KTM 1190 RC8 R
Produkcja: 2009–2012 r., V2 o poj. 1195 cm3; moc 175 KM; maks. moment obr. 127 Nm; masa z płynami 205 kg, poj. zb. paliwa 16,5 l
Zalety Jedyny superbike marki KTM wyróżnia się pod względem prowadzenia i charakterystyki silnika. Duży, dostępny w całym zakresie moment obrotowy, genialne zawieszenia WP, wiele regulacji, kute koła i świetne hamulce. Wysoka jakość wykonania. ![]() |
Wady KTM jest radykalny i bezkompromisowy. Brak tu systemów elektronicznych, pozycja za sterami jest niezbyt wygodna. RC8 R nie lubi dróg publicznych. Średnio czytelny zegar podaje sporo informacji. Smażenie nabiału w korkach gwarantowane. ![]() |
Osiągi 3,2 sekundy do setki to wynik, który nawet dziś imponuje. Jeśli dołożyć do tego, że KTM w 8 sekund przyspiesza do 200 km/h, a ociera się o maksymalną 290 km/h, to czapki z głów. V-dwójka tego motocykla to potęga! ![]() |
Design i jakość wykonania Design KTM-a jest unikatowy i wyjątkowy. Nie każdemu podoba się jazda na ekierce z silnikiem, ale do mnie przemawia jego surowy, brutalny styl. Jakość wykonania: widać dużą staranność i dbałość o detale, niemniej nie jest to MV Agusta. ![]() |
Najszybsza ekierka świata. Na polskich aukcjach jest dostępnych tylko kilka sztuk, które kosztują około 30 000 zł. RC8 R był dość trwały, choć oczywiście częste upalanie na torze może zmęczyć ten motocykl. Duży potencjał sportowy oznacza, że bike nie lubi zwykłych dróg i jazda na co dzień jest męczarnią. |
Zobacz również: Motocykle sportowe nie znoszą kompromisów, dlatego w tym wypadku tak ważne są opony. Które wybrać? W tym pomoże ci nasz test.