Zacznijmy od konstrukcji. Przód Sport Smart 2 Max ma zupełnie nową konstrukcję opartą na bezkońcowym opasaniu wykonanym z włókien aramidowych. To pozwoliło skrócić czas nagrzewania opony. Zmieniono skład mieszanki oraz zoptymalizowano profil bieżnika zarówno przodu, jak i tyłu. Z kolei w celu wydłużenia przebiegu oraz zapewnienia lepszej przyczepności na zakrętach w tylnej oponie zastosowano wieloskładnikową mieszankę.
A w praktyce? Test rozpocząłem od jazdy na Suzuki GSX-S 750 obutym w nowe opony. Polubisz jedną rzecz - te kapcie błyskawicznie wzbudzają zaufanie. Spodoba ci się również szybkość z jaką się nagrzewają (OK. w czasie jazdy temperatura się wahała od +20 do ok. +10 stopni w górach). Do złożenia w zakręt nie trzeba używać zbyt dużo siły, co ma znaczenie na zakręconej jak pomysły naszych polityków drodze. W górach po ok. 100 km przesiadłem się na Suzuki GSX-S-a 750 z założonymi na koła Sport Smart 2. Pierwsza różnica? Moment prostujący w czasie hamowania w złożeniu był wyraźnie mniejszy na Sport Smartach 2 Max. Podobnie siła potrzebna do złożenia w zakręt. Na krętych dziurawych drogach zatęskniłem również za lepszym tłumieniem własnym nowego modelu opon... A po południu czekała mnie jazda po torze wyścigowym.
Szczegółowy test znajdziecie w MOTOCYKL-u nr 5/2017. W kioskach od 14 kwietnia 2017 roku.
Zainteresowany? Sprawdź rozmiar opon Dunlop Sport Smart 2 Max:
przód(F)/ tył (R) |
średnica | rozmiar |
F | 17 | 110/70 R 17 |
F | 17 | 120/60 ZR 17 |
F | 17 | 120/70 R 17 |
F | 17 | 120/70 ZR 17 |
R | 17 | 150/60 R 17 |
R | 17 | 160/60 R 17 |
R | 17 | 160/60 ZR 17 |
R | 17 | 180/55 ZR 17 |
R | 17 | 180/60 ZR 17 |
R | 17 | 190/50 ZR 17 |
R | 17 | 190/55 ZR 17 |
R | 17 | 200/55 ZR 17 |