Ducati Scrambler Flat Track Pro - Żółte szaleństwo

Styl i nazwa to nawiązanie do maszyn startujących w wyścigach po ziemnym torze, ale jego żywiołem jest ulica. Oto Scrambler Ducati Flat Track Pro!

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016 Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

Zadziorny charakter bike’a podkreślają żółte malowanie, boczne plastrony na numer startowy, a przede wszystkim gadający pięknym basem wydech Termignoni. Natomiast pod względem technicznym Flat Track Pro nie różni się od pozostałych Scramblerów (z wyjątkiem Sixty2 rzecz jasna). Malowanie i wydech, a także aluminiowe lusterka, zaprojektowana specjalnie kanapa, stalowy zbiornik paliwa z charakterystycznym logo, żółto-czarne manetki, mała owiewka oraz frezowane podnóżki i zbiorniczek płynu hamulcowego na kierownicy – to wszystko składa się na stylowy, choć niezbyt nieskomplikowany, napędzany pochodzącym z Monstera 796 silnikiem, lekki i przyjazny motocykl.

Scrambler pije piątkę

Aby zapewnić bardziej przyjazny charakter i poprawić maniery, chłodzoną powietrzem jednostkę o pojemności 803 cm3 nieco ucywilizowano. Zastosowanie pojedynczych przepustnic kosztowało wprawdzie utratę kilku koni, ale w zamian 11-stopniowe przekrycie zaworów przyniosło łagodne rozwijanie mocy. Co fajne – ten dwuzaworowiec świetnie ciągnie przez cały zakres obrotów i bierze się do roboty wcześniej niż Monster. Jeśli chodzi o apetyt na paliwo, to pije trochę ponad 5 litrów na setkę, a przegoniony po autostradzie wciągnął ponad 6. Tyle że autostrady to zdecydowanie nie jego bajka.

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

  Niewielkie centrum dowodzenia dostarcza sporo informacji, tyle że ciekłokrystaliczny wyświetlacz czytelnością nie grzeszy. Do jego obsługi służą klawisze na lewej połówce kierownicy. Trzeba trochę czasu, żeby nabyć wprawy w posługiwaniu się nimi.

Szeroki ster, niska kanapa oraz stosunkowo wysokie i szeroko zamontowane podnóżki wymuszają specyficzną pozycję i sprawiają, że mknąc drogą ekspresową szybko zaczynasz mieć dosyć. Pęd powietrza wali cię bowiem prosto w klatę (miniowiewka ma – dosłownie! – wielkość liścia sałaty, jest więc tylko dekoracją), ale też odrywa kolana od zbiornika i stopniowo rozchyla je coraz bardziej, aż w końcu powoduje ból w udach (sprawdzone na trasie Warszawa – Wrocław). Tym bardziej szkoda, że tak jest, bo spoczywająca na kanapie część ciała męczy się znacznie mniej.

W odróżnieniu od innych maszyn utrzymanych w podobnym stylu i wymuszających podobną pozycję, podczas mocnych przyspieszeń nie masz wrażenia, że zsuniesz się z motocykla. Niezależnie od prędkości – a udało mi się rozpędzić Flat Tracka do zegarowych 190 km/h – siedzisz na kanapie mocno i pewnie.

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

 Niewielka sportowa owiewka z miejscem na numer startowy.

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

  Szeroki sportowy ster z wyfrezowanym z aluminium zbiorniczkiem płynu hamulcowego i żółto-czarnymi manetkami, które ma tylko i wyłącznie Scrambler Flat Track Pro.

REKLAMA

REKLAMA

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

 Zaprojektowana specjalnie dla Flat Tracka kanapa jest całkiem wygodna, ale nie dla pasażera – jest on złem koniecznym.

Niemniej jednak zdecydowanie lepiej współpracowało mi się z Flat Trackiem w mieście. Szeroki ster wprawdzie nieco komplikuje przeciskanie się między sznurami aut w godzinach szczytu, za to bardzo ułatwia prowadzenie. Mało tego, mimo opon 110/80 R 18 z przodu i 180/55 R 17 z tyłu sprzęt jest bajecznie poręczny, co w połączeniu z rzucającym się w oczy malowaniem i przyjemnie pomrukującym wydechem sprawia, że przez miasto suniesz niczym rekin przez rafę, ściągając pełne zainteresowania spojrzenia i w każdej chwili gotowy do ataku.

Schowany klawisz

Specjalnie dla Scramblerów wyprodukowane „kostkowe” opony Pirelli MT 60 RS kuszą, by zjechać z asfaltu. Owszem, da się to zrobić, warto jednak pamiętać o co najmniej dwóch rzeczach. Po pierwsze, że szutrówka to maksimum, na co możesz sobie pozwolić, a po drugie, że trzeba wtedy wyłączyć ABS.

Z tym wyłączaniem jest nieco zamieszania, bo zanim przeklikasz się przez menu, najpierw musisz znaleźć służący do tego klawisz, który dyskretnie przycupnął pod włącznikiem kierunkowskazów. Jeśli nie wiesz, gdzie go szukać, przez chwilę zwątpisz. Klawisz ten służy także do obsługi wyświetlacza, na którym znajdziesz: prędkościomierz (może pokazywać w km/h lub milach/h), przebieg całkowity, dwa przebiegi dzienne, zegarek, termometr, dyskretny obrotomierz oraz ikonkę przypominającą o otwartej podstawce bocznej.  

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

  Boczne plastrony na numer startowy i nieziemsko brzmiący wydech Termignoni, który jest niewątpliwie najfajniejszą propozycją z długiej listy akcesoriów.

Najwięcej radości Flat Track Pro sprawia na krętych, równych, bocznych drogach. Pozwalają one w pełni nacieszyć się elastycznym silnikiem, precyzyjną skrzynią biegów, bajecznym dźwiękiem i zwinnością sprzęta. Ciekawostka: w prawych winklach najpierw przyciera on wydechem, a dopiero potem podnóżkiem.

Jedyna wada

Maszyna da się lubić i nie ukrywam, że nie miałbym nic przeciwko temu, aby na stałe zagościła w moim garażu. Niestety, ma pewną wadę: kosztuje 52 900 zł, a to trochę dużo jak na zabawkę.

Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016Mariusz Barwiński / MPP
Ducati Scrambler Flat Track Pro 2016

 

Dane Techniczne Ducati Scrambler Flat Track Pro (2016)

SILNIK  
Budowa: czterosuwowy, V2 90O, chłodzony powietrzem, rozrząd desmodromiczny SOHC, dwa zawory na cylinder. 
Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhopingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch.
Pojemność skokowa 803 cm3
Moc maks. 75 KM (55 kW) przy 8250 obr/min
Maks. moment obr. 68 Nm przy 5750 obr/min
   
PODWOZIE  
Rama: kratownicowa ze stali, silnik jako element nośny.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 41mm, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, bezpośrednio mocowany amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 330 mm, zacisk 4-tłoczowy, tył – jedna tarcza, śr. 245 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający, ABS.
Rozmiary felg p/t 3,00 x18 / 5,50 x 17
Rozmiary opon p/t 110/80 R 18 / 180/55 R 17
   
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1445 mm 
Wysokość kanapy 790 mm
Masa własna (z paliwem) 186 kg
Pojemność zbiornika paliwa 13,5 l
CENA 52 900 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagrozić dużym turystycznym enduro. Ich producenci, licząc zyski, zacierają ręce. Co słychać w klasie średnich turystycznych enduro? Też trzymają się nieźle. A jak jest wśród najmniejszych motocykli do turystyki? Sprawdzam to na przykładzie KTM-a 390 Adventure i BMW G 310 GS.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA