[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak

GR Midalu to potężna bestia, napędzana widlastym sześciocylindrowcem o pojemności 2,5 litra. Co jeszcze ciekawsze, powstał u naszych południowych sąsiadów, i to tuż za granicą.

FGR Midalu 2500 V6 FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.

Tuż za polsko-czeską granicą, 40 kilometrów od przejścia w Boboszowie, w mieście Usti nad Orlicą powstaje prawdziwy potwór. To FGR Midaluczeski naked bike napędzany potężnym silnikiem V6.

Ten szalony projekt to pomysł Mirosláva Felgra – właściciela firmy FGR zajmującej się obróbką metalu, produkcją rusztowań i innych konstrukcji stalowych, a także części do motocykli wyścigowych. To właśnie on stał za konstrukcją motocykla FGR, kilka lat temu startującego w klasie Moto3. Świata nim nie zawojował, niemniej to, że czeska firma zbudowała motocykl startujący w mistrzostwach świata, jest godne szacunku.

Po przygodach z wyścigami, Mirosláv Felgr zamarzył o czymś większym, bardziej imponującym. Czymś, co udowodni, że i Czesi są zdolni do budowania niesamowitych motocykli. Z pomocą przyszedł projektant pracujący dla Felgra – Oldřich Kreuz, który pracował jako konstruktor w Jawie i ČZ. To on wyszedł z pomysłem sześciocylindrowego silnika w układzie V. Na tej podstawie panowie zaprojektowali resztę – potężnego nakeda o ogromnej mocy.

REKLAMA
FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
Wykonany przy użyciu obrabiarek CNC charakterystyczny wahacz powstaje na miejscu
– w siedzibie FGR.


Pierwszy prototyp powstał w 2010 roku. Silnik produkcji FGR to V6 90o o pojemności 2442 cm3, który według pierwszych informacji generował około 240 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Ręcznie spawana kratownicowa rama to wizytówka FGR – każdy motocykl wyścigowy tej marki miał taką właśnie ramę.

Do wykonania owiewek użyto karbonu, a charakterystyczny wahacz, elementy silnika i podnóżki zostały zaprojektowane i wyprodukowane na cyfrowych obrabiarkach CNC - oczywiście w firmie FGR.

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
W promocję Midalu zaangażował się Karel Abraham – zawodnik MotoGP.


Zawieszenia to najwyższa półka – w pełni regulowane elementy Öhlins, a hamulce są dziełem Brembo. Mimo masy wynoszącej 270 kg , Midalu ma prowadzić się lekko i precyzyjnie, a to dzięki świetnemu wyważeniu. Potężny silnik już od najniższych obrotów ma zapewniać dostatek mocy. Spalanie wynosi około 10 litrów na 100 km, ale producent wciąż pracuje nad optymalizacją pracy elektroniki i wtrysków, by obniżyć je o około litr.

Jeździe na Midalu ma towarzyszyć muzyka płynąca z dwóch charakterystycznych tłumików (każdy z sześcioma otworami). Złośliwi powiedzą, że brzmi trochę jak samochód, ale aby dostał homologację musi spełniać wymagania normy. W 2012 rok projekt przez chwilę złapał czkawkę – przerwano prace nad motocyklem. Na szczęście pod koniec ubiegłego roku Midalu wrócił w odświeżonej formie. Główna konstrukcja się nie zmieniła, ale lekko zmieniono styl motocykla.

Pierwsza, tzw. zerowa seria powstaje na indywidualne zamówienie klienta. Masz do wyboru jedną z dwóch wersji karbonowych, ponadto możesz zdecydować o kolorze przedniego zawieszenia, a także twardości oraz wyglądzie ręcznie szytej kanapy. Na dodatek zawieszenia motocykla są dopasowywane do potrzeb, wymagań i wagi klienta.

Midalu ma być potężnym luksusowym nakedem, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie. Cena nie jest znana, choć mówi się o kwotach rzędu 80 000 euro.

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
Potężna kratownicowa rama jest spawana ręcznie.

Dane techniczne

Silnik: chłodzony cieczą, sześciocylindrowy V 90°, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa Bosch.
Przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, .
Śr. cylindra x skok tłoka 90 x 64 mm
Pojemność skokowa 2442 cm3
Stopień sprężania 9,9:1
Moc maks. około 240 KM przy 8400 obr/min
Maks. moment obrotowy około 200 Nm
Rama:  kratownicowa ze stali
Zawieszenia: przód – widelec upside-down Öhlins z pełną regulacją, tył – amortyzator Öhlins z pełną regulacją.
Hamulce: przód – dwie tarcze Brembo, śr. 320 mm, zacisk 4-tłoczkowy, tył – tarcza Brembo, śr. 215 mm, zacisk dwutłoczkowy.  
Masa ma sucho: 262 kg

zobacz galerię

Zobacz również:
Jeśli chcesz poczuć dziecięcą radość, przejedź się na Benelli Leoncino 500. Nieźle wygląda, a do tego ma charakterek. Nie bez znaczenia jest argument w postaci ceny: 22 790 zł wydaje się uczciwą propozycją. Sprawdzam, czy aby na pewno.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij