Gdyby istniała skuterowa klasa ekonomiczna, Agility City 125 byłoby nie do pobicia. Pachnące nowością szare Kymco kosztuje w salonie 6500 zł. To tyle, ile kosztują chińskie skutery sprzedawane pod europejskimi markami i mniej więcej połowa tego, co śpiewa japońska konkurencja.
Co dostajesz w zamian? Nieźle wykonany średniej wielkości miejski skuterek. Skonstruowany w Tajlandii silnik nie grzeszy mocą, ale przecież 9,6 KM wystarcza, żeby Agility rozpędziło się do 90 km/h. W mieście nie będziesz czuł z tego powodu żadnego dyskomfortu. Nawet gdy obciążysz Agility dwiema dorosłymi osobami, nie będzie narzekał, choć szybciej niż 80 km/h raczej wtedy nie pojedziesz. Mnie do gustu przypadły duże koła, a to dlatego, że skuter dzięki nim wygląda fajnie, ponadto 16-calowe obręcze świetnie radzą sobie z dziurami.
Zawieszenia Agility nie odstają od średniej w tej klasie. Dobrze, że z tyłu Kymco zdecydowało się na dwa amortyzatory, bo obciążony do granic skuter lubi dobijać. Pełnym zaskoczeniem są za to tarczowe hamulce obu kół. Nie ma wątpliwości, że bez problemu poradziłyby sobie z o wiele szybszym i mocniejszym skuterem.
Czyli Agility jest bez wad? Oczywiście, że nie! Po 5 km poczujesz dziwnie wyprofilowaną kanapę, z której najzwyczajniej w świecie będziesz się zsuwał. Schowki? Do tego pod kanapą nie wejdzie kask typu jet, a w tym pod kierownicą z trudem zamkniesz smartfona. Na pocieszenie w tym ostatnim na tylnej ściance jest gniazdko do ładowarki telefonicznej. Importer, widząc, co jest grane, dołożył do skutera całkiem pojemny, odpinany jednym ruchem kufer firmy Shad.
Podczas dynamicznej jazdy Agility pali średnio 4 l/100 km. Zbiornik o pojemności zaledwie 6 l i mało precyzyjny wskaźnik poziomu paliwa powodują, że na stację benzynową będziesz podjeżdżał co 100 km. Jeśli ci to nie przeszkadza, nie ma sprawy. Jak dla mnie, rozpoczynanie dnia od tankowania to słaby pomysł.
Natomiast argument, że Agility jest w tej formie obecny na rynku od dobrych 5 lat, nie jest dla mnie wadą. Ten skuter jest jak wino – im starszy, tym lepszy. No i ta cena...
Dane techniczne | Kymco Agility City 125 |
SILNIK | |
Budowa | jednocylindrowy chłodzony powietrzem, 4-suwowy, SOHC, 2 zawory na cylinder. |
Przeniesienie napędu | skrzynia CVT |
Śr. cylindra x skok tłoka | 52,4 x 57,8 mm |
Pojemność skokowa | 125 cm3 |
Moc maksymalna | 9,6 KM (7 kW) przy 7500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 9,5 Nm |
PODWOZIE | |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory. |
Hamulce | przód – jedna tarcza, średnica 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 180 mm. |
Wymiary opon | 100/80-16 / 120/80-16 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1340 mm |
Dł./szer./wys. | 2040/740/1270 mm |
Skoki zawieszeń p/t | 130/95 mm |
Wysokość kanapy | 840 mm |
Masa własna | 123 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 6 l |
Cena | 6500 zł |