Na początku kariery Blackbirda problemy sprawiał regulator napięcia. Zakładam jednak, że w motocyklu, który dziś może mieć już ponad 20 lat, został on dawno wymieniony. Od czasu do czasu pojawiały się w sieci informacje o problemach z alternatorem, za co winę zwykle ponosiło podłączenie zbyt wielu pożeraczy energii. Miejscem, w które warto zajrzeć podczas kupna maszyny używanej, jest główka ramy, a konkretnie jej łożyska. Na tym kończą się typowe przypadłości tego modelu.
Pomysł maszyny z silnikiem sztywno przykręconym do sporej aluminiowej ramy został przejęty z CBR 900 RR. W tym przypadku drgania udało się wyeliminować, stosując dwa wałki wyrównoważające. Jak na swoje czasy, motocykl prowadził się precyzyjnie. Przy masie ponad 250 kg zadziwiająca jest jego poręczność. Twarde tłumienie zawieszeń gwarantuje utrzymanie stabilnego toru jazdy. Pamiętaj, że widelec nie ma żadnej regulacji, a w amortyzatorze zmiana napięcia wstępnego sprężyny – konieczna przy jeździe z pasażerem – nie jest łatwa.
Przy wyborze tej maszyny koniecznie rozejrzyj się za modelami z wtryskiem paliwa, czyli wyprodukowanymi po 1999 roku. Po prostu są one oszczędniejsze, a charakterystyka pracy czterocylindrowej jednostki napędowej płynniejsza.
Historia modelu
|
1997 To było pełne zaskoczenie. Honda Super Blackbird (typ SC 35) z silnikiem o mocy 164 KM zaliczała się do najmocniejszych maszyn w swojej klasie. Warto wiedzieć, że motocykle z tego okresu sprowadzone z Niemiec mogą być zdławione do 98 KM. Za zasilanie czterocylindrowca odpowiadała bateria gaźników Keihin.
1999 W układzie zasilania pojawia się wtrysk paliwa, a w układzie wydechowym trójdrożny katalizator. Moc spada do 150 KM, ale system Ram Air (doładowanie przy dużych prędkościach) ma pozwolić osiągnąć 164 KM. Sprzęgło, wałki rozrządu, układ hamulcowy, widelec i tylna lampa zostają poddane drobnemu liftingowi. Nowości to immobiliser i 24-litrowy zbiornik paliwa (wcześniej 22 litry).
2001 Moc maksymalna wynosi teraz 152 KM. Największe zmiany dotyczą kokpitu. Część analogowych zegarów zastąpiły wyświetlacze LCD. Miłośnicy turystyki docenią wyższą szybę.
2006 Zakończenie produkcji.
|
Fot. Archiwum |
Fot. Archiwum |
1997 Prosty, czytelny i całkowicie analogowy. Tak wyglądał kokpit w momencie debiutu Hondy Blackbird. |
2001 Wszystko zmieniło się cztery lata później, gdy w kokpicie pojawiły się wyświetlacze LCD. |
Zobacz również: oto dwa znakomite motocykle dla początkujących, w bardzo dobrej cenie. Poznaj wady i zalety Suzuki SV 650 i Yamahy MT-07.
Komentarze