[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Honda SH 300i ABS

Mimo że stylistyka Hondy SH 300i nie rzuca na kolana, ten skuter jest wart uwagi. Choćby ze względu na naprawdę dobrą precyzję prowadzenia. Ma i wady, ale są one na tyle drobne, że zalety bez trudu można o nich zapomnieć.

Niespodzianka czeka już przy pierwszym cieczą czterosuw ma 27 KM mocy. W jego głowicy pracują cztery zawory. Za zasilanie odpowiada wtrysk paliwa, a za oczyszczanie spalin – regulowany katalizator. Silnik chętnie, równo i dynamicznie wkręca się na obroty. Tak dużą, spontanicznie oddawaną moc i taką kulturę pracy nieczęsto spotyka się w jednocylindrowych jednostkach. Osiągnięto to w ten sposób, że zapas oleju jest przechowywany poza skrzynią korbową z zaworem nadciśnieniowym. Zdaniem konstruktorów, pozwala to na zminimalizowanie strat spowodowanych przez pompowanie i rozbryzgi oleju. Ślizgowe łożyska wału korbowego zmniejszają hałas, wibracje i wewnętrzne tarcie. Rezultatem tych rozwiązań są doskonałe przyspieszenia, cicha i elastyczna praca oraz zużycie paliwa, wynoszące równo 4 l/100 km.


REKLAMA




Na krętych szosach oraz w ruchu miejskim cieszy znakomite prowadzenie SH 300i. Taka łatwość i precyzja prowadzenia są charakterystyczne raczej dla klasy 125 cm3. Wśród większych rollerów bodaj tylko Aprilia Sportcity 250 może startować do SH 300i. Zapewne tak świetne własności prowadzenia zapewnia skomplikowane ułożyskowanie silnika. Honda określa go jako „pływające”. Jego zadaniem jest eliminacja drgań, bez szkody dla precyzji prowadzenia.

Dużym plusem są ABS i sprzężony układ hamulcowy. Heble dają się dobrze dozować, a ABS pracuje bardzo łagodnie. Także pod innymi względami SH 300i nie zawodzi. Schowek na kask otwiera się ze stacyjki, zamek topcase’a działa lepiej niż w SH 125i czy CBF-ie 1000. Wykonanie całości jest przyzwoite. Jeśli dodać, że wyposażenie seryjne, obejmuje m.in. centralną i boczną podstawkę, zegar i podwójny licznik przebiegu dziennego, a także stylowy kokpit, cena Hondy SH 300i wydaje się uzasadniona.

zobacz galerię

Zobacz również:
W Triumphie Speed Triple’u walczą ze sobą dwa wilki. Czy oblicze dobra będzie w stanie przysłonić oblicze zła? 150 KM i rzędowa trójka sugerują, że niekoniecznie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij