Długa lista wyposażenia Hondy NT 1100?
Za to kiedy spojrzysz na listę wyposażenia, od razu zauważysz, że projektanci NT 1100 uwzględnili najważniejsze założenia typowe dla motocykli turystycznych. Komplet kufrów, tempomat, grzane manetki, rozbudowany pakiet elektroniki, bogaty w informacje i czytelny kokpit oraz Święty Graal maszyn turystycznych – centralną podstawkę – znajdziesz już w najtańszej wersji. Inne bajery, chętnie kupowane przez motocyklistów (topcase, komfortowa kanapa, wygodniejsze podnóżki dla pasażera, tankbag czy światła przeciwmgielne), są dostępne, ale za dopłatą. W tym przypadku Honda postawiła na nieco inną strategię i wszystkie te elementy są dostępne w trzech pakietach wyposażenia nazwanych Urban, Touring i Travel. Opcją jest również dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, która moim zdaniem właśnie w tym motocyklu sprawdza się najlepiej.
HONDA
Skrzynia DCT. Wielu ją polubiło, nie dziwi więc, że jest dostępna w nowym NT. Charakterystyka jej pracy idealnie pasuje do maszyny turystycznej.
Już po pierwszych kilometrach, przejechanych w deszczu, doceniłem dwie trudne do zauważenia na pierwszy rzut oka zalety Hondy. Pierwsza z nich to znakomita ochrona przed pędem powietrza i deszczem. Jeśli podniesiesz szybę na maksa, to jadąc w umiarkowanym autostradowym tempie stwierdzisz, że otacza cię błogi spokój – właściwie możesz założyć kask otwarty. Tyle że do podniesienia szyby trzeba użyć obu rąk, sporej siły i można tego dokonać tylko na parkingu. Trzeba też powiedzieć, że szyba dobrze chroni, jeśli masz nie więcej niż 180 cm wzrostu. Podczas jazdy w deszczu (byle nie była to ulewa) masz też gwarancję, że nogi i ręce będą suche. To zasługa obszernych i sprytnie wyprofilowanych owiewek.
Kolejną zaletą tego modelu jest ergonomia. W Hondzie ogarnęli tę tematykę jak nikt inny i dlatego sadzając tyłek na niskiej kanapie będziesz miał wrażenie, że siadasz na motocyklu skrojonym na twój wymiar. Najszybciej przypomni o swoim istnieniu seryjna kanapa z kanciastym kształtem i twardą tapicerką. Dzięki temu jeszcze szybciej zdecydujesz się na wersję akcesoryjną.
Jakie opony do Hondy NT 1100?
To banał, że maszyna turystyczna powinna zapewniać spokój w każdej sytuacji. NT 1100 zapewnia go mnóstwo, w czym zasługa seryjnych opon Metzeler Roadtec 01. Gwarantują one wręcz fenomenalną przyczepność na mokrym oraz umożliwiają zwinną i bezpieczną jazdę, gdy prędkości przekraczają przepisowe. Nawet gdy kontrolę trakcji ustawiłem na najczulszym z poziomów, nieczęsto wkraczała ona do akcji. M.in. dlatego większość uczestników tej prezentacji na dobre zapomniała, co to stres. Do tego motocykla znakomicie pasują hamulce: są mocne i precyzyjne, choć oczywiście nie tak jak w sportach.
HONDA
Honda NT 1100, zamiast kusić mocą silnika, ma przyciągać jakością, komfortem i znakomitą ergonomią.
No dobrze, a jak radzi sobie silnik NT 1100, który zadebiutował w turystycznym enduro, po to, by później trafić do... choppera, po czym pojawić się w motocyklu turystycznym? Moc 102 KM nie robi większego wrażenia, ale na drodze bez problemu radzi sobie z ważącą 248 kg maszyną. NT 1100 nie jest demonem prędkości, ale przecież nie tego oczekują turyści.
Zobacz również: Sześć motocykli, sześć kompletów opon i jeden cel – w kilka dni zasymulować cały sezon. Które gumy najlepiej wytrzymały trudy naszego testu opon do motocykli turystycznych?