w twoim telefonie, na wyświetlaczu pojawią się informacje o połączeniach czy przychodzących SMS-ach. Nawiasem mówiąc, ciągle czekam na rozwiązanie, w którym wyświetlacz stanie się ekranem nawigacji sprzężonej z telefonem. Na wypadek, gdyby w twojej komórce zabrakło prądu, pod kanapą umieszczono złącze USB.

 

Wyświetlacz TFT na każdym z trybów pokazuje co innego. W trybie Sport – prędkościomierz, obrotomierz oraz ustawienia ABS-u i DTC. W trybie Touring pojawiają się zegarek, przebiegi i zużycie paliwa. Nowy wydech wygląda o wiele lepiej niż ten sprzed trzech lat, spełnia wymagania normy Euro 4 i nadal fajnie gra. Bez paniki, monster jest motocyklem dwuosobowym. Zdejmowana plastikowa nakładka na tył kanapy jest w standardzie.

 

Ergonomia + elektronika

Ramę, zawieszenia, silnik Monstera 821 pozostawiono bez zmian, skupiając się na ergonomii i elektronice. Oby słowo nowość nie przełożyło się na wyższą cenę, która w przypadku poprzedniego modelu wynosiła 51 900 zł. Nowy model jest o 1000 zł droższy. 

 

Potworna historia

Tak miał wyglądać pierwszy Monster. Wersja produkcyjna pojawiła się w 1992 roku.
Ów pierwszy Monster miał silnik o pojemności 904 cm3 i mocy 76 KM. Podczas prezentacji stylista Ducati Miguel Galluzzi powiedział jedno ważne zdanie dotyczące nie tylko Monsterów: ,,Wszystko, czego potrzebujesz w motocyklu, to kanapa, zbiornik paliwa, świetny silnik, dwa koła i kierownica”. Mimo że było to 25 lat temu, to zdanie nie straciło nic na aktualności.

 

Dane techniczne 

Ducati Monster 821

Silnik: chłodzony cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy, V 90°,rozrząd desmodromiczny, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 53 mm.
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, przełożenie wtórne 46:15.
Śr. cylindra x skok tłoka 88 x 67,5 mm
Pojemność skokowa 821 cm3
Stopień sprężania 12,8:1
Moc maks. 109 KM (80 kW) przy 9250 obr/min
Maks. moment obrotowy 86 Nm przy 7750 obr/min
Rama:  kratownicowa ze stali, silnik jako element nośny.
Zawieszenia:  przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, bezpośrednio mocowany amortyzator, regulacja napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia odbicia.
Hamulce:  przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32, tył – jedna tarcza, średnica 245 mm, 2-tłoczkowy zacisk Brembo, kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1480 mm
Kąt główki ramy 65,7°
Wyprzedzenie 93,2 mm
Skoki zawieszeń p/t 130/140 mm
Wysokość kanapy 785–810 mm
Masa na sucho 180,5 kg
Poj. zbiornika paliwa 16,5 l
Cena 52 900 zł

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Poznaj nową oponę sportowo-turystyczną firmy METZELER - ROADTEC 01. Opracowana by zaoferować motocyklistom wysoki poziom przyczepności w różnych warunkach pogodowych. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, a także w zmiennych warunkach oraz na nawierzchniach o niskiej przyczepności. ROADTEC™ 01 oferuje przebiegi na porównywalnym poziomie w odniesieniu do swojego segmentu dzięki bardziej jednorodnemu zużyciu oraz dużej stabilności, zarówno przy dużych prędkościach, jak i przy w pełni obciążonym motocyklu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ