[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Honda X-ADV - nowy wymiar przygody

Honda przeniosła przygodę w nowy wymiar. Nazywa się on X-ADV i łączy cechy turystycznego enduro oraz skutera. Nie lubisz się męczyć i chcesz się wyróżniać w tłumie? Dobrze trafiłeś!

Honda X-ADV Honda X-ADV - 2018

W 2017 roku ujrzeliśmy wariację na temat kultowej Hondy Africa Twin, czyli off-roadowy skuter. Wędkarze i grzybiarze zacierali ręce – ich marzenia się spełniły! Nie do końca, bo wysoka cena była jak kubeł zimnej wody... Niemniej Honda twierdzi, że X-ADV odniósł w Europie sukces – w zeszłym roku 7500 ludzi zdecydowało się na jego zakup.
 
Nie będę ukrywał, że ten enduro-skuter bardzo mi się podoba. Napędza go rzędowy twin o pojemności 745 cm3, znany z serii NC, przy czym przed tym sezonem o 900 podniesiono mu obroty maksymalne. Moc na poziomie 55 KM nie rzuci na kolana, ale w połączeniu z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach zapewni dynamiczne przyspieszenia. Raczej nie będziesz więc narzekał na brak wrażeń, tym bardziej że ulepszono również elektronikę obsługującą zmianę przełożeń. Tak jak poprzednio do wyboru masz trzy tryby pracy skrzyni biegów: D, S (z trzema dodatkowymi ustawieniami) oraz manual (zmieniasz biegi przy użyciu guzików umieszczonych na lewej połówce kierownicy).

REKLAMA

Nowością jest dwustopniowa kontrola trakcji z możliwością wyłączenia jej w razie zjazdu na szutry. W takich warunkach docenisz przycisk G zmieniający charakterystykę pracy skrzyni na „terenową” oraz dość spory prześwit (162 mm). Jednak ze względu na wynoszącą 238 kg masę i charakterystykę zawieszeń raczej zapomnij o ciężkim terenie. X-ADV znacznie lepiej czuje się na szutrach i w lekkim terenie. Na bank będziesz się tu dobrze bawił, a dodatkowe ząbkowane podnóżki i dość wysoka kierownica ułatwiają jazdę na stojąco.

Honda X-ADV - 2018 Honda X-ADV - 2018
Hamulce to najwyższa półka – czterotłoczkowe zaciski Nissin koncertowo sobie radzą z ważącym niemało, bo 238 kg X-ADV-em. Wygląd wydechu nie wszystkim przypadnie do gustu. Zupełnie inaczej sprawa się ma z jego brzmieniem – Japończycy dali radę!

REKLAMA

REKLAMA

Honda X-ADV - 2018

REKLAMA

Również walka w miejskiej dżungli będzie łatwiejsza. Siedzisz dość wysoko (kanapa ma wysokość 820 mm), a przy tym nie musisz się stresować krawężnikami czy zapadniętymi studzienkami.
Z kolei na krętych drogach X-ADV imponuje poręcznością prowadzenia, i to mimo rozstawu osi godnego ciężarówki. Wynosi on aż 1590 mm. Tyle samo ma Ducati Diavel!

Mimo sporych skoków zawieszeń nie będziesz narzekał na precyzję prowadzenia. Stabilność zarówno w złożeniach, jak i na autostradach jest na wysokim poziomie. Bardzo dobrą robotę robią również skuteczność, precyzja i wyczucie punktu zadziałania hamulców. W czasie dłuższych przelotów docenisz pokrętło do regulacji wysokości szyby – dzięki niemu deszcz nie był mi straszny. Wygodna kanapa i sporo miejsca to kolejne argumenty „za” – mam 190 cm wzrostu i nie narzekałem na niemieszczące się za owiewką kolana. Niestety, wysoka kierownica męczy na dłuższą metę. Gadżeciarzy ucieszą w pełni LED-owe światła oraz działający bez zarzutu bezkluczykowy system odpalania.

Ideał? Nie do końca. Bo jak na skuter, X-ADV ma bardzo mało schowków, a ten pod kanapą mógłby być większy (ma 21 litrów). No i cena – 50 600 zł to jednak sporo pieniędzy...

REKLAMA

Dane techniczne Honda X-ADV (2018):

Silnik chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, rozrząd SOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, katalizator.
Elektryka alternator 420 W, akum. 12 V/11,2 Ah.
Przeniesienie napędu wielotarczowe sprzęgło mokre, DCT, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Śr. cylindra x skok tłoka 77 x 80 mm
Pojemność skokowa 745 cm3
Stopień sprężania 10:01
Moc maks. 54,8 KM (40,3 kW) przy 6250 obr/min
Maks. moment obrotowy 68 Nm przy 4750 obr/min
Rama stalowa.
Zawieszenia przód – widelec upside-down, średnica goleni 41 mm, pełna regulacja, tył – dwuramienny wahacz aluminiowy, centralny amortyzator z pełną regulacją.
Hamulce przód – dwie tarcze, średnica 296 mm, zaciski czterotłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 240 mm, ABS
Rozmiar opon p/t 120/70 R 17 / 160/60 R 15
Rozstaw osi 1590 mm
Kąt główki ramy 63°
Wyprzedzenie 104 mm
Prześwit 162 mm
Wysokość kanapy 820 mm
Masa z paliwem 238 kg
Pojemność zbiornika paliwa 13,1 l
Cena (2018 rok) 50 600 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
Na pierwszy rzut oka Romet Valentine przypomina Vespę Primavera, więc styl masz w pakiecie. A przy tym do jazdy nie potrzebujesz motocyklowego prawka.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij