Mega test: Krótkie buty motocyklowe z membraną 2022

Krótkie buty motocyklowe, zwane trampkami, mają swoje pięć minut. Są wygodne zarówno podczas jazdy, jak i chodzenia, dobrze wyglądają i zapewniają odpowiedni poziom ochrony na motocyklu. Sprawdziliśmy 11 par z membraną i wybraliśmy najlepsze.

Motocyklowe trampki z membraną Tobias Beyl

Jazda motocyklem w mieście to zawsze dylemat. Z jednej strony chcesz być bezpieczny, chroniony w najlepszy możliwy sposób, więc ubierasz się we wszystkie motocyklowe szpeje wyposażone w ochraniacze, porządne buty i rękawice. Z drugiej strony trudno mówić o komforcie jazdy w całym motocyklowym rynsztunku w upalny dzień w zakorkowanym mieście, a jeśli masz do załatwienia sprawy, to nietrudno ulec pokusie wskoczenia w luźne codzienne ciuchy i wygodne buty. Bo przecież co może się stać?

TAK TESTOWALIŚMY

Oprócz testów podczas jazdy i dokładnej kontroli w naszym redakcyjnym laboratorium przy przeprowadzaniu profesjonalnego testu na wodoodporność, który miał wyłapać każdy słaby punkt, poprosiliśmy o wsparcie ekspertów od outdooru.
Motocyklowe trampki z membranąTobias Beyl
SPECJALNE podłączone do komputera „stopy” z czujnikami wilgoci były wkładane do trampek.
 
Aby sprawdzić wodoszczelność membrany i konstrukcji, każda para została wysłana na 24-godzinną wędrówkę po laboratorium testowym. Specjalne ‚,,stopy” z wrażliwymi na wilgoć czujnikami powkładaliśmy do butów i umieściliśmy na stanowisku testowym, które symuluje chodzenie. To wszystko w około 4-centymetrowej kąpieli wodnej. Za każdym razem, kiedy wilgoć przedostawała się do buta, stanowisko kontrolne rejestrowało to i meldowało, w którym miejscu woda przedostała się do środka. Jeśli najpierw moczył się czubek, wskazywało to na wadę wykonania i słabość membrany. Jeśli okolice palców były suche, a przemakały cholewka lub podbicie, wtedy winowajcą mogła być górna część buta, która zaciągała wodę np. przez sznurówki lub wyściółkę cholewki.
Wyniki testu były mocno zaskakujące. Egzamin zdały tylko trzy modele wyposażone w membranę gore-tex, a także buty Vanucci, w których stopy pozostały całkowicie suche. Reszta modeli oblała ten test, o czym przeczytasz w opisach konkretnych modeli.
Motocyklowe trampki z membranąTobias Beyl
STANOWISKO kontrolne, na którym buty kąpały się przez 24 godziny, pozwoliło zasymulować chodzenie.
 
W teście wygody ocenialiśmy komfort podczas jazdy oraz chodzenia, łatwość obsługi i masę butów, która też nie jest bez znaczenia. W kategorii bezpieczeństwo sprawdzaliśmy przede wszystkim liczbę ochraniaczy i to, jakie rejony są chronione, a do tego stabilność butów, przyczepność i konstrukcję podeszwy, ochronę przed zdarciem oraz wytrzymałość i jakość materiału zewnętrznego. Jako ostatnie ocenialiśmy ogólną jakość wykonania oraz wyposażenie – np. w odblaski czy elementy ułatwiające wkładanie.
Motocyklowe trampki z membranąTobias Beyl
PORÓWNANIE ,,na sucho” na redakcyjnym stanowisku kontrolnym zawsze należy do procedury testowania.
 
Motocyklowe trampki z membranąTobias Beyl
ZMIANA biegów, hamowanie, jazda: jak trampki spisały się podczas jazdy na motocyklu?

 

Na szczęście producenci motocyklowej odzieży zauważyli problem i na rynku pojawia się coraz więcej ciuchów motocyklowych o codziennym kroju – takich, które są wygodne i przewiewne, ale też zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Jednym z takich elementów są motocyklowe buty miejskie, czyli po prostu trampki. Wyglądają prawie jak codzienne buty, ale są solidne i wyposażone w potrzebne ochraniacze, a do tego często mają nawet membranę wodoodporną. Niemal każdy producent butów ma w ofercie co najmniej kilka par, więc wybór jest ogromny. Ale co oprócz fajnej stylówki oferują takie buty? Postanowiliśmy to sprawdzić i do testu wzięliśmy 11 popularnych par motocyklowych trampek spełniających wymagania certyfikatów dla motocyklowej odzieży ochronnej, na dodatek wyposażonych w wodoodporną membranę.

Buty takie raczej nie zastąpią wytrzymałych i wygodnych butów turystycznych na wyprawie czy też sportowych podczas treningu na torze i nie dorównają im pod względem bezpieczeństwa, ale świetnie spiszą się jako dodatkowa para obuwia do codziennych dojazdów do pracy lub szkoły, a po zejściu z motocykla nie będziesz narzekał na komfort chodzenia, kiedy trzeba będzie zrobić zakupy, załatwić sprawy urzędowe czy na przykład wpaść do galerii lub zwiedzić jakąś atrakcję turystyczną.

Zobacz także: Czy buty motocyklowe mogą również spełniać funkcję butów trekkingowych?

Turystyczne trampki to swego rodzaju sztuka kompromisu – połączenie cech butów motocyklowych i codziennych. Takie rozwiązanie ma swoje zalety, ale też wady. Sprawdzamy, które z popularnych motocyklowych trampek najlepiej łączą te dwa światy – są wygodne, bezpieczne i maksymalnie wodoodporne.
Dlaczego wzięliśmy pod uwagę tylko buty z membraną? Wielu zapewne powie, że membrana w trampkach jest tak potrzebna jak kolejny podatek w paliwie, i że w mieście wodoodporność to cecha zupełnie nieprzydatna, ale ci, którym zdarzyło się zmoknąć podczas jazdy, wiedzą, że każdy metr przejechany z mokrymi stopami to o metr za dużo. Podobnie sprawa ma się z mokrymi dłońmi, ale to inna historia.

Na początek możemy zdradzić, że nie wszystkie trampki dotrzymały „obietnicy suchej stopy” mimo zastosowania nowoczesnej membrany. Podczas testu na specjalnym stanowisku na jaw wyszły też pewne wady konstrukcyjne, które nie zostały wyłapane na etapie projektowania i wpłynęły na wspomnianą wodoodporność. Choćby ten przykład dowodzi, że trampki motocyklowe nie zawsze są idealne.
No to co? Testujemy!

 

Alpinestars

J-6 Waterproof

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Alpinestars J6
Importer: imready.eu Cena: 719 zł. Damski fason: tak. Rozmiary: 38–48 / 37–45. Kolory: różne. Masa: 560 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 13 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: własna. Kraj produkcji: Wietnam. Wynik testu na wodoszczelność: membrana szczelna, woda przedostała się przez nasiąkającą cholewkę. Wyposażenie: wzmocniona podeszwa, ochrona kostki, pięt i palców (lekka). Materiał wierzchni: skóra.
 minus Solidne wykonanie, wytrzymała budowa, łatwe wkładanie, dobre dopasowanie, dostępny również damski fason, wysoki komfort chodzenia i jazdy, solidna stabilność, solidna ochrona przed zdarciem z nóg, szczelna membrana
 minus Niewielkie wady wykonania, zbyt długie sznurówki i brak możliwości ich unieruchomienia, szlufka ułatwiająca wkładanie bardzo mała, przeciętna ochrona i brak wzmocnienia na palcach w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, nie najlepsza przyczepność na podnóżkach, przedostawanie się wody z powodu nasiąkania, słabo oddychające
WNIOSEK
Miejsce w środku stawki, bo nie wyróżnia się w żadnej kategorii, przez co nie zwraca na siebie uwagi. Pochwała za modny design i sporo wariantów kolorystycznych, a także wysoki komfort noszenia.
MOTOCYKL nasza ocena 4/5

 

Daytona

AC Dry GTX G2

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Daytona AC Dry GTX
Importer: grandysduo.com.pl Cena: 1209 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 36 do 49. Kolor: czarny. Masa: 770 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 18 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Gore-Tex. Kraj produkcji: Niemcy. Wynik testu na wodoszczelność: 100% szczelne. Wyposażenie: wzmocniona podeszwa, ochrona kostki, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, kieszeń na sznurówki, zamek błyskawiczny. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Bardzo wysoka jakość wykonania i bogate wyposażenie, bardzo wytrzymała budowa, wkładanie przez zamek błyskawiczny, przemyślane dopasowanie, brak miejsc powodujących ucisk, bardzo wysoka skuteczność ochrony, bardzo duża stabilność, duża przyczepność, możliwość schowania sznurówek, w 100% wodoszczelne, oddychające, wysoka cholewka
 minus Na początku dość sztywne, co pogarsza komfort chodzenia, duża masa, wyglądają jak typowe buty motocyklowe
WNIOSEK
Doskonała, ochrona i wykonanie, do czego producent zdążył już nas przyzwyczaić. Jeśli szukasz bezpieczeństwa, a nie stylu street, znajdziesz je u Daytony. Jeśli szukasz też klasowego designu, szukaj gdzie indziej.
MOTOCYKL nasza ocena 5/5

 

Falco

Ace

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Falco Ace
Więcej informacji: falcoboots.com Cena: 939 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 40 do 47. Kolor: czarny. Masa: 500 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 12 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: High-Tex. Kraj produkcji: Rumunia. Wynik testu na wodoszczelność: przemakają bardzo szybko. Wyposażenie: ochrona kostki, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, perforacja, podeszwa z grubymi kostkami. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Solidne wykonanie, wkładanie przez zamek błyskawiczny, duży komfort chodzenia i jazdy, niewielka masa, dobra ochrona, duża przyczepność, oddychające
 minus Pętelka pomagająca we wkładaniu niewielka, lekkie wady wykonania, niska cholewka, bardzo szybko przemakają, brak możliwości unieruchomienia sznurówek
WNIOSEK
Sprawiają wrażenie typowych butów do wędrówek i dzięki komfortowi chodzenia i mało delikatnej podeszwie dość mocno je przypominają. Brak ochrony przed wilgocią, za to posiadają perforację: wygodny model na lato.
MOTOCYKL nasza ocena 3/5

 

 

Furygan

Austin D3O WP

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Furygan Austin D3O WP
Importer: furygan.pl Cena: 680 zł (xlmoto.pl). Damski fason: nie. Rozmiary: 37 do 47. Kolory: czarny, brązowy. Masa: 620 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 15 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: własna. Kraj produkcji: Portugalia. Wynik testu na wodoszczelność: przedostawanie się wody z powodu nasiąkania na cholewce. Wyposażenie: ochrona kostki, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Wytrzymała budowa, łatwe wkładanie, solidny komfort chodzenia i jazdy, niewielka masa, dobre wyposażenie ochronne, komfortowe ochraniacze kostek D3O, gruba wyściółka, solidna stabilność, solidna ochrona przed zerwaniem z nóg, szczelna membrana
 minus Brak pętelki pomagającej przy wkładaniu, lekkie wady wykonania, bardzo krótkie sznurówki, trochę luźny krój, dość ciężkie, brak możliwości unieruchomienia sznurówek, przedostawanie się wody z powodu nasiąkania
WNIOSEK
Solidne, klasyczne buty skórzane o dobrym komforcie i z wyjątkowo przyjemnymi ochraniaczami kostek. Do wyboru dwa kolory i dziesięć rozmiarów.
MOTOCYKL nasza ocena 4/5

 

Gaerne

Rocket Gore-Tex ZWYCIĘZCA TESTU

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Gaerne Rocket Gore-Tex
Importer: rider.com.pl Cena: 759 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 39 do 48. Kolor: czarny. Masa: 480 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 15 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Gore-Tex. Kraj produkcji: Włochy. Wynik testu na wodoszczelność: 100% szczelne. Wyposażenie: ochrona kostki, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, odblaski, dodatkowe zapięcie na rzep. Materiał wierzchni: mikrofibra.
 minus Bardzo dobre wyposażenie wraz z odblaskami na dużych szlufkach ułatwiających wkładanie, wytrzymała i przemyślana budowa, dobry komfort chodzenia, bardzo lekkie, dobre wyposażenie ochronne, bardzo dobra ochrona przed zerwaniem z nóg, duża przyczepność, pasek do unieruchomienia sznurówek, 100% szczelne, oddychające
 minus Lekkie wady wykonania, czubek buta dość płaski, sznurówki czepiają się rzepów
WNIOSEK
Ze wszystkich 11 uczestników testu oferują najlepszy kompromis, na który składają się komfort, ochrona i odporność na działanie warunków pogodowych. Trochę niewygodne dla małych stóp.
MOTOCYKL nasza ocena 5/5

 

Held

College Rider GTX

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Held College Rider GTX
Importer: dobresklepymotocyklowe.pl Cena: 999 zł (4ride.pl). Damski fason: nie. Rozmiary: 37 do 47. Kolory: czarny, niebieski. Masa: 540 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 15 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Gore-Tex. Kraj produkcji: Wietnam. Wynik testu na wodoszczelność: 100% szczelne. Wyposażenie: ochrona kostek i pięt, zamek błyskawiczny. Materiał wierzchni: Armalith Denim.
 minus Łatwe wkładanie przez zamek błyskawiczny, duży komfort chodzenia i jazdy, dość lekkie, dobre wyposażenie ochronne i dobra stabilność na kostce, bardzo dobrze trzymają stopy, bardzo dobra ochrona przed zerwaniem z nóg, duża przyczepność, 100% szczelne, oddychające i przewiewne dzięki lekkiemu materiałowi, ciekawy design
 minus Lekkie wady wykonania, wąski krój (na wąską stopę), brak możliwości unieruchomienia sznurówek, brak ochrony palców
WNIOSEK
Ciekawe pod względem designu i wykorzystanych materiałów trampki zajęły drugie miejsce w teście. Na przekór drobnym wadom są to bardzo dobre buty motocyklowe w nowoczesnym stylu!
MOTOCYKL nasza ocena 5/5

 

iXS

Classic Comfort-ST 2.0

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
IXS Classic Comfort ST 2.0
Importer: dobresklepymotocyklowe.pl Cena: 559 zł (xlmoto.pl). Damski fason: nie. Rozmiary: 36 do 48. Kolor: czarny. Masa: 650 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 16 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Solto-Tex. Kraj produkcji: Pakistan. Wynik testu na wodoszczelność: opóźnione, umiarkowane przedostawanie się wody od czubka. Wyposażenie: ochrona pięt, palców i kostek, zamek błyskawiczny, język nad sznurówkami. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Łatwe wkładanie dzięki dużym szlufkom i zamkom błyskawicznym, wytrzymała budowa, bardzo duży komfort chodzenia i jazdy, bardzo dobre wyposażenie ochronne, bardzo dobrze trzymają nogę i mają bardzo dobrą ochronę przed zerwaniem, duża przyczepność, język do unieruchomienia sznurówek
 minus Lekkie wady wykonania, zamek błyskawiczny pracuje z lekkim oporem, wąski krój, dość ciężkie, brak wzmocnienia w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, przedostawanie się wody
WNIOSEK
Klasyczne buty pewnie leżą na nogach i punktują dużym komfortem. Język przytrzymujący sznurówki jest unikatową cechą tych butów. W sumie dobre, solidne buty motocyklowe.
MOTOCYKL nasza ocena 4/5

 

Kochmann

Brooklyn

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Kochmann Brooklyn
Importer: b.d. Cena: 599 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 38 do 48. Kolor: czarny. Masa: 640 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 16 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Hipora. Kraj produkcji: Pakistan. Wynik testu na wodoszczelność: bardzo szybko tracą szczelność. Wyposażenie: ochrona kostek, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, pasek zamykający, odblaski, ekstrasznurówki. Materiał wierzchni: skóra.
  minus  Dobre wyposażenie łącznie z odblaskami, wytrzymała budowa, dobre wyposażenie ochronne, duża stabilność, dobra ochrona przed zerwaniem z nogi, pasek do unieruchomienia sznurówek
 minus Lekkie wady wykonania, bardzo długie sznurówki przyczepiają się do rzepów, szerokie czubki, duża masa, brak ochrony przed wilgocią, słabo oddychające
WNIOSEK
Model mało znanej firmy Kochmann to jedne z najstabilniejszych butów i punktują za drobne detale. Co do komfortu chodzenia i jazdy jest jeszcze sporo do poprawienia.
MOTOCYKL nasza ocena 3/5

 

Stylmartin

Double Waterproof

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Stylmartin Double WP
Importer: b2bike. Cena: 819 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 37 do 47. Kolor: czarno-czerwony. Masa: 530 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 13 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: własna. Kraj produkcji: Bułgaria. Wynik testu na wodoszczelność: opóźnione, umiarkowane przedostawanie się wody od czubka. Wyposażenie: ochrona kostek, pięt i palców, ochrona w miejscu kontaktu z dźwignią zmiany biegów, dodatkowe sznurówki. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Wysokiej jakości wykonanie, dobre wyposażenie, bardzo łatwe wkładanie, bardzo duży komfort chodzenia i jazdy, duża przyczepność, uczucie lekkości na nogach
 minus Wąski krój, krótkie sznurówki, nie najlepsza ochrona palców, szeroki tył, bardzo wąski język, mała stabilność, słaba ochrona przed zdarciem z nóg, brak możliwości unieruchomienia sznurówek, przedostawanie się wody
WNIOSEK
Najwygodniejsze trampki w teście i niewiele im zabrakło do zwykłych trampków – przypominają je także stylistycznie. Waterproof w nazwie to obietnica bez pokrycia.
MOTOCYKL nasza ocena 3/5

 

TCX

Street 3 WP WARTO KUPIĆ

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
TCX Street 3 WP
Importer: sklep.riccardomotorsport.pl Cena: 699 zł. Damski fason: tak. Rozmiary: 41–48 / 36–42. Kolory: różne. Masa: 520 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 11 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: T-Dry. Kraj produkcji: Kambodża. Wynik testu na wodoszczelność: szczelne, przedostawanie się wody z powodu nasiąkania cholewki. Wyposażenie: ochrona kostek, wzmocnienia pięt i palców, wzmocniona podeszwa, taśma do unieruchomienia sznurówek. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Wysokiej jakości wykonanie, bardzo dobry komfort chodzenia i jazdy, przyjemne ochraniacze kostek D3O, dość lekkie, dobra ochrona przed zdarciem z nóg, duża przyczepność, gumowa taśma do unieruchomienia sznurówek, szczelna membrana
 minus Utrudnione sznurowanie, dość wąskie, nie najlepsze ochrona palców i stabilność, przedostawanie się wody z powodu efektu nasiąkania
WNIOSEK
Sprawdzony model wysokiej jakości z wieloma przemyślanymi detalami, o dużym komforcie i wzmocnionej podeszwie. Trzecie miejsce za dobry pakiet całościowy, przemyślane rozwiązania i niezłą stylistykę.
MOTOCYKL nasza ocena 4/5

 

Vanucci

VC-1 Sympatex

Motocyklowe trampki z membranąmps-Fotostudio
Vanucci VC-1
Importer: Louis.pl Cena: 596 zł. Damski fason: nie. Rozmiary: 37 do 48. Kolor: czarno-popielaty. Masa: 660 g (zważone, pojedynczy, rozmiar 41). Wysokość cholewki: ok. 15 cm (zmierzone, bez podeszwy, rozmiar 41). Membrana: Sympatex. Kraj produkcji: Tajlandia. Wynik testu na wodoszczelność: 100% szczelne. Wyposażenie: ochrona kostek, pięt i palców, zamek błyskawiczny. Materiał wierzchni: skóra.
 minus Zamek błyskawiczny dla łatwiejszego wkładania, dobre wyposażenie ochronne, wytrzymała budowa, duża stabilność, dobra ochrona przed zdarciem z nóg, w 100% wodoszczelne, oddychające, designerskie detale
 minus Lekkie wady wykonania, bardzo długie sznurówki, szerokie czubki, generalnie sztywne, przez co niewielki komfort chodzenia i jazdy, miejsca powodujące ucisk, dość ciężkie, brak możliwości unieruchomienia sznurówek
WNIOSEK
Dowodzą, że nie tylko Gore-Tex utrzymuje szczelność. Punkty gromadzi ponadto dzięki dobrej ochronie i stabilności – niestety kosztem komfortu. Mimo to są dobre i stosunkowo tanie.
MOTOCYKL nasza ocena 4/5

* – 5 punktów = bardzo dobry; 4 punkty = dobry; 3 punkty = dostateczny; 2 punkty = ostatecznie; 1 punkt = nie!

 

PUNKTACJA KOŃCOWA obsługa i komfort bezpieczeństwo ochrona przed warunkami pogodowymi wyposażenie i wykonanie suma MOTOCYKL nasza ocena* cena w zł
Gaerne Rocket Gore-Tex 27 25 28 9 89 5/5 759
Daytona AC Dry GTX G2 19 30 29 10 88 5/5 1209
Held College Rider 27 24 29 8 88 5/5 999
TCX Street 3 WP 25 24 24 8 81 4/5 699
Vanucci VC-1 Sympatex 19 24 28 6 77 4/5 596
Alpinestars J-6 WP 25 21 22 7 75 4/5 719
Furygan Austin D3O WP 23 24 23 5 75 4/5 680
iXS C. Comfort-ST 2.0 24 27 15 7 73 4/5 559
Stylmartin Double WP 29 16 14 10 69 3/4 819
Falco Ace 26 24 8 7 65 3/4 939
Kochmann Brooklyn 19 24 10 7 60 3/4 599
* – 5 punktów (100–85 pkt) = bardzo dobry; 4 punkty (84–70 pkt) = dobry; 3 punkty (69–55 pkt) = dostateczny; 2 punkty (54–40 pkt) = ostatecznie; 1 punkt (39 i mniej pkt) = nie!
Najważniejsze było osiągnięcie idealnego kompromisu. Czy to się udało? Najbliżej ideału były dość zaskakująco Gaerne Rocket, czyli buty mało popularne w naszym kraju. Świetnie spisały się też Heldy wyposażone w membranę Gore-Tex. Daytony utrzymały szczelność, są najbezpieczniejszymi butami w teście i mogą się pochwalić idealnym wykonaniem i wyposażeniem, ale jak to Daytony trudno nie narzekać na ich dyskusyjny design. AC Dry GTX G2, mimo że zaliczają się do butów miejskich, przypominają raczej zwykłe buty motocyklowe, a na dodatek konkurencja spisała się lepiej w kategorii komfortu. właściwie każdy model miał mocne strony, dzięki którym wysoko punktował, ale większość nie uniknęła drobnych wpadek, które wpłynęły na ostateczne wyniki testu.
 

 

 

 

WYBRANE DLA CIEBIE

TESTY AKCESORIÓW

Test kasków szczękowych 2022 - Następny proszę!

Ten test był spełnieniem moich dziecięcych marzeń. Tym razem, zamiast w redakcji, byłem (szkoda, że tak krótko!) w laboratorium, w którym z dziką radością doszczętnie rozbijałem kolejne kaski. Wszystko dla dobra nauki. Wnioski z tej zabawy mają ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa. Dobra, następny kask poproszę!

TESTY AKCESORIÓW

Test opon motocyklowych 2022 - opony sportowo-turystyczne

Tym razem bierzemy na warsztat opony sportowo-turystyczne, które mają dać radę na torze w czasie track dayu, jak i podczas codziennej eksploatacji. Na zwykłych drogach, na torze, na mokrej nawierzchni oraz podczas testu trwałości sprawdzamy, kto najlepiej wykonał ten szpagat. Nie oszczędzaliśmy ani opon, ani siebie – w sumie pokonaliśmy 100 000 zakrętów.

TECHNIKA

Kamera sportowa HJC 10A - zintegrowana z kaskiem

Nie wyobrażam sobie motocyklowego wyjazdu bez kamery. Nagrywam nią przejeżdżane trasy, ale wiem, że wielu motocyklistów używa kamery akcji jak wideorejestratora. Do naszej redakcji trafiła nietypowa kamera do kasków HJC.

TESTY AKCESORIÓW

Najlepsze ochraniacze pleców i klatki piersiowej - nasz test

Ochraniacze pleców i klatki piersiowej to coś w rodzaju kamizelki kuloodpornej dla motocyklisty. chronią bowiem najważniejsze, oprócz głowy, organy w razie wypadku. Sprawdzamy, który z dziewięciu ochraniaczy klatki piersiowej i pleców robi to najlepiej.

REKLAMA