[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Honda SH 300i - prostota ma swoje zalety.

Honda SH 300i Kosztuje 24 500 zł. Ma 16-calowe koła, silnik o mocy 25 KM i jest wyposażona tylko w to, co najpotrzebniejsze. Mniej znaczy więcej? A może mniej za więcej?

Honda SH 300i, która trafiła do nas na test, jest większa niż może się wydawać i wyglądem oraz gabarytami przypomina skuter o pojemności zaledwie 125 cm3. W rzeczywistości napędza ją jednocylindrowy silnik o pojemności 279 cm3 i mocy 25 KM, który jest w stanie rozpędzić maszynę do 155 km/h.

Po pierwszej przejażdżce przekonasz się też, że chłodzona cieczą jednostka napędowa pracuje cicho i równo. Bezstopniowa przekładnia V-Matic została zestrojona na tyle dobrze, że skuter rusza płynnie i bardzo chętnie przyspiesza. Podczas jazd w mieście zużycie paliwa wyniosło ok. 3,5 l/100 km. Ponieważ zbiornik paliwa ma pojemność 9 litrów, oznacza to, że na jednym tankowaniu przejedziesz maksymalnie 260 km. Ten zasięg spadnie, jeśli postanowisz jeździć z manetką odkręconą na maksa. Przy 140 km/h zużycie paliwa wzrasta do 4,1 l/100.

O TFT zapomnij Kokpit jest analogowo-cyfrowy. Pokazuje prędkość, poziom paliwa, temperaturę silnika, zasięg, przebiegi i godzinę.
System Smart Key, czyli do odpalenia wystarczy przekręcić pokrętło stacyjki i nacisnąć starter (kluczyk masz schowany w kieszeni lub w plecaku).

Zobacz też: Jak jeździ Peugeot Speedfight 4

REKLAMA

REKLAMA

SH 300 może i nie poraża wyglądem, ma za to zalety miejskiego skutera: prowadzi się lekko i jest przyzwoicie wykonany. Co więcej – przelot autostradą z Wrocławia do Warszawy pokazał, że jest bardzo wygodny. Na oklaski zasługuje przede wszystkim szeroka i dobrze wyprofilowana kanapa. Nawet po 4 godzinach w siodle nie narzekałem na ból tyłka – nie jest ani za miękka, ani za twarda.

Poręczna i komfortowa

To samo tyczy się nieźle zestrojonych zawieszeń. Przód jest pozbawiony regulacji, tył ma tylko regulację wstępnego napięcia sprężyny, a mimo to jazda po dziurach i torach tramwajowych nie stanowi dla SH problemu. Skuter prowadzi się pewnie. Nawet przy 130 km/h jedzie się dość stabilnie. Weź jednak pod uwagę, że ważę 75 kg.

Spodobało mi się też, że maszynka prowadzi się bardzo lekko i jest łatwa do opanowania. Już po kilku minutach jazdy poczułem się na nim swobodnie.

Skuter zaprojektowano w taki sposób, by jak najbardziej ułatwić życie kierownikowi. Na przykład kanapę błyskawicznie otwierasz małym przyciskiem pod kierownicą. Oprócz ABS-u bezpieczeństwo ma podnosić HSTC, czyli kontrola trakcji, której włącznik/wyłącznik umieszczono na kierownicy. Moim zdaniem na suchym asfalcie HSTC nie ma większego sensu, ponieważ 25 KM to znacznie za mało, by tylne koło wpadło w poślizg.

Pasażer ma do dyspozycji wygodne uchwyty, sporo miejsca na kanapie i szerokie, rozkładane podnóżki. Solidny stelaż na kufer dostajesz w standardzie.
Pod kanapą mieści się jeden kask integralny. Ukryto tam też gniazdo ładowania 12 V.

REKLAMA

Honda SH to skuter genialny w swej prostocie. Dzięki temu, że projektanci Hondy wyposażyli go tylko w to, co niezbędne, jest łatwy i prosty w obsłudze. Ta trzysetka to świetna oferta dla kogoś, kto ma prawo jazdy kategorii A2, komu „125” wydają się zbyt małe, a maksiskutery zbyt duże.

Jeśli zatem szukasz skutera wyposażonego w sporo gadżetów, ta maszynka nie zrobi na tobie wrażenia. Jeśli natomiast rozglądasz się za kumplem, dzięki któremu olejesz korki, z pewnością docenisz Hondę.

DANE TECHNICZNE Honda SH 300i
Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd SOHC, wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu bezstopniowa przekładnia CVT
Pojemność skokowa 279,1 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 25,2 KM (18,5 kW) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 25,5 Nm przy 5000 obr/min
Rama: z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 256 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS.
Rozmiary opon p/t 110/70-16 / 130/70-16
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1438 mm
Szerokość 728 mm
Wysokość 805 mm
Poj. zbiornika paliwa 9 l
Masa 169 kg l
Cena (2019) od 23 500 zł

Zobacz też: Ślepe zaułki motocyklizmu.

zobacz galerię

Zobacz również:
Bajaj produkuje rocznie ponad trzy miliony motocykli, czyli Co minutę z jego fabryk wyjeżdża siedem maszyn. Czy taka ilość idzie w parze z jakością? Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie jego popularnej "125".
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA