Honda Integra, NC 700 X i NC 700 S – te sprzęty tworzą grupę, którą Honda nazwała New Concept. Wspólnym mianownikiem tej trójki jest np. to, że cylindry rzędowego twina o pojemności 670 cm3 są mocno, bo pod kątem aż 62o pochylone do przodu, a silnik osadzono w ramie grzbietowej z rur stalowych. Układ rama-silnik pozwolił tak zaprojektować Integrę, aby wyglądem przypominała typowy maksiskuter. Pod kanapą umieszczono 14-litrowy zbiornik paliwa oraz schowek. Między kolanami znalazło się miejsce na airbox, jeszcze jeden niewielki schowek oraz gniazdko 12 V. Tyle podobieństw do klasycznego skutera.
Ruszam. 52-konny rzędowy twin łagodnie rozpędza skuter. Ma on dwusprzęgłową skrzynię DCT pracującą w dwóch trybach: automat i manual. Wystarczy dodać gazu, aby w trybie automatycznym elektronika zapięła jeden z sześciu biegów, robiąc to spokojnie (tryb D) albo szybko (tryb S). Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez zmiany biegów, masz do dyspozycji guziki na lewej rączce kierownicy. Wspomniane dwa sprzęgła przerzucają przełożenia płynnie i bez szarpnięć. Całość, choć klasyczna, pracuje jak przekładnia CVT.
W trakcie jazdy o tym, że siedzisz na skuterze, przypomina jedynie ergonomia. Napęd łańcuchem, dwuramienny wahacz z tyłu i 17-calowe koła ubrane w nowoczesne Metzelery Roadtec Z8 sprawiają, że Integrą jeździ się bardziej jak motocyklem niż skuterem. Na nierównych nawierzchniach ważący z paliwem aż 238 kg sprzęt nieco traci na stabilności, czemu winne są zbyt miękkie zawieszenia.
Zamiast kompletnie bezwibracyjnej pracy silnika, z czym dotychczas kojarzymy skutery, piec daje znać, że żyje. Dlaczego? Bo konstruktorzy zrezygnowali z perfekcyjnego wyrównoważenia mas. Moda, jak widać, zmienia się. Na szczęście nie mija chęć wydłużania przebiegu między przeglądami – w przypadku Integry wynosi on aż 12 tys. km.
![]() |
![]() |
![]() |
Pod kanapą znalazł się 14-litrowy zbiornik paliwa i schowek na kask | Nowoczesny, dostarczający wielu informacji i estetyczny kokpit to już dzisiaj obowiązek | Pochylenie cylindrów pod kątem 62o otworzyło nowe możliwości w projektowaniu innych elementów |
Dane techniczne | Honda Integra |
SILNIK | |
Budowa | chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, rozrząd OHC, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk, śr. gardzieli 36 mm |
Przeniesienie napędu | skrzynia dwusprzęgłowa, sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem |
Średnica cylindra x skok tłoka | 73 x 80 mm |
Pojemność skokowa | 670 cm3 |
Stopień sprężania | 7,3:1 |
Moc maksymalna | 52 KM (38,1 kW) przy 6250 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 62 Nm przy 4750 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | grzbietowa, ze stali |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, centralny amortyzator |
Rozmiary opon p/t | 120/70-17 / 160/60-17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1525 mm |
Skoki zawieszeń p/t | 120/120 mm |
Masa z paliwem | 238 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 14,1 l |
CENA | 35 900 zł |
Komentarze
~Motocykl Online, 2014-12-11 15:52:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?