[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Kymco X-Town 125i - duży miejski skuter na prawo jazdy kategorii B

Masz 190 cm wzrostu i szukasz „125”, na której nie będziesz wyglądał pokracznie? Spore gabaryty to tylko jedna z zalet Kymco X-Towna 125i.

X-Town 125i - duży skuter na kategorię B

Od jakiegoś czasu tajwańskie pochodzenie skuterów nie jest już wadą. X-Town ujął mnie sportowym wyglądem, ale również rozmiarami. Na pierwszy rzut oka w końcu jest to coś dla gościa o wzroście 190 cm. Mieszczą się nogi, a kolana o nic nie haczą. Super! Do pełni szczęścia brakuje nieco przestrzeni, szerszej owiewki u dołu i wyższej szyby. W czasie deszczu buty pozostają suche, ale pod warunkiem, że stopy ustawisz jak najbliżej przekroku. Tyle że na dłuższą metę męczy trzymanie stóp skierowanych palcami do środka. A gdzie wieje? Na zewnętrzne części łydek i kolana. Słabo chronione są również ramiona oraz głowa. Bez tragedii, ale poprawka mile widziana.

Skuter dobry na miasto

Zasilany wtryskiem singiel odpala nawet po mroźnej nocy. W razie czego dojście do akumulatora jest proste – wystarczy podnieść kanapę i odkręcić dwie śrubki w tylnej ściance. Silnik rozwija moc 13 KM, co wystarczy do całkiem dynamicznego przemieszczania się po mieście. Zimą (która jak dotychczas serwuje temperatury od –4 do +10 stopni) Kymco spalił średnio 3,78 l/100 km. Jako że opony CST nieźle trzymały, a zawieszenia zestrojono raczej sztywno, to mu nie żałowałem. Na obwodnicy rozpędził się do licznikowych 116 km/h, przy czym dynamicznie przyspieszał do ok. 80 km/h. Obstawiam, że w cieplejsze dni apetyt na paliwo spadnie.

Kymco X-Town 125i schowek pod siedzeniem
Mały schowek niestety nie jest zamykany na klucz. Jakby na osłodę umieszczono w nim gniazdo USB, więc można podładować telefon. Schowek pod kanapą mógłby być głębszy. Mieści się w nim kask szczękowy, ale na styk i tylko jeden.
Zegary Kymco X-Town 125i
Dwa analogowe zegary ładnie wyglądają i są czytelne. Zimą docenisz wskaźnik temperatury powietrza na środkowym wyświetlaczu. Regulowane klamki hamulców to nie jest codzienny widok w „125” . Włącznik świateł awaryjnych trafił w tradycyjne dla Kymco miejsce.

W mieście Kymco zaprezentował poręczność i łatwość prowadzenia. To zasługa m.in. tego, że zbiornik paliwa umieszczono w przekroku, co obniżyło środek ciężkości. Na pochwałę zasługują hamulce wspomagane przez dobrze zestrojony ABS. Są one skuteczne, mimo że z przodu jest tylko jedna tarcza. Z drugiej strony sztywno zestrojone zawieszenia nie lubią bruku i większych nierówności, a w czasie jazdy w korku trzeba się trochę oswoić z gabarytami skutera. Pod kanapą zmieścisz całkiem spore zakupy, ale zapomnij o upakowaniu tam dwóch kasków integralnych – szczękowiec wchodzi na styk.

* * *
Wykładasz 16 600 zł i dostajesz o 2000–3000 zł tańszy od japońskiej konkurencji skuter, który przyzwoicie wygląda i sprawdza się podczas jazdy na co dzień.

Zobacz także: Piaggio Medley 125 - włoski mieszczuch

Profil skutera Kymco X-Town 125i
Kymco X-Town 125i to mocny dowód, że na Tajwanie umieją robić bardzo ładne i fajne skutery.

 

Dane techniczne
Kymco X-Town 125i

Silnik: Silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd OHC, 4 zawory, zasilanie: wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu: bezstopniowa przekładnia CVT
Śr. cylindra x skok tłoka 54 x 54,5 mm
Pojemność skokowa 124,8 cm3
Moc maks. 14,5 KM (10,66 kW) przy 8750 obr/min
Maks. moment obrotowy 11,3 Nm przy 7000 obr/min
Rama: stalowa
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, brak regulacji; tył – dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyn.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 260 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy, ABS.
Opony w teście CST
Rozmiary opon p/t 120/80-14 / 150/70-13
WYMIARY I MASY  
Dł./szer./wys. 2240/800/1270 mm
Rozstaw osi 1545 mm
Wysokość kanapy 785 mm
Masa z paliwem 183 kg
Poj. zbiornika paliwa 13 l
Cena 16 600 zł (rocznik 2019)

zobacz galerię

Zobacz również:
Harley-Davidson Low Rider S powrócił po krótkiej nieobecności. Nowy model świetnie wygląda, nieźle się prowadzi i co najważniejsze ma silnik Milwaukee Eight w najlepszej z możliwych wersji o pojemności 114 cali sześciennych.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA