Ducati Scrambler 1100 Sport Pro, czyli wielka włóczęga
83 KM i 88 Nm na pewno nie urwą ci głowy, ale w zupełności wystarczą do dobrej zabawy. Silnik lubi obroty i błyskawicznie się na nie wkręca. Nie musisz kręcić do odcinki – wystarczy nie schodzić za bardzo poniżej cyfry 5 na obrotomierzu. Sześciobiegowa skrzynia pracuje raczej twardo, ale precyzyjnie.
Pozycja za szeroką kierownicą jest całkiem wygodna; mam 190 cm wzrostu i spokojnie zmieściłem się. Jest całkiem wygodnie, ale o gnaniu autostradą raczej zapomnij, chyba że chcesz poćwiczyć mięśnie karku i ramion. Powyżej 130 km/h trzeba się już mocno trzymać, a przy 150 km/h pęd powietrza chce ci urwać nie tylko głowę. Nic przyjemnego, dlatego uciekłem stamtąd pierwszym zjazdem.
Scrambler 1100 Sport Pro jest świetny do włóczenia się po okolicy. Przy czym jakość drogi ma drugorzędne znaczenie. Tak na marginesie w całej rozciągłości dotyczy to również mniejszego Ducati Scramblera Icona Dark.
Off-road? To duże słowo. Opony Pirelli MT 60 RS mają kostki i wiele obiecują, ale błoto błyskawicznie je zakleja, poza tym żal by było motocykla w razie gleby. W czasie jazdy na stojąco na 1100 Sport Pro czułem się karykaturalnie, więc sobie odpuściłem. Szutry, zrujnowane asfalty, zapomniane przez Boga i ludzi kostki (brukowe czy betonowe) to naturalne środowisko tego Scramblera.
Zobacz również Yamaha XSR 700 XTribute vs Husqvarna Svartpilen 701, czyli dwie drogi do celu
Mające po 150 mm skoku zawieszenia Öhlinsa zestrojono raczej twardo, ale mimo jazdy po dziurach i moich 100 kg na grzbiecie ani razu nie skapitulowały. Widelec dysponuje pełną regulacją, z kolei w amortyzatorze możesz ustawić wstępne napięcie sprężyny oraz tłumienie odbicia. Bazowałem na całkiem udanych, moim zdaniem, nastawach fabrycznych.
Na asfalcie duży Scrambler prowadzi się jak po sznurku. Kręte drogi? Proszę bardzo! Opony wzbudzają duże zaufanie, a hamulce są topowe. Do tego masz do dyspozycji podwójnego anioła stróża w postaci ABS-u na zakręty oraz kontroli trakcji.
W każdym z trzech trybów jazdy (Active, Journey i City) możesz dowolnie ustawić poziom kontroli trakcji. Najbardziej bezpośrednią reakcję na gaz zapewnia tryb Active. Na pozostałych, szczególnie dotyczy to City, czuć wyraźny spadek mocy i ospałą reakcję. Szybko się przestawiłem w tryb Active i wyłączyłem kontrolę trakcji, ze względu na ładną szutrówkę. Później zapomniałem o tym zupełnie, więc do wieczora śmigałem bez elektronicznego wsparcia, ale w niczym mi to nie przeszkadzało.
Scrambler 1100 Sport Pro
|
Fot. Jacek Hanusz |
To jeden z motocykli, na który po zakończonej jeździe musisz jeszcze raz spojrzeć, zanim zamkniesz garaż. Włosi zadbali o ładne detale i wykończenie na wysokim poziomie |
Fot. Jacek Hanusz |
Fot. Jacek Hanusz |
1100 Sport Pro: amortyzator Öhlins ma regulację wstępnego napięcia sprężyny i tłumienia odbicia. Swoją pracę wykonuje bardzo dobrze. |
Styl i klasa – eleganckie lusterka zamontowane na końcach kierownicy wyglądają OK i zapewniają dobrą widoczność. Nie polubisz ich w korkach... |
Komentarze