Trochę inaczej mają się sprawy z Gutkiem. Dzięki mocno zakrywającemu oponę błotnikowi i karbonowemu talerzowi wewnątrz felgi jego przednie koło wygląda czadersko. Zaskoczyło mnie to, że Moto Guzzi Audace, na którego bazie zbudowano MGX-21, prowadziło się neutralnie, natomiast testowany Gutek nie jest tak poręczny. Podczas wolnej jazdy nie mogłem przyzwyczaić się do twardo działającego seryjnego amortyzatora skrętu. Powodowało ono, że maszyna sprawiała wrażenie, jakby jechała na lekkim rauszu. Gdy wyjechałem na autostradę, przy prędkości 150 km/h wężykowanie stawało się męczące, więc dalsze przyspieszanie nie miało sensu. Na próbę odkręciłem amortyzator skrętu. I co? Bez niego było jeszcze gorzej! Czyli nie tu należy szukać źródła bujania.
Harry dla twardzieli
Hamulce Gutka, z fajnie wyglądającymi czerwonymi zaciskami, dobrze wykonują swoją robotę. Także praca chłodzonego powietrzem silnika V2 będzie balsamem dla twojej duszy. Na biegu jałowym pracuje on w sposób typowy dla Gutków: lekkie dodanie gazu powoduje delikatne szarpnięcie maszyną na lewo i prawo. Tak mają motocykle, w których wał korbowy jest umieszczony wzdłuż ich osi. Gdy ruszysz, pochwalisz maszynę za wysoką kulturę pracy silnika oraz niemal bezgłośnie i precyzyjnie działającą skrzynię biegów.
Jacek Bilski / MPP Kufry z fakturą włókna węglowego wyglądają bajerancko. Ale co po wyglądzie, skoro nie zmieści się w nich nawet najmniejszy kask. Moto Guzzi MGX-21 |
Kufry z fakturą włókna węglowego wyglądają bajerancko. Ale co po wyglądzie, skoro nie zmieści się w nich nawet najmniejszy kask. |
Jacek Bilski / MPP W Moto Guzzi wszystko jest ogromne, np. przednie koło ma średnicę 21’’. Opona ma godne otoczenie: błotnik i tarcza we wnętrzu felgi są z carbonu. Moto Guzzi MGX-21 |
W Moto Guzzi wszystko jest ogromne, np. przednie koło ma średnicę 21’’. Opona ma godne otoczenie: błotnik i tarcza we wnętrzu felgi są z carbonu. |
Jacek Bilski / MPP Gutek: wielkie brawa za wygląd przełączników na kierownicy. Minus: do ich obsługi musisz się przyzwyczaić. Moto Guzzi MGX-21 |
Jacek Bilski / MPP Gutek: wielkie brawa za wygląd przełączników na kierownicy. Minus: do ich obsługi musisz się przyzwyczaić. Moto Guzzi MGX-21 |
Gutek: wielkie brawa za wygląd przełączników na kierownicy. Minus: do ich obsługi musisz się przyzwyczaić. |
W przeciwieństwie do MGX-a, Street Glide to sprzęt dla prawdziwych twardzieli, tzn. tych, którzy nie jedzą miodu, za to żują pszczoły. Bike sprawia wrażenie ciężkiego i nadzwyczaj spokojnego, chociaż z drugiej strony podczas jazdy z każdą prędkością i niemal w każdej sytuacji pokazuje, kto jest królem na drodze. Ten bagger prowadzi się bardzo stabilnie, a nowy silnik Milwaukee Eight pod względem mocy i momentu obrotowego jest potęgą. Już od prędkości biegu jałowego poczujesz mocnego kopa nowej V-dwójki. Skrzynia biegów? Nie da się zarzucić jej niczego poważnego. Bo przecież nie można zaliczyć do tej kategorii występującego od czasu do czasu problemu ze znalezieniem luzu.