CRF 250 Rally wygląda na spory sprzęt. dziwne, ale zza sterów tego nie widać.
A jak jeździ CRF 250 Rally? Aby to sprawdzić, musisz przerzucić nogę nad kanapą, a potem mocno oprzeć się na prawej nodze. Jeśli tego nie zrobisz, zaliczysz glebę. Miękko zestrojone zawieszenia mocno bowiem przysiadają i motocykl, stojąc na bocznej podstawce, przechyla się na prawo. Taka charakterystyka zawiasów sprawiła, że byłem pełen obaw co do precyzji prowadzenia. Jednak gdy przejechałem kilkaset metrów, zdałem sobie sprawę, że doskonale wiem, co się dzieje na styku opony i asfaltu. Sprzęt okazał się megazwrotny, niesamowicie poręczny i co najważniejsze poczułem, że mogę mu zaufać. Serio! Chcesz bez podparcia zawrócić na wąskiej uliczce – proszę bardzo, chcesz pobawić się w slalom między kałużami – bułka z masłem, chcesz lawirować w ulicznym korku – żaden problem. W mieście maszyna spisuje się świetnie, tyle że jeśli chcesz ostro wystartować spod świateł, musisz ostro kręcić silnik.
Jacek Hanusz / MPP Zabudowany osłonami silnik przywodzi na myśl dakarowe rajdówki. Niestety, to tylko plastik. / Honda CRF 250 Rally |
Jacek Hanusz / MPP Wydech to pierwszy element do wymiany, bowiem ciche, nijakie pyrkanie nie pasuje do sportowego image’u maszyny. / Honda CRF 250 Rally |
Hamulce nie porażają skutecznością, niemniej wstydu nie ma, zwłaszcza że prędkości przelotowe nie urywają głowy – maksymalnie udało mi się wycisnąć 117 km/h. A ważę 120 kg. Co dziś oczywiste, heble wspomaga ABS, przy czym można wyłączyć jego działanie przy tylnym kole. System późno wkracza do akcji i nawet na szutrze nie głupieje.
OSIOŁEK W WYŚCIGOWEJ SKÓRZE
Podsumowując, CRF 250 Rally jest osiołkiem w skórze wyścigowego ogiera. W pierwszej chwili być może poczujesz rozczarowanie. Jeśli jednak potraktujesz sprzęta nie jak rajdówkę, lecz jak to, czym jest, czyli przyjaznym, wybaczającym błędy, dobrze skrojonym motocyklem do codziennej jazdy po różnych drogach będziesz w 90 procentach zadowolony. W 90, bo przydałoby się z 10 KM więcej.
Jacek Hanusz / MPP Mimo bojowego wyglądu, CRF-ka najlepiej sprawdza się podczas śmigania po pobliskich bezdrożach. / Honda CRF 250 Rally
Dane techniczne |
Honda CRF 250 Rally |
SILNIK: |
chłodzony cieczą, jednocylindrowy, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder |
Przeniesienie napędu: |
mechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe, skrzynia 6-biegowa, napęd łańcuchem. |
Średnica cylindra x skok tłoka |
76 x 55 mm |
Pojemność skokowa |
250 cm3 |
Stopień sprężania |
10,7:1 |
Moc maksymalna |
24,7 KM (18,2 kW) przy 8500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
22,6 Nm przy 6750 obr/min |
rama: |
podwójna, kołyskowa, z rur stalowych. |
Zawieszenia: |
przód – nieregulowany widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, tył – system Pro-Link z amortyzatorem z pełną regulacją. |
Skoki zawieszeń przód/tył |
250/265 mm |
Hamulce: |
przód – 1 pływająca tarcza, zacisk 2-tłoczkowy, tył – 1 pływająca tarcza, zacisk 1-tłoczkowy, ABS z możliwością wyłączenia przy tylnym kole. |
Koła |
szprychowe |
Rozm. opon p/t |
3,00-21 51P / 20/80-18M/C 62P |
WYMIARY I MASY |
|
Długość |
2210 mm |
Rozstaw osi |
1455 mm |
Kąt główki ramy |
28,1° |
Wyprzedzenie |
114 mm |
Wysokość kanapy |
895 mm |
Masa z paliwem |
157 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
10,1 l |
Cena |
26 900 zł |
Jacek Hanusz / MPP Honda CRF 250 Rally