Honda VTR 1000 Firestorm |
Prod.: 1997-2006 r., silnik V2, poj. 996 cm3; moc 98 KM; maks. moment obr. 90 Nm; masa własna 220 kg, poj. zb. paliwa 19 l |
![]() |
ZALETY Firestorm to uniwersalny motocykl. Zapewnia mocny środkowy zakres obrotów, niezły komfort i przyjemne, lekkie prowadzenie. Jakość wykonania i trwałość podzespołów na wysokim poziomie, ale tylko w regularnie serwisowanych maszynach. |
![]() |
WADY Hamulcom brakuje skuteczności, zawieszenia są zbyt miękkie. Zdarzają się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu. Oglądając używkę, sprawdź historię i przyjrzyj się montowanym po bokach chłodnicom – są mocno narażone na uszkodzenia. |
![]() |
OSIĄGI 98 KM V-dwójki daje sporo frajdy, choć nie jest to motocykl wyjątkowo szybki. Dzięki zmianom w gaźnikach (króćce dolotowe, dysze) można odblokować go do 110 KM. To pomoże obniżyć spalanie, które w Firestormie może wynieść nawet 10 l na setkę. |
![]() |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA Jakość wykonania zawsze była mocną stroną Hondy i podobnie jest w Firestormie. To, co może mu doskwierać, to matowienie, blaknięcie lakieru i rozkręcanie się śrubek (w końcu to V2). Pod względem wyglądu ten motocykl zdążył się zestarzeć. |
W CIENIU SP. To odpowiedź Hondy na Monstera – jest nie za szybki, niezbyt piękny, ale na pewno bardziej niezawodny i mniej wymagający niż Ducati. Wciąż daje sporo emocji i jest całkiem uniwersalny. Jego popularności zaszkodziło to, że dorastał w cieniu sportowych SP1 i SP2, które do dziś obrosły legendą. |
Suzuki TL 1000 S |
Prod.: 1997-2001 r., silnik V2, poj. 996 cm3; moc 125 KM; maks. moment obr. 106 Nm; masa własna 213 kg, poj. zb. paliwa 17 l |
![]() |
ZALETY TL 1000 S imponował mocarną V-dwójką o sportowym charakterze, a do tego nieźle hamował i świetnie brzmiał. Silnik był na swoje czasy nowoczesny (miał wtrysk paliwa). Modelom po 1998 roku nie dolegało nic istotnego. |
![]() |
WADY Pierwsza edycja z 1997 r. była wręcz naszpikowana wadami. Silnik brał olej, a nie najlepiej zestrojone zawieszenia powodowały niebezpieczne shimmy przy większych prędkościach. Dlatego TL miał ksywę Widowmaker. Rama jest wrażliwa na gumowanie. |
![]() |
OSIĄGI 125 KM i ponad 100 Nm – dzięki temu TL rozpędza się do blisko 200 km/h, a pierwszą setkę przekracza po 3,1 s. Konia z rzędem temu, kto odważy się tak go rozpędzić, zwłaszcza na modelu pierwszej generacji. Spalanie to około 7 l/100 km. |
![]() |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA Jakość wykonania TL-a nie jest idealna, czego dowodzą problemy z silnikiem i tylnym zawieszeniem. Natomiast pod względem designu TL 1000 S wciąż może się podobać. Za kilka lat ten model może stać się klasykiem – ceny używanych powoli rosną. |
WIDOWMAKER. TL jest owiany złą sławą za sprawą nieudanej pierwszej edycji. W 1998 r. Suzuki wyeliminowało większość wad, a problem shimmy zniknął dzięki amortyzatorowi skrętu. Było jednak za późno na odbudowanie renomy. Później TL odrodził się jako SV 1000, który zyskał większą popularność. |
Zobacz także: Używana Yamaha MT-07. Na co zwrócić uwagę przy zakupie i w jakim stanie jest motocykl po 50 000 km?