[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.2

Honda CB 500 X - Rodzina 500+

Honda CB 500 X jest tak tajemnicza, jak zagadki, które rozwiązywali agentka Scully i agent Mulder. Całkiem fajny silnik wsadzono w takie sobie podwozie, a całość przyprawiono nowczesnym wyglądem.

Gdyby o moich wyborach decydowały tylko oczy, bez wahania wziąłbym ten motocykl. Co tu dużo mówić – CB 500 X wygląda fajnie. Po wielu latach niemożliwe stało się możliwe: nowe modele Hondy wreszcie nie są nudne stylistycznie. Efektowne malowanie i agresywny design tego sprzęta będą się podobać.

Zalety Hondy CB 500 X

Stylistów wspomogli inżynierowie. Np. w reflektorze nie ma już klasycznych żarówek, zastąpiły je LED-y. Dają one przyjemne białe światło, a przy tym reflektor jest mniejszy. Dzięki czemu udało się zaprojektować ładny przód motocykla. Za co jeszcze polubiłem CB 500 X?

REKLAMA
  •  Za wygodną kanapę i pozycję za kierownicą. Zresztą pasażer też nie ma powodów do narzekań.
  • Za silnik. Moc 48 KM szału nie robi, ale nie o to przecież chodzi. Ważniejsze jest to, że fajnie wkręca się on na obroty, jest elastyczny, że skrzynia działa precyzyjnie, a zużycie paliwa rzadko kiedy przekracza 4,2 l/100 km. To oraz duży zbiornik paliwa (17,5 l) powoduje, że około 400 km bez tankowania masz jak w banku. Wcześniej skapituluje twój tyłek.
  • Za to, że w tak prostym motocyklu masz regulację klamki hamulca, choć nie rozumiem, dlaczego jest ona tak delikatna i wygląda jak wyjęta z motoroweru.
Nie rozumiem, dlaczego wyświetlacz jest żółty ani tego, dlaczego nie można podnieść szyby. Osprzęt kierownicy pochodzi z większych modeli.
Nie rozumiem, dlaczego wyświetlacz jest żółty ani tego, dlaczego nie można podnieść szyby. Osprzęt kierownicy pochodzi z większych modeli.

 

REKLAMA

REKLAMA

Wady Hondy CB 500 X

Co mnie wkurzyło? To, że zawiasy nie nadążają za silnikiem. Bike ma wprawdzie regulację wstępnego napięcia sprężyn z przodu i z tyłu, ale to o wiele za mało. Oba zawiasy są za miękkie i za słabo tłumione. Jeśli dwie dorosłe osoby dosiądą CB 500 X, bądź pewien, że motocyklem będzie kiwało jak statkiem. Regulacje są niewątpliwie OK, lecz nie spodziewaj się po nich niczego wielkiego.
Inne, co mi się nie spodobało to to, że im dłużej jeździsz tym sprzętem, tym więcej zauważasz sprawiających wrażenie tanich drobiazgów. Parę przykładów: stalowy wahacz jest jak wyjęty z 25-letniego Transalpa, oldskulowe kierunkowskazy czy dźwignie hamulca i zmiany biegów.

Zobacz także:

REKLAMA

Większa siostra CB 500 X - Honda NC 750 X z dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT

Honda CB 500 X kontra Benelli TRK 502

Silnik to jedna z rzeczy, która spodoba ci się w CB 500 X. Mimo że jego moc to tylko 48 KM, jest dynamiczny. A przy tym mało pali.
Silnik to jedna z rzeczy, która spodoba ci się w CB 500 X. Mimo że jego moc to tylko 48 KM, jest dynamiczny. A przy tym mało pali.

Zdaję sobie sprawę, że CB 500 X to sprzęt niskobudżetowy, więc błędem jest spodziewanie się po nim kosmicznych rozwiązań technicznych. Niemniej 27 000 zł to sporo kasy jak za taki motocykl. Za te pieniądze można znaleźć coś lepszego i z fajniejszym silnikiem, skastrowanym pod wymagania prawka kategorii A2.

Dane techniczne Honda CB 500 X 2016
SILNIK  
Budowa: czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder. 
Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch.
Pojemność skokowa 471 cm3
Moc maks. 48 KM (35 kW) przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 43 Nm 
przy 7000 obr/min
Podwozie  
Rama kołyskowa, z rur stalowych 
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – centralny amortyzator.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 320 mm, zacisk dwutłoczowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy.
Rozmiary felg p/t 17 cali
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 160/60-17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1420 mm 
Wysokość kanapy 810 mm
Masa własna (z paliwem) 196 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17,5 l
Cena 26 500 zł (2018)

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij