Kymco Agility 16+ 125, czyli mieszczuch z potencjałem [TEST]

Kymco Agility 16+ 125 jest zwinny niczym wąż, a miejskie korki łyka na śniadanie. Ma przyzwoitej wielkości schowki, znakomite hamulce i zapewnia to, co w mieście najważniejsze – bezkonkurencyjną poręczność oraz możliwość sprawnego przemieszczania się.

Zapewne nie zakochasz się od pierwszego wejrzenia w tym skuterze. Niemniej jednak dłuższa współpraca przyniesie sporo frajdy.


Nazwa Agility (po angielsku to zwinność) towarzyszy marce Kymco od lat, doskonale określając zastosowanie jej małych skuterów. Na pierwszy rzut oka ten sprzęcik nie wyróżnia się niczym szczególnym – ot, fajny, ciekawie zaprojektowany miejski jednoślad przeznaczony głównie dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B. Pierwsze jazdy ujawniają jednak jego wielki potencjał w miejskiej dżungli.

Na samym początku, awansem, muszę pochwalić praktyczność Kymco Agility 16+ 125 – schowek ma nie tylko pod kanapą (jest bardzo mały), ale także na przedniej ścianie. Wprawdzie w tym drugim zmieści się tylko telefon, ewentualnie klucze, ale za to jest gniazdo 12 V. Ponadto Kymco rozpieszcza 30-litrowym kufrem centralnym, a dopełnieniem możliwości ładunkowych są praktyczny haczyk na dodatkową torbę i płaska podłoga, która umożliwia przewiezienie specjalistycznego ładunku przydatnego podczas imprezy, na przykład sześciopaku ulubionego napoju.

Przeczytaj więcej testów motocykli klasy 125

Kymco Agility 16+ 125Fot. Jacek Hanusz
Zegary są nader skromne, choć czytelne. Przerywacz kierunkowskazów tyka bardzo głośno.

 

REKLAMA

REKLAMA

Kymco Agility 16+ 125 - wrażenia z jazdy oraz spalanie

Kymco Agility 16+ 125 to bezpośredni następca znanego modelu Agility City.

Producent twierdzi, że schowek pod kanapą zmieści nawet dwa kaski typu jet. Niestety, mimo szczerych chęci i uporczywie wykonywanych prób, ciągle nie udaje mi się upchać tam nawet jednego garnka – mojego jeta w rozmiarze XXL. Schowek ma w dodatku niezbyt regularny kształt, co dość mocno ogranicza jego możliwości ładunkowe. Sytuację ratuje kufer centralny.

Napęd Agility 16+ to 9-konny singiel o pojemności niecałych 125 cm3. Na papierze moc nie wygląda imponująco, ale w czasie jazdy miejskiej słabowitość silnika doskwiera tylko podczas startu. Przykre jest to, że po odkręceniu rolgazu skuter funduje mi najpierw proces zmiany paliwa w hałas (jest wyraźnie za duży), a dopiero po chwili leniwie przychodzi moc. Osiągi tego pojazdu w ogromnej mierze zależą od wagi kierowcy. Przy moich 100 kg maksymalna prędkość, jaką udało mi się wycisnąć na obwodnicy Wrocławia, to 85 km/h.

Zobacz również test Peugeot Pulsion 125 RS


14-calowe koło z tyłu i 16-calowe z przodu powinny zapewnić jako taki komfort na wrocławskich drogach. Niestety – na bruku i dziurawym asfalcie twardo zestrojone zawiasy skutera fundują niezbyt przyjemny masaż kończyn i miejsca, które odpowiada za kontakt z kanapą. Na szczęście intensywne telepanie jednośladu po najróżniejszych nawierzchniach ulic Wrocławia nie pozostawia śladów na konstrukcji pojazdu.

Kymco Agility 16+ 125Fot. Jacek Hanusz
Schowek pod kanapą ma nieregularny kształt i nie­wielką pojemność – jest za mała na jeta w rozmiarze XXL.
Kymco Agility 16+ 125Fot. Jacek Hanusz
Praktyczny haczyk pozwala przewieźć dodatkowe (bardzo ważne) bagaże.


W Agility 16+ podoba mi się przede wszystkim jego zwinność. Mały skuter potrafi wcisnąć się dosłownie w każdą szczelinę. Za przywilej bezproblemowego podróżowania przez miejskie korki Kymco nie każe sobie przy tym słono płacić – spalanie wynosi około 3 l/100 km. Największe wrażenie zrobiły na mnie hamulce z układem CBS, które zapewniają opóźnienia godne tych, które dałby betonowy mur.

Kymco Agility 16+ 125 - podsumowanie

Z ceną 10 600 zł za model spełniający wymogi normy Euro 5, Kymco Agility 16+ to propozycja warta rozważenia. Jest wprawdzie wyraźnie droższy od chińskich konkurentów, ale w zamian oferuje jakość jednego z najbardziej uznanych producentów skuterów.

 

REKLAMA

Dane techniczne Kymco Agility 16+ 125 rocznik 2021

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem, rozrząd SOHC, wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu bezstopniowa przekładnia CVT
Pojemność skokowa 124,6 cm3
Stopień sprężania 9,5:1
Moc maksymalna 9 KM (6,6 kW) przy 8500 obr/min
Maks. moment obrotowy 9 Nm przy 6750 obr/min
Rama: z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 260 mm, zacisk 2-tłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk 1-tłoczkowy, CBS.
Rozmiary opon p/t 100/80-16 / 120/80-14
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1565 mm
Szerokość 735 mm
Wysokość 1270 mm
Poj. zbiornika paliwa 6,5 l
Masa 131 kg
Cena 2021 10 600 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
To było zagranie w pokerowym stylu: Późną wiosną lotem błyskawicy świat obiegła informacja o nowym Suzuki GSX-S 1000. Gdy Pierwsze emocje już opadły, pojawiły się pytania. Czy nowy GSX-S 1000 jest rzeczywiście całkiem nowy? No to karty na stół!
ZOBACZ WIĘCEJ

REKLAMA

REKLAMA