Dawno temu, w szalonych latach 70., firma Moto Guzzi miała w ofercie V7 Sporta, uchodzącego za ikonę stylu i ówczesną rakietę na dwóch kołach. Nic dziwnego więc, że zaprezentowany w 2008 roku klasyk nawiązuje do tej legendy. Bazą dla współczesnego V7 jest widlak napędzający niepozorne Brevę i Nevadę. W 2012 roku silnik ten lekko zmodyfikowano, co widać po zmienionych głowicach, a wersja A.D. 2014 dostała nowy alternator.
Dziś nadszedł czas na poważniejsze zmiany. V7 rocznik 2015 wygląda niemal tak jak starsze wersje, ale nie daj się zwieść – najważniejsze zmiany kryją się w jego wnętrzu. Na pokładzie zagościły bowiem świetnie działający ABS oraz dająca się wyłączyć kontrola trakcji. Można się rzecz jasna zastanawiać, po co maszynie o mocy 48 KM takie ustrojstwo. Odpowiedź dały testy: w trakcie przyspieszania na mocno pofałdowanych nawierzchniach kontrolka układu kontroli trakcji błyskała raz za razem. Jednak naszym zdaniem to nie moc była tego powodem. Po prostu po odkręceniu w zakręcie napęd wałem utwardzał tylne zawieszenie, a to z kolei sprawiało, że tylne koło traciło przyczepność.
![]() |
![]() |
![]() |
Świetnie brzmiąca V-dwójka współpracuje teraz ze skrzynią o sześciu przełożeniach | Prosty analogowy kokpit pozostał niezmieniony, tyle że wzbogacił się o kontrolki ABS-u i kontroli trakcji | Pojedyncza tarcza z przodu bez problemu radzi sobie z okiełznaniem temperamentu V7 |
Jeśli chodzi o silnik, to nadal brzmi jak o wiele większa jednostka napędowa. Jest jednak osadzony o 10 mm niżej i pochylony o kolejne 4° do przodu. V-dwójka ze wzdłużnym wałem współpracuje z nową, lepiej zestopniowaną i precyzyjniejszą 6-biegową skrzynią. Konkurencja może jednak spać spokojnie, bo Gutkowi nadal nieco brakuje do ideału.
Wersja Racer ma chromowany zbiornik paliwa i krótkie clipony wymuszające wyciągniętą nad nim i aktywniejszą pozycję jeźdźca, a jej w pełni regulowane amortyzatory Bitubo pracują zgodnie z zasadą: twardo, ale fajnie. Dzięki wysokiej kierownicy na wersjach Stone i Special siedzi się swobodniej. Maszyny te są technicznie identyczne, przy czym Stone ma odlewane felgi i chromowane detale, w Specialu zaś pokryto je czarnym matem.
Dane techniczne | Moto Guzzi V7 II Racer/Stone/Special |
SILNIK | |
Budowa | chłodzony powietrzem, V2 90°, 4-suwowy, rozrząd OHV, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 38 mm. |
Elektryka | alternator 350 W, akum. 12 V/14 Ah |
Śr. cylindra x skok tłoka | 80 x 74 mm |
Pojemność skokowa | 744 cm3 |
Stopień sprężania | 10,5:1 |
Moc maksymalna | 48 KM (35 kW) przy 6250 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 58 Nm przy 3000 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | podwójna, kołyskowa, ze stali. |
Śr. goleni widelca | 43 mm |
Hamulce | przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 40 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia. |
Koła | szprychowane, odlewane z aluminiowe |
Rozmiary felg p/t | 2,50 x 18 / 3,50 x 17 |
Rozmiary opon p/t | 100/90 18 / 130/80 17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1435 mm |
Kąt główki ramy | 62,5° |
Wyprzedzenie | 117 mm |
Wysokość kanapy | 790 mm |
Masa z paliwem | 190 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 21 l |