Honda SH 300i - prostota ma swoje zalety.

Honda SH 300i Kosztuje 24 500 zł. Ma 16-calowe koła, silnik o mocy 25 KM i jest wyposażona tylko w to, co najpotrzebniejsze. Mniej znaczy więcej? A może mniej za więcej?

Honda SH 300i, która trafiła do nas na test, jest większa niż może się wydawać i wyglądem oraz gabarytami przypomina skuter o pojemności zaledwie 125 cm3. W rzeczywistości napędza ją jednocylindrowy silnik o pojemności 279 cm3 i mocy 25 KM, który jest w stanie rozpędzić maszynę do 155 km/h.

Po pierwszej przejażdżce przekonasz się też, że chłodzona cieczą jednostka napędowa pracuje cicho i równo. Bezstopniowa przekładnia V-Matic została zestrojona na tyle dobrze, że skuter rusza płynnie i bardzo chętnie przyspiesza. Podczas jazd w mieście zużycie paliwa wyniosło ok. 3,5 l/100 km. Ponieważ zbiornik paliwa ma pojemność 9 litrów, oznacza to, że na jednym tankowaniu przejedziesz maksymalnie 260 km. Ten zasięg spadnie, jeśli postanowisz jeździć z manetką odkręconą na maksa. Przy 140 km/h zużycie paliwa wzrasta do 4,1 l/100.

Motor Presse Polska
O TFT zapomnij Kokpit jest analogowo-cyfrowy. Pokazuje prędkość, poziom paliwa, temperaturę silnika, zasięg, przebiegi i godzinę.
Motor Presse Polska
System Smart Key, czyli do odpalenia wystarczy przekręcić pokrętło stacyjki i nacisnąć starter (kluczyk masz schowany w kieszeni lub w plecaku).

Zobacz też: Jak jeździ Peugeot Speedfight 4

REKLAMA

REKLAMA

SH 300 może i nie poraża wyglądem, ma za to zalety miejskiego skutera: prowadzi się lekko i jest przyzwoicie wykonany. Co więcej – przelot autostradą z Wrocławia do Warszawy pokazał, że jest bardzo wygodny. Na oklaski zasługuje przede wszystkim szeroka i dobrze wyprofilowana kanapa. Nawet po 4 godzinach w siodle nie narzekałem na ból tyłka – nie jest ani za miękka, ani za twarda.

Poręczna i komfortowa

To samo tyczy się nieźle zestrojonych zawieszeń. Przód jest pozbawiony regulacji, tył ma tylko regulację wstępnego napięcia sprężyny, a mimo to jazda po dziurach i torach tramwajowych nie stanowi dla SH problemu. Skuter prowadzi się pewnie. Nawet przy 130 km/h jedzie się dość stabilnie. Weź jednak pod uwagę, że ważę 75 kg.

Spodobało mi się też, że maszynka prowadzi się bardzo lekko i jest łatwa do opanowania. Już po kilku minutach jazdy poczułem się na nim swobodnie.

Skuter zaprojektowano w taki sposób, by jak najbardziej ułatwić życie kierownikowi. Na przykład kanapę błyskawicznie otwierasz małym przyciskiem pod kierownicą. Oprócz ABS-u bezpieczeństwo ma podnosić HSTC, czyli kontrola trakcji, której włącznik/wyłącznik umieszczono na kierownicy. Moim zdaniem na suchym asfalcie HSTC nie ma większego sensu, ponieważ 25 KM to znacznie za mało, by tylne koło wpadło w poślizg.

Pasażer ma do dyspozycji wygodne uchwyty, sporo miejsca na kanapie i szerokie, rozkładane podnóżki. Solidny stelaż na kufer dostajesz w standardzie.
Motor Presse Polska
Pod kanapą mieści się jeden kask integralny. Ukryto tam też gniazdo ładowania 12 V.
Motor Presse Polska

REKLAMA

Honda SH to skuter genialny w swej prostocie. Dzięki temu, że projektanci Hondy wyposażyli go tylko w to, co niezbędne, jest łatwy i prosty w obsłudze. Ta trzysetka to świetna oferta dla kogoś, kto ma prawo jazdy kategorii A2, komu „125” wydają się zbyt małe, a maksiskutery zbyt duże.

Jeśli zatem szukasz skutera wyposażonego w sporo gadżetów, ta maszynka nie zrobi na tobie wrażenia. Jeśli natomiast rozglądasz się za kumplem, dzięki któremu olejesz korki, z pewnością docenisz Hondę.

DANE TECHNICZNE Honda SH 300i
Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd SOHC, wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu bezstopniowa przekładnia CVT
Pojemność skokowa 279,1 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 25,2 KM (18,5 kW) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 25,5 Nm przy 5000 obr/min
Rama: z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 256 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS.
Rozmiary opon p/t 110/70-16 / 130/70-16
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1438 mm
Szerokość 728 mm
Wysokość 805 mm
Poj. zbiornika paliwa 9 l
Masa 169 kg l
Cena (2019) od 23 500 zł

Zobacz też: Ślepe zaułki motocyklizmu.

zobacz galerię

Zobacz również:
Powiew świeżości w klasie średniej – na scenę wchodzi Triumph Trident 660. Ten naked może sporo namieszać dzięki ciekawemu wyglądowi, ale też niezłemu wyposażeniu. Czy to wystarczy, by zdetronizować liderów tej klasy?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA