KTM RC8 R czy Ducati 1098 R - który z nich wybrać? [MOTOCYKL UZYWANY]

W dobie, gdy systemy elektroniczne w motocyklach były jeszcze w powijakach, Austriacy i Włosi zaprezentowali dwie radykalne maszyny do walki na torze. Czy dziś KTM RC8 R i Ducati 1098 R to motocykle, które warto kupić z drugiej ręki by postawić w swoim garażu?

KTM RC8 R, Ducati 1098 R, Motocykl

KTM 1190 RC8 R

Produkcja: 2009–2012 r., V2 o poj. 1195 cm3; moc 175 KM; maks. moment obr. 127 Nm; masa z płynami 205 kg, poj. zb. paliwa 16,5 l

Zalety
Jedyny superbike marki KTM wyróżnia się pod względem prowadzenia i charakterystyki silnika. Duży, dostępny w całym zakresie moment obrotowy, genialne zawieszenia WP, wiele regulacji, kute koła i świetne hamulce. Wysoka jakość wykonania.

KTM RC8 RMotocykl
Wady
KTM jest radykalny i bezkompromisowy. Brak tu systemów elektronicznych, pozycja za sterami jest niezbyt wygodna. RC8 R nie lubi dróg publicznych. Średnio czytelny zegar podaje sporo informacji. Smażenie nabiału w korkach gwarantowane.

KTM RC8 RMotocykl
Osiągi
3,2 sekundy do setki to wynik, który nawet dziś imponuje. Jeśli dołożyć do tego, że KTM w 8 sekund przyspiesza do 200 km/h, a ociera się o maksymalną 290 km/h, to czapki z głów. V-dwójka tego motocykla to potęga!

KTM RC8 RMotocykl
Design i jakość wykonania
Design KTM-a jest unikatowy i wyjątkowy. Nie każdemu podoba się jazda na ekierce z silnikiem, ale do mnie przemawia jego surowy, brutalny styl. Jakość wykonania: widać dużą staranność i dbałość o detale, niemniej nie jest to MV Agusta.

KTM RC8 RMotocykl

Najszybsza ekierka świata. Na polskich aukcjach jest dostępnych tylko kilka sztuk, które kosztują około 30 000 zł. RC8 R był dość trwały, choć oczywiście częste upalanie na torze może zmęczyć ten motocykl. Duży potencjał sportowy oznacza, że bike nie lubi zwykłych dróg i jazda na co dzień jest męczarnią.

 

Zobacz również: Motocykle sportowe nie znoszą kompromisów, dlatego w tym wypadku tak ważne są opony. Które wybrać? W tym pomoże ci nasz test. 



 

Ducati 1098 R

Produkcja: 2008-2011 r., V2, poj. 1198 cm3; moc 176 KM; maks. moment obr. 134 Nm; masa z płynami 192 kg, poj. zb. paliwa 15,5 l

Zalety
1098 R ma mocnego kopa w średnim i górnym zakresie, jest poręczny, stabilny i ma piekielnie skuteczne hamulce. Do tego kute koła Marchesini, sportowe zawiasy Öhlins, sporo karbonu i pierwsza seryjna kontrola trakcji! Brzmienie V2 to muzyka!

Ducati 1098 RMotocykl
Wady
Oto superbike prosto z WSBK. Nerwowy i kapryśny w dolnym zakresie obrotów, niewygodny i trudny w jeździe po mieście. Wciskanie sprzęgła wymaga krzepy. Tylny cylinder smaży uda. Zdarzają się problemy z elektryką i elektroniką. Cena zwala z nóg.

Ducati 1098 RMotocykl
Osiągi
Do setki pędzi tak jak KTM – w 3,1 s, a 200 km/h osiąga o 0,2 s szybciej. Zabawa kończy się tuż przed granicą 300 km/h. To prawdziwy pocisk, który tylko odrobinę przegrywa z limitowanym Desmosedici RR – repliką maszyn z MotoGP.

Ducati 1098 RMotocykl
Design i jakość wykonania
Jeśli chodzi o design, Ducati jest w nim mistrzem i nie znam nikogo, komu 1098 by się nie podobał. Co do jakości wykonania też nie ma większych zastrzeżeń, ale czego można się spodziewać po maszynie, która jako nowa kosztowała ponad 130 000 zł?

Ducati 1098 RMotocykl

Biały kruk. 1098 R to groźna, ale też rzadka broń. Na zagranicznych aukcjach można trafić sztuki za 15–20 tys. euro i więcej. Limitowana wersja Troy Bayliss to nawet 35 000 euro. Warto rozejrzeć się za tańszymi i niewiele gorszymi wersjami 1198 S i 1198 SP. Zwykłe 1098 kupisz znacznie taniej.

 

 

 

Zobacz również:
REKLAMA