[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.0

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak

GR Midalu to potężna bestia, napędzana widlastym sześciocylindrowcem o pojemności 2,5 litra. Co jeszcze ciekawsze, powstał u naszych południowych sąsiadów, i to tuż za granicą.

FGR Midalu 2500 V6 FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.

Tuż za polsko-czeską granicą, 40 kilometrów od przejścia w Boboszowie, w mieście Usti nad Orlicą powstaje prawdziwy potwór. To FGR Midaluczeski naked bike napędzany potężnym silnikiem V6.

Ten szalony projekt to pomysł Mirosláva Felgra – właściciela firmy FGR zajmującej się obróbką metalu, produkcją rusztowań i innych konstrukcji stalowych, a także części do motocykli wyścigowych. To właśnie on stał za konstrukcją motocykla FGR, kilka lat temu startującego w klasie Moto3. Świata nim nie zawojował, niemniej to, że czeska firma zbudowała motocykl startujący w mistrzostwach świata, jest godne szacunku.

Po przygodach z wyścigami, Mirosláv Felgr zamarzył o czymś większym, bardziej imponującym. Czymś, co udowodni, że i Czesi są zdolni do budowania niesamowitych motocykli. Z pomocą przyszedł projektant pracujący dla Felgra – Oldřich Kreuz, który pracował jako konstruktor w Jawie i ČZ. To on wyszedł z pomysłem sześciocylindrowego silnika w układzie V. Na tej podstawie panowie zaprojektowali resztę – potężnego nakeda o ogromnej mocy.

REKLAMA
FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
Wykonany przy użyciu obrabiarek CNC charakterystyczny wahacz powstaje na miejscu
– w siedzibie FGR.


Pierwszy prototyp powstał w 2010 roku. Silnik produkcji FGR to V6 90o o pojemności 2442 cm3, który według pierwszych informacji generował około 240 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Ręcznie spawana kratownicowa rama to wizytówka FGR – każdy motocykl wyścigowy tej marki miał taką właśnie ramę.

Do wykonania owiewek użyto karbonu, a charakterystyczny wahacz, elementy silnika i podnóżki zostały zaprojektowane i wyprodukowane na cyfrowych obrabiarkach CNC - oczywiście w firmie FGR.

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
W promocję Midalu zaangażował się Karel Abraham – zawodnik MotoGP.


Zawieszenia to najwyższa półka – w pełni regulowane elementy Öhlins, a hamulce są dziełem Brembo. Mimo masy wynoszącej 270 kg , Midalu ma prowadzić się lekko i precyzyjnie, a to dzięki świetnemu wyważeniu. Potężny silnik już od najniższych obrotów ma zapewniać dostatek mocy. Spalanie wynosi około 10 litrów na 100 km, ale producent wciąż pracuje nad optymalizacją pracy elektroniki i wtrysków, by obniżyć je o około litr.

Jeździe na Midalu ma towarzyszyć muzyka płynąca z dwóch charakterystycznych tłumików (każdy z sześcioma otworami). Złośliwi powiedzą, że brzmi trochę jak samochód, ale aby dostał homologację musi spełniać wymagania normy. W 2012 rok projekt przez chwilę złapał czkawkę – przerwano prace nad motocyklem. Na szczęście pod koniec ubiegłego roku Midalu wrócił w odświeżonej formie. Główna konstrukcja się nie zmieniła, ale lekko zmieniono styl motocykla.

Pierwsza, tzw. zerowa seria powstaje na indywidualne zamówienie klienta. Masz do wyboru jedną z dwóch wersji karbonowych, ponadto możesz zdecydować o kolorze przedniego zawieszenia, a także twardości oraz wyglądzie ręcznie szytej kanapy. Na dodatek zawieszenia motocykla są dopasowywane do potrzeb, wymagań i wagi klienta.

Midalu ma być potężnym luksusowym nakedem, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie. Cena nie jest znana, choć mówi się o kwotach rzędu 80 000 euro.

FGR Midalu 2500 V6 - czeski sześciopak.
Potężna kratownicowa rama jest spawana ręcznie.

Dane techniczne

Silnik: chłodzony cieczą, sześciocylindrowy V 90°, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa Bosch.
Przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, .
Śr. cylindra x skok tłoka 90 x 64 mm
Pojemność skokowa 2442 cm3
Stopień sprężania 9,9:1
Moc maks. około 240 KM przy 8400 obr/min
Maks. moment obrotowy około 200 Nm
Rama:  kratownicowa ze stali
Zawieszenia: przód – widelec upside-down Öhlins z pełną regulacją, tył – amortyzator Öhlins z pełną regulacją.
Hamulce: przód – dwie tarcze Brembo, śr. 320 mm, zacisk 4-tłoczkowy, tył – tarcza Brembo, śr. 215 mm, zacisk dwutłoczkowy.  
Masa ma sucho: 262 kg

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij