[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Honda CB 500 X - Z archiwum X

Honda CB 500 X jest tak tajemnicza, jak zagadki, które rozwiązywali agentka Scully i agent Mulder. Całkiem fajny silnik wsadzono w takie sobie podwozie, a całość przyprawiono nowczesnym wyglądem.

Gdyby o moich wyborach decydowały tylko oczy, bez wahania wziąłbym ten motocykl. Co tu dużo mówić – CB 500 X wygląda fajnie. Po wielu latach niemożliwe stało się możliwe: nowe modele Hondy wreszcie są łądne. Efektowne malowanie i agresywny design tego sprzęta będą się podobać.

Stylistów wspomogli inżynierowie. Np. w reflektorze nie ma już klasycznych żarówek, zastąpiły je LED-y. Dają one przyjemne białe światło, a przy tym reflektor jest mniejszy. Dzięki czemu udało się zaprojektować ładny przód motocykla.

REKLAMA

Za co jeszcze polubiłem CB 500 X?

Za wygodną kanapę i pozycję za kierownicą. Zresztą pasażer też nie ma powodów do narzekań.

Za silnik. Moc 48 KM szału nie robi, ale nie o to przecież chodzi. Ważniejsze jest to, że gładko wkręca się on na obroty, jest elastyczny, że skrzynia działa precyzyjnie, a zużycie paliwa rzadko kiedy przekracza 4,2 l/100 km. To oraz duży zbiornik paliwa (17,5 l) powoduje, że około 400 km bez tankowania masz jak w banku. Wcześniej skapituluje twój tyłek.

Za to, że w tak prostym motocyklu masz regulację klamki hamulca, choć nie rozumiem, dlaczego jest ona tak delikatna i wygląda jak wyjęta z motoroweru.

Co mnie wkurzyło? To, że zawiasy nie nadążają za silnikiem. Bike ma wprawdzie regulację wstępnego napięcia sprężyn z przodu i z tyłu, ale to o wiele za mało. Oba zawiasy są za miękkie i za słabo tłumione. Jeśli dwie dorosłe osoby dosiądą CB 500 X, bądź pewien, że motocyklem będzie kiwało jak statkiem. Regulacje są niewątpliwie OK, lecz nie spodziewaj się po nich niczego wielkiego.

Wkurza mnie, że im dłużej jeździsz tym sprzętem, tym więcej zauważasz drobiazgów sprawiających wrażenie tanich. Jakich? Np. stalowy wahacz, który jest jak wyjęty z 25-letniego Transalpa, oldskulowe kierunkowskazy czy dźwignie hamulca i zmiany biegów.

Zdaję sobie sprawę, że CB 500 X to sprzęt niskobudżetowy, więc błędem jest spodziewanie się po nim kosmicznych rozwiązań technicznych. Niemniej 27 000 zł to sporo kasy jak za taki motocykl. Za te pieniądze można znaleźć coś większego i z fajniejszym silnikiem, spełniającym wymagania prawka kategorii A2.

 Dane techniczne Honda CB 500 X

SILNIK  
Budowa: czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder. 
Przeniesienie napędu:  wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch.
Pojemność skokowa 471 cm3
Moc maks. 48 KM (35 kW) przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 43 Nm przy 7000 obr/min
   
Podwozie  
Rama kołyskowa, z rur stalowych 
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – centralny amortyzator.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 320 mm, zacisk dwutłoczowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy.
Rozmiary felg p/t 17 cali
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 160/60-17
   
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1420 mm 
Wysokość kanapy 810 mm
Masa własna (z paliwem) 196 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17,5 l
   
Cena (lato 2016) 26 950 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
Ducati nie spuszcza z tonu: w zeszłym roku pokazano Diavela, w tym – superbike’a Panigale. Jeśli chodzi o design i elektronikę, Włosi znów weszli na wyższy poziom.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij