[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

Kask offroadowy Nolan N53 - plusy i minusy

Świetnie wygląda, jest znakomicie dopasowany i trudno zajechać go w terenie – oto najkrótsza charakterystyka Nolana N53.

Nolan od zawsze stawia na skorupy kasków wykonane z tworzyw termoplastycznych. I w tym przypadku włoska firma pozostała wierna tradycji. Lexan, z którego jest zrobiony N53, to jedna z odmian bardzo wytrzymałego poliwęglanu (wykonuje się z niego np. okna samolotowe czy wizjery w batyskafach). Największa wada lexanu: jest dość ciężki. Testowany kask waży dokładnie 1414 g, podczas gdy masa większości kasków off-roadowych to ±1250 g.

Jak każdym kasku sportowym, tak i w Nolanie N53 wybór padł na zapięcie typu DD.
Charakterystyczne przetłoczenia skorupy usztywniają konstrukcję kasku. Z tyłu zaprojektowano aż cztery (po dwa z każdej strony) wyloty powietrza.

Głowa z oporami przechodzi przez otwór, ale właśnie dzięki temu N53 leży idealnie. Jest dobrze dopasowany w okolicach uszu, szwy w podpince są płaskie i nie uciskają w głowę podczas jazdy. Wykończenie wyściółki w kolorze fluo wygląda znakomicie. N53 to jeden z nielicznych garnków, w których nie musiałem dogniatać EPS-u, by dopasować go do głowy. Wyjmowanie podpinki do prania to bułka z masłem: jest ona mocowana na cztery napy i kilka pasków z rzepem. Wyjęcie jej do prania trwa kilkanaście sekund, zresztą podobnie długo trwa ponowne jej założenie.

Nolan N53

Kategoria: kask offroadowy
Czas: testu: 35 miesięcy
Cena: od 659 zł
Importer: www.imready.eu/pl/

Producent obiecuje
Skorupę Nolana N53 zrobiono z lexanu – tworzywa wykazującego dużą odporność na uszkodzenia. Wyściółka Clima Control zapewnia świetne właściwości oddychające, a innowacyjny system wentylacji Air Booster gwarantuje efektywne chłodzenie wnętrza. Cechą charakterystyczną N53 jest szerokie pole widzenia, umożliwiające dopasowanie gogli o najróżniejszych kształtach.

 

W kasku off-roadowym ważną sprawą jest wentylacja. W tym przypadku nie ma się do czego przyczepić. Kanałów jest kilka i są poprowadzone zarówno pod wyściółką, jak i pomiędzy EPS-em a skorupą. Wlot na szczęce kasku został zabezpieczony gąbką, abyś za szybko nie poczuł smaku bota.

Zobacz też: Buty sportowe TCX RT-Race, opinia po roku użytkowania

Zaletą N53 jest ogromne pole widzenia. Bez obaw założysz na kask nawet największe gogle. Ich pasek nie będzie się przesuwał, leży bowiem w przetłoczeniu w tylnej części skorupy. Regulowany daszek czy proste i wytrzymałe zapięcie DD to standard w tej klasie kasków. 

N53 wyróżnia się wśród konkurencji jeszcze jednym: cenami. Niestety nie są one niskie. Za biały lub czarny kask zapłacisz 659 zł, a wersje z grafiką kosztują 899 zł.

Nasza ocena Bardzo Dobry

Mocną stroną Nolana jest wentylacja, mimo że wloty i wyloty powietrza są pozbawione regulacji.

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Member do stylowa kurtka skrojona zmyślą o miłośnikach klasycznego stylu. Sprawdza się nie tylko podczas jazdy ale i jako odzież do chodzenia na co dzień.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij