Używana Honda VTR 1000 Firestorm: w czasie poszukiwań dodaj dodatkowe punkty sztukom, które miały jak najmniej właścicieli. Jeśli uda ci się trafić na VTR-ę od pierwszego właściciela, to nawet duży przebieg nie powinien być problemem.
Nie licz na bogactwo ofert sprzedaży VTR-a 1000. Jego ciekawy charakter i unikalność docenili użytkownicy, więc niechętnie się ich pozbywają. Przeważają modele wyprodukowane pod koniec lat 90. Prawdziwym białym krukiem są VTR-y 1000 SP.
Przed laty Honda VTR 1000 Firestorm wzięła udział w naszym teście na dystansie 50 000 km. I co? Wszystkie nasze starania, żeby coś jej wytknąć, poszły na marne. Silnik nawinąłby spokojnie drugie tyle. Jeśli poprzedni właściciel dbał o motocykl (wymiany oleju co 12 000 km, przeglądy co 6000), to silnik VTR-a da radę.
Jedyny prawdziwy problem tego silnika V2 Hondy to wysokie zużycie paliwa: 7 l/100 km to standard, a przekroczenie 10 litrów nie jest wielkim wydarzeniem. Co przy 16-litrowym zbiorniku (do 2001 r.) powoduje, że na stację benzynową trzeba podjeżdżać średnio co 150 km. Aby pojawiać się tam rzadziej, wielu zmieniało komplet dysz w gaźnikach – najczęściej na zestaw Dynojet. Nie bój się tych poprawek.
Zwykle dowiesz się o nich podczas regulacji gaźników (w Hondzie są dwa podciśnieniowe o średnicy 48 mm). Co więcej – na wielu rynkach VTR był oferowany z mocą zdławioną do 98 KM. Aby oddławić silnik i uzyskać pełne 110 KM, najczęściej wystarczyło usunąć zwężki w kanałach dolotowych, choć na dobrą sprawę należałoby zastosować inne dysze główne i inny moduł elektroniczny.
Zanim kupisz używaną Hondę VTR 1000 F Firestorm sprawdź stan chłodnic silnika. Są one umieszczone po bokach motocykla, więc nietrudno je uszkodzić nawet podczas parkingowej wywrotki. W motocyklach z pierwszego roku produkcji zdarzały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu - na szczęście nie były nagminne. Rzuć też okiem na stan tarcz hamulcowych, szczególnie w maszynach z większym przebiegiem. To, że stukają podczas jazdy, jest normą, jednak sportowy styl jazdy (mocne hamowania) oprócz zużycia sprawiał, że lubiły się pofalować. Sprawdź - konieczność ich wymiany, to okazja do zbicia ceny.
Zobacz również: motocykle na których nie stracisz - nasze propozycje
![]() |
|
W rytmie V. W latach 80. Włosi odkryli urok silnika V2, a niedługo potem Japończycy z Hondy dowiedli, że może on być niezniszczalny. |